cinek1987cinek Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Chciałbym wymienić hamulce w moim Talonie. Obecnie mam fabryczne SHIMANO M395 z tarczami 180mm/160mm [na 6 śrub]. Przejechałem na nich z jakiś 1000 km i moim zdaniem średnio hamują. Co byście polecili dobrego i w przyzwoitej cenie ? SLX, XT ? I czy tarcze mogą zostać czy generalnie komplet do wymiany ? Wymiana tarcz na centerlock raczej nie wchodzi w grę. Z góry dzięki za odp. Edytowane 22 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 A ile masz kasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Kase mogę dozbierać. Na razie i tak amor mam na gwarancji, nie spieszy mi się z wymianą, ale chciałem obadać. Myślę nad M615, opinie dobre. Ale teraz mam tarcze 180 na przodzie, duża różnica będzie jak założę 160 ? I co z adapterami... ? Wydaje mi się, że mam mocowanie Post mount... albo IS - kurde nie mam roweru przy sobie Edytowane 22 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Czemu coś kombinujesz z tarczami i amortyzatorem w odniesieniu do nowych zacisków? Współczesne widelce mają zwykle mocowanie PM 160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Dlaczego kombinuje? Mam RC Recon 29 ale tarczę fabrycznie 180. Ale tam chyba adapter jest do 180. Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 No i czemu chcesz ją zmienić na 160mm? To normalne, że jest adapter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Nie tyle że chcę, lecz pytam czy to dobry pomysł ? Chcę wymienić zaciski z klamkami na wyższy model i nie wiem co z tarczami, też wymieniać czy podpasują ? Źle mnie zrozumiałeś A może jakieś Avidy ? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Jak masz tarczę 180 to po co ją na 160 zmniejszać? Hamulce według mnie są najważniejszym elementem w rowerze (w sumie w każdym pojeździe) bo lepiej się szybko zatrzymać unikając nieprzyjemności niż się rozpędzić i szybko się zdziwić A co hamulców to zależy jak mocno "katujesz" swój pojazd. Do lekkiego XC 615-stki spokojnie wystarczą ale jak lubisz sobie pośmigać w górach gdzie masz dużo zjazdów to lepiej doinwestować i kupić coś lepszego typu SLX czy nawet XT. Co do Avidów to się wypowiedzieć nie mogę bo nie jeździłem na nich ale co człowiek to opinia o nich - podobno są bardziej wymagające od użytkownika i bywają kapryśne ale to tylko usłyszane albo przeczytane opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Według mnie też, dlatego chcę zainwestować w nie. Raczej zostanę przy Shimano. I pomyśle przyszlosciowo nad SLX. Wydają się lepsze choć nie wiem jak to jest w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 SLX ma większą odporność na fading dzięki tłoczkom ceramicznym, możliwość zamiany zawleczki trzymającej klocki na śrubkę, mocowanie przewodu typu banjo (można ustawić kąt wyjścia przewodu z zacisku) i regulację odchylenia klamki pokrętłem. Z Avida w tej cenie można dostać nowe Elixiry 7. Wg mnie warto o nich pomyśleć, bo są sporo lżejsze od Shimano (ponad 60g na jednym hamulcu) oraz po odpowietrzeniu klamka jest sztywna, a w Shimano lubi być gumowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Bublowatość avida chyba przeminęła ... ale niesmak pozostał. Avid i shimano to 2 różniące sie płynem hamulce. Znam ludzi którzy nie trawią hamulców olejowych z jednego powodu, podatności na mróz i jak faktycznie jeździć poniżej -10 stopni to może zastanów sie nad czymś na DOT. Jak nie to wybór masz otwarty. Od siebie bo miałem avidy a teraz mam SLX. Na pewno Avid ma twardszą klamką, mój miał naprawdę twardą i jak klocki doszły do tarczy ciężko było ja bardziej wcisnąć. SLX ma w miarę miękka klamkę, jak sie uprze dociśnie ja do kierownicy. Czy to szkodzi ? Nie bo przy takiej sile wystrzeli nawet nosorożca. DO turlania sie w XC do fajne hamulce z nawet coś działającym free stroke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi. Nie jeżdżę aż tak wyczynowo więc modele powyżej SLX to raczej mi nie potrzebne. Co do SLX to czy model M665 będzie dobrym wyborem, nawet jak kupię używkę w b. dobrym stanie bez tarcz i adapterów czy lepiej nówkę M675 ? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 M666/675 mają sztywniejsze klamki i są bardziej odporne na zimno. M665 to już dość wiekowe hamulce, bo nie produkują ich od 3 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Inaczej, 666/675 to to samo, różnice kosmetyczne(klocki), 665 to zupełnie inny hamulec. Gorszy. Dodatkowo 675 = 785. Dokładnie, 0 różnic, inaczej są pomalowane, XT ma śrubkę od free stroke a slx zaślepkę ale można tam wkręcić śrubkę. 785 bardzo podobny do 985, xtr ma monolityczny zacisk, inaczej sie go rozbiera i ma 2 wersje ( albo i wiecej) z servo i bez. Poza tym bez większych różnic w jakości, sile czy modulacji. SLX to jak kiedyś w korbach mocny złoty środek miedzy ceną, jakością a użytecznością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Ok. Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Stawiam na SLX 675 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Mialem fabrycznie 395 z tarczami do nich /SM-RT54/ , wrzucilem 675, tarcze pozostaly i zatrzymuja moje 100+ kg jak chce i kiedy chce. Z tarczami nic sie nie dzieje. Porownujac do starych Juicy 7 na EBC Gold /klocki srednie moim zdaniem/ to nie sa jakos duzo gorsze, sa inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Będę testował po zakupie i założeniu. Rozumiem że aby założyć na przodzie do tarczy 180 wystarczy ten adapter co mam? I szkoda że moje manetki Deore 3x10 nie mają I-Spec fajnie by się zgrało, a kupować nowe np. SLX to kolejny wydatek. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Jak wymieniasz tarcze 180 na 180, to wymieniasz tarcze i nic wiecej. Co do manetkek SLX 2014 i porownujac je do starych Deore SL, to stare chodzily.....plynniej. Ciezko okreslic, bardziej maslano, SLX chodza bardzo zero-jedynkowo, "metalicznie", twardo. Poza tym, sa znacznie wieksze i z boku wygladaja jak stare Acery. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Chodziło mi o to czy przy wymianie zacisku będę miał jakieś problemy, ale chyba nie. Dwie śrubki i po sprawie Co do manetek to jest ok. Te Deore pracują elegancko i są małe. Ale przy hamulcach SLX będą zajmować więcej miejsca na kierze bez tego i-spec. No cóż, coś za coś. I chyba mnie przekonałeś żeby zostać na deorkach Edytowane 23 Stycznia 2015 przez cinek1987cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Jak już zmieniać manetki do na XT (do 250zł można wyrwać) na SLX raczej nie warto sie przesiadać bo różnica mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Różnica mała między 395 a SLX? Do XT to chyba trzeba dopłacić 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Mowa o manetkach a nie hamulcach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Do XT to chyba trzeba dopłacić 250 Masz tu tanie XT plus metaliki z radiatorem, nie widziałem tańszych albo źle szukałem. Różnica mała między 395 a SLX Miedzy nimi jest duża, tu chodzi o SLX v XT w tych hamplach różnice są niewielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1987cinek Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 No właśnie więc czy warto dopłacać do XT? bo już się pogubilem. I czy lepsze są okładziny metaliczne czy żywiczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Dopłać do XT z metalikami z radiatorem. Dziś to różnica ok 40/50 zł na hamulec. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.