Skocz do zawartości

[5000-6000zł] rower crossowy: wheeler, ktm czy radon ?


funky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Obecnie jeżdżę wheelerem cross 26. Jest dla mnie wygodny i dobrze się mi nim jeździ ale rower jest już wiekowy, częściowo zużyty i czas na zmiany. Chcę wybrać jeden z trzech poniżej:

1. http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2015,rowery,18841

2. http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/cross/scart-light-cross/scart-light-100/

3. http://www.bikesalon.pl/rower-ktm-legarda-race-30s-2015-kola-28-czarnyszarypomaranczowy

 

Który z nich ma najlepszy osprzęt ? Który polecacie ?

Napisano

 

 

Który z nich ma najlepszy osprzęt ? Który polecacie ?
 Radon ma lepszy amortyzator, reszta na podobnym poziomie co KTM, Wheeler trochę odstaje od tych dwóch. Radon ma główkę taperowaną, w crossie to nie jest za bardzo potrzebne ale jednak rama jest nowocześniejsza.
Napisano

Czyli na polu walki został KTM i Radon.

Każdy ma swoje zalety.

KTM można przymierzyć i nabyć w kraju. Radon nowocześniejszy, ale dla mnie do nabycia tylko przez internet.

Napisano

 

 

KTM można przymierzyć i nabyć w kraju. Radon nowocześniejszy, ale dla mnie do nabycia tylko przez internet.
 Może na KTM-a dostaniesz rabat, na Radona na to nie licz. Następnie porównaj sobie cenę realną za KTM-a i Radona do nktórego musisz doliczyć koszty przesyłki. Przypatrz się też geometrii bo Radon ma trochę dłuższą górną rurę i niższą główkę ramy więc będziesz na nim bardziej wyciągnięty i pochylony niż na KTM.
Napisano

Budżet masz konkretny.

A tyle jest warta rama takiego roweru :

RAMA RADONA

I kazdego z nich,czy to będzie Cube,KTM,Weeler,Merida etc. Taka rama nie będzie komfortowa,nawet okraszona XT,a do tego marnymi kołami,bo klient patrzy na iksy,a nie na koła.A przecież wygoda i wydajność roweru to rama i koła,potem dopiero zabawki z iksami.

 

Jesteś zdecydowany na crossa gotowca,kup za 3-3,5tys - dostaniesz praktycznie to samo,może cięższe 300-500g.

Moim zdaniem budżet pozwala na budowę customa na ciekawszej ramie z napędem i kołami dopasowanymi do stylu jazdy.

 

 

 

 

 

Napisano

Jeżdżę po ścieżkach leśnych, szutrowych puszczy, dojazdowo po asfalcie. Geometria wheelera crossa 26 mi zdecydowanie odpowiada. Kupiłem go w 2008 roku. Nie był zbyt drogi i cały czas niezawodny. Teraz chciałbym coś nowoczesnego, lekkiego, podobnego w wygodzie użytkowania ale też przyjemnego dla oka. Zdecydowałem się na te modele bo optycznie i osprzętowo mi odpowiadają.

Tomek21001 : jeśli możesz zaproponować dla mnie jakąś opcję customową, to będę bardzo rad :)

Napisano
Ciekawa propozycja. A jakie koła i hamulce polecasz ?

Koła np takie:

 

Obręcze http://velo.pl/czesci/obrecze/sun-ringle/inferno-23

Piasty http://velo.pl/czesci/piasty/dartmoor/vee-one-0 http://velo.pl/czesci/piasty/dartmoor/vee-two-0

Szprychy http://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/laser lub czarne po 3,9zł

Nyple http://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/nyple-polyax

 

wychodzi niecałe 1000zł i około 1700gram,czyli dokładasz 250zł (bon 750)

 

Na kołach urwiesz jakieś 600g.

 

Ewentualnie kupić gdzieś gotowce np: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/kola-29/kola-novatec-811-812-remerx-magic-7327-29-competition-1754g-6612.html

lub coś lżejszego http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/kola-29/kola-711-712-czarne-no-tubes-ztr-crest-29-aero-424-1528-6235.html

Hamulce polecam Shimano jakieś nowe Deore http://www.bikestacja.pl/pl/hamulce-shimano-deore-br-m615-25134.html w zupełności wystarczą. Choć właściwie nie wiem czy jest potrzeba zmieniać,bo te nowe tekro nie są takie złe.(w dodatku są sporo droższe w zakupie niż Shimano)

Napisano

Wprowadzę trochę zamieszanie tym cudeńkiem: http://www.gt-bikes.pl/rowery/2015-szosowe/enduroad/grade-alloy-105

Pomimo tego, że wygląda na szosówkę to potrafi naprawdę dużo, co najlepiej obrazuje ten filmik: 

W porównaniu do tych crossów jest lekki (gdzieś czytałem, że niewiele ponad 10 kg), po asfalcie będzie szedł jak rasowa szosa, a i w lekkim terenie pokaże pazur. Ponadto zmieścisz tam oponę rodem z trekinga (do 35 mm) i jak wynika z lektury zagranicznych forów jest zaskakująco wygodny.

Jak dla mnie ten rower to przyszłość, wyznacza kierunek jeśli chodzi o raczkujący teraz segment all-roadowych szosówek.

No i to legendarny GT :)

Napisano

Taki rower to już przecież każda lepsza firma  ma w swojej ofercie. I jedno musze przyznać - jest to najbardziej uniwersalny rower.

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/fitness/crossrip/

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/diverge/diverge-elite-a1

 

ewentualnie coś takiego

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/touring/520/

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/awol

Napisano

Na szosę to ja mam już rower szosowy :) . A tu widzę opcję roweru przełajowego czyli cross/szosa. Ja chcę typowo crossowy.

Author Synergy wydaje się być ok, ale dobrze byłoby na niego usiąść przed zakupem. Długość wewnętrzna mojej nogi to 86,5 cm czyli rama nr 22"-na chwilę obecną jest w przedsprzedaży . Nie ukrywam że podoba mi się też ta Legarda race KTM-a.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...