lucifuge Napisano 18 Stycznia 2015 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam! Ostatnie 3 lata zrobiłem sporo kilometrów na prostym modelu Scott Sportster ale ostatnimi czasy zacząłem zjeżdżać z asfaltu i leśnych dróżek w trudniejszy teren i górki. Z wiadomych względów sprzęt nie daje rady i postanowiłem coś dokupić do stajni (Sportster zostanie do ciągnięcia przyczepki i wycieczek po płaskim). Trochę poczytałem i celuje w koła 27.5. Rozważam następujące modele: Giant Talon 27.5 1 LTD z 2015: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1.ltd/18870/76353/#specifications Giant Talon 27.5 2 z 2014: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.2/17696/74817/#specifications tu na forum dowiedziałem się o: silverback slade http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-2-xt-raidon-wyprzedaz-i5001673237.html romet rambler 650B 4 http://allegro.pl/romet-rambler-650b-4-deore-xt-epicon-air-wyprzedaz-i4976069293.html macie może jeszcze jakieś inne propozycje? Nie chcę kupować czegoś "za dobrego" na poczatek przygody z MTB ani też kupić sprzętu, który wkrótce będę musiał upgrade'ować. Mój wzrost to 178 cm, noga od wewnątrz 80 cm, więc celuje w rozmiary 17-18 cali. Będę wdzięczny za pomoc i uwagi.
rodszyld69 Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Giant Talon 27.5 1 LTD z 2015: Giant Talon 27.5 2 z 2014: Te dwa modele nie mają główek poszerzanych co przy kole 27,5" jest pewną niedogodnością (wadą).Wybierałbym pomiędzy Slade a Rometem.
lucifuge Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Napisano 19 Stycznia 2015 Czytałem o tym, że może to stanowić problem w przyszłości gdybym chciał zmieniać amortyzator. Ale to odległa przyszłość i prędzej chyba zmienię sam rower. Czy różnica w konstrukcji przekłada sie na jazdę w sposób odczuwalny? Czy nie lepiej jednak brać Gianta bo będzie go łatwiej odsprzedać za jakiś czas?
ILC Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Tak, czy tak pomijając główkę osprzętowo i tak Giant przegrywa z silverem oraz Rometem.
woojj Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 jakie to doświadczenie ma Romet w budowie dobrych górali????? a pod 27,5.... Pamiętaj że to ma duże znaczenie a nie osprzęt. Może coś od mistrza gatunku: http://www.scott.pl/produkt/158/466/rower-scale770/
lucifuge Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Napisano 19 Stycznia 2015 Teoretycznie Romet nie ma konkurencji ale tak jak napisano powyżej: jakie jest ich doświadczenie? Może coś od mistrza gatunku: http://www.scott.pl/...rower-scale770/ , skoro mowa o scale 770 to czy model z 2014 jest warty zainteresowania? http://sklep.coolbike.pl/rower-gorski-scott-scale-970-rozmiar-m-2014,3,9212,43644
rodszyld69 Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 jakie to doświadczenie ma Romet w budowie dobrych górali????? a pod 27,5. Ze średnią kiszką żadna firma nie ma dużego doświadczenia Pamiętaj że to ma duże znaczenie a nie osprzęt. W czasach powszechnej globalizacji i równego dostępu do technologii gdzie ok. 90% ram wytwarza się CHRL doświadczenie traci na ważności, ważniejszy staje się marketing Na reklamie buduje się potęgę i mity o jakości i niezawodności produktu. Można to zobaczyć na przykładzie Radona, Canyona, które dzięki reklamie ( w większości Canyon) i przede wszystkim konkurencji cenowej potrafili wzbić z marki niszowej na światową. Romet produkuje coraz lepszej jakości rowery które mogą śmiało konkurować na naszym i światowym rynku ( ceną i jakością)
ILC Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Jeśli chcesz mieć piękny napis na ramie to bierz Scotta, jeśli uważasz, że lakier nie jeździ to bierz Rometa...
rodszyld69 Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Jeśli chcesz mieć piękny napis na ramie to bierz Scotta, jeśli uważasz, że lakier nie jeździ to bierz Rometa... Nie wiem jak w tym roku ale dwa sezony temu było trochę narzekań na malowanie Scotta.
lucifuge Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Napisano 19 Stycznia 2015 Ja chce tym jeździć a nie patrzeć na napisy ale biorę tez pod uwagę to, ze jesli kiedys bede chciał go sprzedać to łatwiej bedzie chyba sprzedać scotta czy gianta niz rometa.
Tadeus Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 No i tu jest taki sam problem, Lepiej kupić rower do jeżdżenia, czy do sprzedawania? Co do sprzedaży, to też zależy od poszukującego kupca. Dla wielu Epicon będzie jednak wabikiem... w przeciwieństwie do XCRa, który dla każdego, kto szuka lepszego roweru będzie... do wymiany Ogólnie Romet od paru lat robi lepsze rowery i zbiera dość dobre opinie w prasie branżowej. A osprzęt roweru jest po prostu o dwie klasy lepszy i z pewnością różnica będzie odczuwalna (choćby w amortyzatorze). Nie mówiąc już o tym, że oś koła, główkę ramy i suport ma w nowszych standardach, więc będzie też bardziej rozwojowy. Co nie znaczy, że powinieneś kupić Rometa. Zarówno argument marki, jak i argument osprzętu mają swoich zwolenników - i tu na forum i wśród autorów prasy branżowej i samych zawodników. Raczej nigdy nie okaże się definitywnie, kto ma bezsprzeczną racje
beskid Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Ja chce tym jeździć a nie patrzeć na napisy ale biorę tez pod uwagę to, ze jesli kiedys bede chciał go sprzedać to łatwiej bedzie chyba sprzedać scotta czy gianta niz rometa. Romet już miał dobrą ofertę a w tym roku zrobił kapitalną robotę. Firma się rozwija i już jest sporym konkurentem dla Krossa. Celują na razie w trochę innego klienta ale to się szybko może zmienić. Sam podałeś tą markę więc nie wybrzydzaj. Na pytanie @woojj o doświadczenie nawet nie chce mi się odpowiadać. Można tylko wzruszyć ramionami lub się pośmiać i tyle.
lucifuge Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Napisano 19 Stycznia 2015 Moja wiedza na temat produktów rometa była z lat 80-tych. To tu na forum dowiedziałem sie o tym jaki progres firma zrobiła i co oferuje wiec ten model pojawił sie w zestawieniu. Nie znalazłem w przeciwieństwie do krossa żadnych negatywnych opini typu pekajace ramy.
beskid Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Pękające ramy w Krossie to głównie problem "zamiatania tego pod dywan" i olewanie klienta. Praktycznie nie ma firmy, która nie miała by wtopy z projektem i dotyczy to również Giant'a, Scotta czy innego Treka. Gdybym co nie jest wykluczone kupił którąkolwiek z ram/rowerów Rometa to już bym jej nie sprzedał za żaden pieniądz. Powód to w dalszym ciągu pozostawienie w nich muf gwintowanych. Co do meritum to żaden z omawianych tutaj rowerów nie ma startu do tego Rometa z Epiconem. A te Gianty to już za tą cenę tylko pażdzież. Zakładasz fakt, że nie będziesz chciał wymienić amorka więc może być bez sterówki 1,5". Co zrobisz jak coś się z nim stanie mechanicznego albo ulegnie uszkodzeniu. Wsadzisz tą samą padaczkę XC 30??
lucifuge Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Napisano 19 Stycznia 2015 zastanawia mnie dlaczego w ofercie na 2015 Romet nie ma już tak "wypasionego" ramblera?
woojj Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 szanuję Rometa za kolekcję z 2015 ..... i bardzo mnie cieszy że niektóre marki polskie konkurują przede wszystkim jakością produktów. Idzie za tym cena - kolekcja Rometa na 2015 jest wyraźnie droższa ale złożone jest logicznie i z najlepszych jakościowo materiałów ;-) Jak już kiedyś pisałem ...obserwując rynek rowerowy 20 lat widać że było kilka marek które konkurowały niską ceną.... kiedyś Author, potem Kellys a nawet Romet. Jest to związane z wypromowaniem marki. Popatrzcie na obecne kolekcje Gianta, Authora, Meridy, Scotta, Unibike, Rometa, Cuba , i innych różnice nie przekraczają 10 % ceny. Dlaczego??? NIE DA SIĘ zrobić tej samej klasy rowerów wyraźnie taniej niezależnie czy produkowane są w Tajwanie, RPA, czy Polsce czy innym kraju europejskim. Pomijam tu celowo ceny rowerów po sezonie gdzie na nich zarabia się 5 % lub nawet mniej. Przykład: http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_20,10,668,672,14069,2015.html http://www.scott.pl/produkt/157/454/rower-scott-960/ pozornie cena różni się o 600 zł, ale uwzględniając, że scott ma cieniowane szprychy, lepsze piasty i droższe dodatki syncrosa to różnica w cenie spada do około 350-400 różnicy - a to około 10 % Pytanie czy warto dołożyć??? -pozostawiam do indywidualnego rozważenia. Ja mając wgląd na historyczny wkład Scotta w sport, doświadczenie w budowaniu dobrych rowerów zaufał bym właśnie tej marce . Jeśli zaś chodzi o doświadczenia w 27,5 to właśnie scott wypromował ten rozmiar wraz z mistrzostwem świata i olimpijskim Nino Schurtera.
beskid Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 zastanawia mnie dlaczego w ofercie na 2015 Romet nie ma już tak "wypasionego" ramblera? Jak nie ma?? Dali stare nazewnictwo i jest Mustang R-line1.0. Cenowo to praktycznie to samo bo ten Rambler kosztował blisko 4,5tys. Jest Recon, o wiele lepsza hydraulika i obydwie sztywne osie.
lucifuge Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Napisano 19 Stycznia 2015 cena poza zasięgiem ale przynajmniej oczy nie bolą od patrzenia na malowanie. Byłem dziś obejrzeć Scotta Scale 770 2015. Do brania za 3000 ale bez szału.
beskid Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Nada się bo jest bardzo fajnie poskładany http://www.unibike.pl/flite.php
woojj Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Byłem dziś obejrzeć Scotta Scale 770 2015. Do brania za 3000 ale bez szału. nic mu nie brakuje ;-) no i marzenie wielu bikerów. Solidny sprzęt do jazdy w górach i mieści się w zakładanej kasie. Ceny scotta na sezon 2015 są dobre... dla porównania : http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_275_10,10,668,672,14072,2015.html
beskid Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Byłem dziś obejrzeć Scotta Scale 770 2015. Do brania za 3000 ale bez szału. Bez szału czyli w czym problem?? Jeśli 3200 to realna cena to jest całkiem nieżłe. XCR jest jednym z najlepszych amorów na stalowej sprężynie i trzeba o niego dbać robiąc częsty serwis.
lucifuge Napisano 20 Stycznia 2015 Autor Napisano 20 Stycznia 2015 Pewnie to kwestia dluzszych ustawień ale niz leżał mi. Z gianta juz praktycznie zrezygnowalem. Romet faktycznie wydaje sie bezkonkurencyjny. Pozostaje jeszcze ten silverback ewentualnie unibike ktory sie tu pojawił.
lucifuge Napisano 20 Stycznia 2015 Autor Napisano 20 Stycznia 2015 kolejne pytanie: czy różnica w osprzęcie pomiędzy: silverback slade 2 http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-2-xt-raidon-wyprzedaz-i5001673237.html a silverback slade 1 http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-1-deore-xt-recon-air-i4992637616.html warta jest tych pieniędzy?
rodszyld69 Napisano 20 Stycznia 2015 Napisano 20 Stycznia 2015 warta jest tych pieniędzy? według mnie tak ale to zależy od stylu jazdy, rekreacyjna to nie warto, dla sportowej jazdy warto dać 1k zł więcej.
lucifuge Napisano 21 Stycznia 2015 Autor Napisano 21 Stycznia 2015 jako początkujący nie odczuje różnicy czy raczej nie będę w stanie tego wykorzystać?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.