Skocz do zawartości

[widelec sztywny] Przełajowy do ramy Accent CX-One


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

składam przełajówkę na ramie Accent CX-One i mam problem z doborem widelca. Początkowo miałem brać ten - tani, zwykła stal Hi-Ten:

http://ctbike.pl/accent-1-1-8-widelec-rowerowy-sztywny-trekkingowy-czarny.html

Później zainteresowałem się aluminiowym Force (wiem, wiem alu...), cena też OK:

http://ctbike.pl/force-mtb-widelec-rowerowy-sztywny-trekkingowy-czarny.html

 

Ale zacząłem zastanawiać się nad wysokością widelca. Na stronie Velo w geometrii podają pod tą ramę 410mm - http://velo.pl/sites/default/files/pliki/geometria_ramy_accent_cx-one.pdf

Ten Force ma 445mm, czyli 35mm za dużo. Inne pod koło 28" mają podobnie bo są dedykowane do trekingów.

 

Typowo przełajowe mają znowu poniżej 400mm. Tu znalazłem fajne On-One ze stali CrMo w promocji, tylko kolor nie pasi, no i wysokość 390mm

http://www.planetx.co.uk/i/q/FOOOPV3/on-one-pompino-cro-mo-fork-2012

Znalazłem też coś takiego, ale też 390mm

http://allegro.pl/widelec-przelajowy-ze-stali-columbus-thron-i4980017342.html

 

Czyli z pasujących wysokością zostaje tylko stary CX-One, ma 405mm

http://ctbike.pl/accent-cx-one-widelec-rowerowy-sztywny-przelajowy-bialy.html

 

Jak to jest z tą wysokością? Te 2-3cm mniej lub więcej mocno wpłynie na geo ramy? Bo wydaję mi się, że tak. Widziałem, że ludzie pakowali do tej ramy Mosso, albo Force np. tu:

http://szosa.org/topic/8436-accent-cx-one/

Tylko to pod tarcze to pewnie pasuje wideł na 26". U mnie mają być canti i jest problem  :icon_confused:

 

Coś doradzicie?

 

Wiem, że jest ostatnio na forum wysyp tematów o sztywniakach, ale wszyscy piszą o MTB, dlatego założyłem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano · Ukryte przez Maniak, 20 Stycznia 2015 - takie sprawy na PW
Ukryte przez Maniak, 20 Stycznia 2015 - takie sprawy na PW

Mam do sprzedaży zbędny widelec przełajowy aluminiowy CMPT Aero  z mocowaniem do hamulców v-brake. wysokość widelca 410 mm . Miałem składać sobie rower przełajowy , ale po odbyciu kilku jazd próbnych na tego typu rowerze dałem sobie spokój . 

Odnośnik do komentarza
Może być alu... Nie wiesz co mówisz szaleńcze...

 

Biorę to na własną odpowiedzialność. Najwyżej zostanę kaleką :P

 

Kurcze ten Surly widzę zmieści porządnego kapcia. Ciekawe ile mieszczą takie typowe przełajowe widły. Bo w mojej ramce to widzę krucho. Jak wsadziłem koło z oponą 38C to już tarło  :down: Dobrze by było chociaż te 35C zmieścić, to zawsze wybór opon większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę w okolicach 69 kg, teraz pewnie więcej bo trochę się obijam :P

Chyba wezmę tego Hylixa, ale za jakiś czas. Na razie kupię zwykły stalowy za 50 zł i zobaczę jak toto będzie jeździć :)

 

Fajny jest też ten 4ZA

http://allegro.pl/widelec-crosowy-4za-zornyc-carbon-treking-ridley-i4992365913.html

 

Na e-bayu do kupienia taniej. Ale niestety wysokość coś koło 390mm podają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie szkoda Ci wydawać pieniędzy na jakieś badziewne widelce za 50 zł?

 

Zanim przyjdzie ten z Tajwanu to się nie doczekam :P Chciałbym się przejechać najpierw. Ciekawy jestem jak tym się będzie jeździć, może mi się to całe przełajostwo nie spodoba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak węgiel to tylko z węglową sterówką.

 

 

 

hmm, no po mojemu ,w przełajce, to ma tłumić drgania te 'większe'  i do tego  ten zestaw się nada - czyli mocna rurka w mocnej sterówce - a dolna część pracuje

chyba dopiero na szosie by miało to większe zastosowanie, tam gdzie są drgania z większą częstotliwością i 'non stop'

 

 

poza tym full węgiel  to chyba nie  w tym budżecie coś mi się wydaje ?  

do tego niestandardowa gwiazdka, czyli jakiś tam dodatkowy koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mosso 26" ma ok 41,5 cm i są wersje z pivotami

To fajnie, w rowerze z kolami 28 te piwoty będą naprawdę przydatne. Z tych co tu zostały wymienione to ja bym wybrał tego Surly. Cena logiczna i co stal, to stal. 

EDIT: @ Herman 88 - Powiedz mi proszę jaka jest średnica rury podsiodłowej w tej ramie Accenta i jaka jest średnica sztycy siodła wchodzącej w tą rurę. Przednia przerzutka ma ciąg dolny czy górny??? Z góry dzięki za info 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

hmm, no po mojemu ,w przełajce, to ma tłumić drgania te 'większe'  i do tego  ten zestaw się nada - czyli mocna rurka w mocnej sterówce - a dolna część pracuje

chyba dopiero na szosie by miało to większe zastosowanie, tam gdzie są drgania z większą częstotliwością i 'non stop'

 

 

poza tym full węgiel  to chyba nie  w tym budżecie coś mi się wydaje ?  

do tego niestandardowa gwiazdka, czyli jakiś tam dodatkowy koszt?

 

 

... bo oczywiscie węglowa sterówka jest słabsza :P

 

Moim zdaniem inżyniera-materiałoznawcy-kanapowego łaczenie dwóch materiałów bedzie słabsze niż jednolity.

 

Tymbardziej, że nie raz i nie dwa pojawiały się w internecie zdjecia rozklejających się aluminiowych koron i karbonowych lag. 

 

Nie mówię, że to jakaś plaga była ale sie zdarzało...

 

Skoro emtebeczne węglowe widły są robione po całości z wungla, nie widzę sensu - poza oszczednościami pieniężnymi - w kupowaniu niejednolitego forka...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herman88 - A głowica suportu jaka duża? Sorki że tak wypytuję ale mam podobne plany do Ciebie. Liczyłeś może tak +/- ile by kosztowało złożenie na bazie tej ramy roweru o podobnej jakości do gotowego CX-One?????????. Tak sobie myślę żeby na początek kupić :

- rama cx one -700

- widelec Surly - 400

- kola 200 -    http://allegro.pl/kola-28-alexrims-ace17-shimano-m70-na-kasete-8-9-s-i5006729016.html

- opony 150

- stery ?

- suport?

- łańcuch ?

- linki i pancerze?

Co daje 1500-1700 zł. A resztę przełożyć na początek z mojego ATB (korba 48/38/28) i zrobić crossa na bazie Cx One a później przerobić go już na 100% rower przełajowy. Tylko się zastanawiam czy to się w sumie opłaca bo widziałem na necie tego cx one w tej lepszej wersji za 2700....    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Mufa suportu zwykła 68mm szerokości. Tutaj są te wszystkie wymiary i geometria http://velo.pl/czesci/ramy/accent/cx-one-0

 

Ja kombinowałem tak samo. Najpierw miałem przerabiać starą szosę na przełaj, ale w końcu wyszło, że rama się nie nadaje. Szukałem jakichś używek, ale w końcu dałem sobie spokój. Jak zobaczyłem, że Accent znowu wprowadził CX-One do sprzedaży to zdecydowałem się kupić.

Powinienem się zmieścić w okolicach 1500zł. Ale sporo części mam. Części trochę zmęczone i niskiej klasy więc szału nie będzie. Jak mi się spodoba przełajowa jazda to będę wymieniał na lepsze. Pewnie też do 3000 dojdę. Ale co pojeżdzę to moje  ;) No i chciałem się pobawić w składanie.

 

Aha, ważna rzecz - rama ma rozstaw haków 135 mm, ale to chyba wiesz. Jedyne na czym się zawiodłem w tej ramce to miejsce na oponę. Myślałem, że w typowo przełajowej ramce będzie szerzej, a tu jak włożyłem koło z crossa z oponą 38C, niezbyt dobrze wycentrowane ;) to już zablokowało się w ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

W typowej przełajce, która nie została zaprojektowana i wyprodukowana w przeciągu ostatnich 12 miesiecy nie spodziewałbym sie niczego wiekszego niż 32c i troche luzu...

 

Dopiero najświeższe, żwirołackie ramki mają wiecej przestrzeni na papuć i dodatki...

 

... oprócz chlubnych wyjatków, które sa na rynku już ho... ho...ho... ale tę nie są wyscigówkami...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...