Skocz do zawartości

[klocki] Problem z siłą hamowania, nowe klocki na śmietnik ?


Gien

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W związku z tym, że tematu nie udało mi się ogarnąć samodzielnie, piszę tutaj z prośbą o poradę.

Problem dotyczy nowego zestawu: klocki Jagwire Extreme Pro (metaliczne) + tarcza Ashima Airotor 180 mm (aktualny przebieg to ok 200-300 km). Hamulce to SLX M675, wcześniej pracujące na podstawowych tarczach shimano i klockach organicznych.

Otóż na ww. zestawie siła hamowanie jest wręcz żałośnie niska. Wygląda to mniej więcej tak, że przy zaciskaniu klamki siła hamowania rośnie tylko do pewnego momentu, zaś silniejszy nacisk generuje jedynie więcej hałasu. O zablokowaniu przedniego koła lub podniesieniu tylnego można tylko pomarzyć.

Klocki zdemontowane po około 200 km wyglądają tak:

https://www.dropbox.com/s/gv7ipw2n91x2yl2/2015-01-18%2015.39.08.jpg?dl=0

Po przetarciu papierem ściernym tak:

https://www.dropbox.com/s/qky6jqggot8414b/2015-01-18%2015.54.08.jpg?dl=0

Po ponownym założeniu i przejechaniu kilku km "dookoła komina" tak:

https://www.dropbox.com/s/bwte7ruip4p5nbg/2015-01-18%2016.27.13.jpg?dl=0

Jak widać, powierzchnia klocka momentalnie (dosłownie po kilku hamowaniach) robi się błyszcząca - zeszklona? Widoczne są również ubytki materiału, który po prostu uległ wykruszeniu. Klocki prawdopodobnie nadają się do śmieci ale gdzie szukać przyczyny tego stanu rzeczy? Czyżby problem z jakością Jagwire ?

 

 

Napisano

jeżdżę na podobnym zestawie, hamulce shimano 975, tarcze air rotor, klocki metaliki od jagwire i nie mam tego problemu, więc nie jest to problem kompatybilności.

skoro mówisz "hałas" to co to oznacza, pisk?

jeśli tak, to masz po prostu tłuste tarcze (moje jak były nowe to też były czymś tłustym pokryte) i trzeba je solidnie odtłuścić, (w moim przypadku było to oblanie tarczy i klocków rozpuszczalnikiem, podpalenie, druga strona tarczy to samo, potem przeszlifowanie papierem ściernym i gotowe) 

za tłustą tarczą przemawia to, jak wygladają twoje klocki

Napisano

W suchych warunkach klocki raczej nie piszczą, na mokro owszem i to głośno. Chodziło mi o dźwięk, który generuje pracujący klocek, w miarę naciskania na klamkę on rośnie, a siła hamowania nie.Rozumiem, że mówimy dokładnie o tych klockach:

http://www.ebay.com/itm/New-Jagwire-Mountain-Pro-Extreme-Disc-Brake-Pads-For-Shimano-XTR-SLX-/151192323617?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item2333c3c621

Zatłuszczenie tarczy raczej odrzucam, bo:

1. Przed założeniem tych klocków zrobiłem jakieś 50 km na używanych organikach shimano i problem nie występował.

2. W międzyczasie dwukrotnie próbowałem odtłuszczać tarczę. Raz za pomocą środka do usuwania smaru w sprayu, drugi raz za pomocą benzyny ekstrakcyjnej + przejechanie palnikiem.

Generalnie efektów brak...

Napisano

Wez te okładziny w kombinerki podstaw pod palnik kuchenki gazowej wypal, i tak do momentu jak przestaną Kopcić, przeszlifować papierem ściernym. Tarcze wymyj porządnie płynem do mycia naczyń, myślę że pomoże.

Napisano

Mam SLX M675. Klocki odtłuszczałem, opalałem, szlifowałem bez efektu, okazało się, że winny był cieknący olej z niedostatecznie dokręconego zaworu.

  • Mod Team
Napisano

 

 

okazało się, że winny był cieknący olej z niedostatecznie dokręconego zaworu.

No proszę was ... albo rower stał w gablocie albo zwyczajnie ktoś nie widzi :P przecież jak olej cieknie, to jedna przejażdżka i widać bo to miejsce będzie oblepione pyłem. W shimano często zdarza sie ze olej cieknie z pod kalamitki

Napisano

No nie, u mnie nie zasyfił zacisku, spłynął do wnętrza na tłoczek i dostał się na klocek. Zorientowałem się dopiero po zaolejonym spodzie klocka i bylem przekonany ze to jakaś nieszczelność. Zawór (kalamitka?) był zakręcony mocno, pomogło zakręcenie b. mocno.

  • Mod Team
Napisano

U mnie też jest zakręcony mocno a w deore cały zacisk pływa w oleju :D Ale o dziwo jeszcze hamuje :D Planuje sie tym zając ... ale póki co mi sie nie chce :P

Napisano

ja też jak kupiłem pierwszego 975, to miałem tą przypadłość, o której wszyscy piszą-olej leci po klockach. A skąd olej? był w tym "nibycylindrze" w tłoczku, pod taką plastikową osłonką :)

wyczyszczone i lata dalej

Napisano

Ciąg dalszy historii:

Tarcza umyta pastą BHP z lidla, klocki wypalone i przetarte papierem ściernym. Efekt? Od razu po złożeniu wszystkiego do kupy wyczuwalna była istotna poprawa, hamulce zrobiły się "ostre". Niestety po "dotarciu" wszystko wróciło do normy. Powierzchnia klocków znowu jest błyszcząca - dokładnie jak na zdjęciach z pierwszego postu. Wycieków oczywiście brak.

Dla porównania wrzucam zdjęcie dotartych, metalicznych Clarksów kolegi:

https://www.dropbox.com/s/h1g6o3lu5gvk12c/2015-01-25%2021.05.31.jpg?dl=0

Jak dla mnie różnica w wyglądzie powierzchni roboczej jest zasadnicza i świadczy o problemie z moimi klockami.

 

Napisano

Klocki, ponieważ na organikach shimano siła hamowania była porównywalna z SM-RT56.

Na chwilę obecną problem został rozwiązany w taki sposób, że "pro extreme" metaliki Jagwire wylądowały z tyłu, a na przód wróciły fabryczne organiki shimano. Efekt jest taki, że po 3 minutach docierania jestem w stanie zablokować przednie koło na mokrym betonie, o czym na metalikach Jagwire mogłem tylko pomarzyć...

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

A skąd olej?

U mnie z pod odpowietrznika, tam nie ma uszczelnienia, tylko metal dociska do metalu ... wg mnie to nietrafione rozwiązanie, ale ja to sobie uszczelnie silikonem jak dalej będzie ciekło.

Napisano

Mam SLX M675. Klocki odtłuszczałem, opalałem, szlifowałem bez efektu, okazało się, że winny był cieknący olej z niedostatecznie dokręconego zaworu.

Miałem dokładnie temu, u mnie skonczyło sie wymianą zacisku

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...