Skocz do zawartości

[amortyzator] RockShox 30 Gold TK 29 Solo Air


woocash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym zapyta forumowiczów jaka jest różnica pomiędzy amorami:

RockShox 30 Gold TK 29 Solo Air Travel, w/Rebound Adjust, PopLoc Remote Lockout, and Tapered Alloy Steerer

Kontra

RockShox XC30 TK 29 Solo Air, 100mm Travel, Air Spring

 

Wydaje mi się , że są bardzo podobne i XC30 to starcza wersja. Pytam o wersje do zastowoawnia w XC 29'

 

 

Edytowane przez woocash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rożnica jest dość spora, gold ma golenie aluminiowe, co przekłada sie na większą sztywność a 30mm na 29" to ważny punkt no i mniejsza wagę. poza ty mają podobna konstrukcję i takie same tłumiki. Gold ma także aluminiową sterówkę co także zmniejsza masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za trafne uwagi. Waga jest ważna ale jeśli chodzi o samo tłumienie i "pompowanie" na podjazdach to jest to chyba ten sam sprzęt?


RS 30 Gold (...) występuje w wersji z taperowaną sterówką.

XC 30 przypadkiem też nie występuje z taką końcówką? Czy to daje coś więcej niż lepsze perspektywy na przyszłą wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie Pidzej, XC30 nie ma wersji Solo Air. Z tego co widziałem na stronie Rock Shox to nie ma wersji z taperowaną główką. Daje ona dużą sztywność przy możliwości zamontowania w krótszej główce ramy. 30 XC będzie jednak precyzyjniej pracować. Bliższy mu jest raczej XC32 TK Solo Air.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Pytam o te dwa amory bo wystepuja czestow  rowerach jakie rozwazam do kupienia.

GT Zaskar R sport 2015 Przykladowo: http://media.gtbicycles.com/media/z/a/zaskar_9r_sport.pdf

ma taki opis: "RockShox XC32 TK 29 Solo Air, 100mm Travel, Air Spring, w/ Rebound Adjust, PopLoc Remote Lockout, & Tapered Alloy Steerer"

 

Co prawda to xc32 ale rocznik 2014 ma xc30 i wszedzie opis jest podobny:

http://www.sportpoint.pl/pl/mtb-29-cali-gt/5368-gt-zaskar-9r-sport-blackgreen-2014.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W linku wyraźnie pisze XC32 soloair, to konstrukcja bliźniacza z np reconem silver, tylko taka bardziej okrojona, budżetowa i cięższa.

 

Słusznym jest że XC28 i XC30 nie występuje w solo tylko ze sprężyna stalową, a XC32 soloair tez nie jest specjalnie często spotykany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytalem ww. sklepie i nie jest to pomyłka. U Canyona tez jest taki amor (xc 30 solo air):

http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3601

i wydaje mi sie, ze czesto widuje taki opis przy rowerach tej klasy. Najpewniej jakis OEM jak maniute mt30

Edytowane przez woocash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pisalem..., tak samo Sportpoint mial rower z Recon Gold RL bez MC, tylko z TK, jakby normalnego Golda TK od poczatku firma wlozyc nie mogla...., marki nie pamietam, bo jak kupowalem 29era, to mialem kilka sklepow i nascie rowerow na zakaldkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o strone srama to tu jest wzmianka o takiej wersji:

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf

i gdybym tego nie znalazl to bym pomsylal, ze xc 30 solo air to de facto xc 32 solo air bewnie ze mnienionym jakims jednym elementem ale widac, ze stosuje sie rozne ilosci oleju przy serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Pytalem ww. sklepie i nie jest to pomyłka. U Canyona tez jest taki amor

być może to firmowy oem robiony tylko i wyłącznie do danego roweru, tu sie pojawia problem przy naprawach, bo oryginalnych części może nie być i trzeba będzie improwizować. O ile tłumików 30mm jest sporo tak sprężyn soloair ja nie widziałem wiec to może być problem.

 

Choć dopasowanie uszczelek nie powinno być trudne :P Ale domniemam ze serwisy tego nie będą dotykać, bo nie będzie oryginalnych części zamiennych, choć mogę sie mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za naświetlenie. Intersuje mnie jeszcze serwis tych amortyzatorów konkretnie RS 30 gold kontra RS xc32. Czy koszt tego serwisu jest podbny? Który z amorów to "solidniejsza" kostrukcja i bardziej odporna na korozję? Często jeżdżę zimą i niechciałbym aby amor po jednej jeździe zaczął korodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golenie stalowe są bardziej podatne na wpływ warunków atmosferycznych. Jeżdżąc zimą przydałoby się widelec otworzyć, przynajmniej ściągnąć dolne golenie, wyczyścić, zmienić olej smarujący - na wszelki wypadek. Widelec powinien też pracować - wiele osób korzystając zimą z utwardzonych nawierzchni jeździ dużo lub stale na blokadzie, co nie służy stalowym goleniom. Jeśli musisz mieć aktywną blokadę to wycieraj golenie po jeździe, naciśnij widelec parę razy, przyda się też postawienie roweru na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wracam z RS XC30 soloair. Rower, ktory mi sie spodobal - Scott Scale 960 - ma wlasnie taki amor :/ Szukalem z ciekawosci czesci do serwisu ale ciezko. Wydaje mi sie ze uszczelki mozna kupic do zwyklej wersji XC30 bez powietrza? Ewentualna wymiana tlumika lub sprezyny z XC32? W jedem z serwisow rowerowych powiedziano mi, ze wysylaja takie amortyzatory gdzies tam i do serwisu i biora za to 300zl :/

Poza serwisem zastanawiam nie na ile gorzej pracuje/tlumi XC30 od XC30 i 30 gold.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc!

 

@beskid

wg Ciebie nie warto serwisowac czy o co chodzi?

 

Po prostu sądziłem, że chcesz je kupić do roweru ale skoro kupiłeś w "zestawie" z nowym rowerem bo tak rozumuję to spoko.

 

W jakim celu szukasz już części do nowego amorka?? Prędzej Ci się znudzi i wymienisz na inny.

 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roweru nie kupiłem jeszcze ale te amory o ktorych tu pisze sa w opcjach jakie rozwazam. Czesci szukam aby wiedziec czy da sie je serwisowac nie ponoszac kosztow nowego amortyzatora. Bez trydu moge znalezc zestawy serwisowe do xc32 ale do xc30 solo air juz nie. Moze mi sie znudzi i faktycznie wymienie ale nowy doby amor to wydatek ok 1500zl i byc moze nie bede mogl sobie pozwolic na taki wydatek i serwis bedzie koniecznoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...