Gość HydraulicznyCyborg Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Witam zastanawiam się nad hamulcem shimano slx br m675 metaliczna okładzina FO3C. Zamierzam założyć je na tył. Z tyłu mam shimano br m446jak również z przodu.z przodu na razie nie zmieniam z racji tego iż hamulce przednie to około 70 procent a tył 30 i warto tył polepszyć. Czy slx to godny wybór? W serwisie w którym bywam powiedzieli mi ze slx reklamowane były raz w ostatnim roku.jeżdżę głównie w lesie umiarkowane zjazdy i małe hopy.ważę około 90 kg.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Jeśli chcesz wymieniać hamulec na lepszy to zacznij od przodu bo to on jest tu decydujący. W każdym razie odpowiadając na pytanie , tak jest to b.dobry wybór , będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 I właśnie dlatego że przód 70 a tył 30 to przód powinien dawać więcej niż tył. Zmieniając tył na mocniejszy zyskasz niewiele w praktyce. Zysk to mniejsza niezawodność w stosunku do 445. Lepiej zainwestuj w przód a zdemontowany hamulec zostaw na części zamienne - sprawny zacisk może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 A więc skoro lepiej zacząć od przodu to hamulec tylni wogóle nie musi być Lepszy? Okładziny metaliczne bardziej niszczą tarcze??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Tylni to jakiś trzeci hamulec oprócz przedniego i tylnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 To zależy gdzie jeżdzisz. Na wypady w góry tył musi być równie mocny jak przód bo tu hamuje się trochę inaczej jak na lżejszym terenie. Tarcza ciut szybciej się zużywa ale ten proces jest tak długi, że nie zawracał bym sobie tym głowy. Oszczędza się za to na wymianie klocków bo metale starczają na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Jedna literówka potrafi wycisnąć więcej jadu niż potrafi to zmija. Wracając do tematu jeśli tył jest też ważny to czemu przód ma być pierwszym? Do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Robisz powiedzmy bardzo trudne strome odcinki w naszych górach?? Jeśli nie to hamulec przedni jest podstawowym, którego dla efektywnego hamowania używa się najczęściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Poczytaj o tym przodzie, jest trochę tematu a tu się skup na tym co Ci napisali, jak masz kwit to bierz m675 i będziesz bardzo zadowolony:) Ale ja bym się jeszcze zastanowił nad tańszą opcją, jeśli masz tarcze 160 to zmieniłbym ją na 180 a do tych hebli wpakował metali ale dopiero po zmianie tarcz na większe. Odnieś się do tego co napisał beskid, gdzie jeździsz, w jakim terenie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Jedna literówka potrafi wycisnąć więcej jadu niż potrafi to zmija. Wracając do tematu jeśli tył jest też ważny to czemu przód ma być pierwszym? Do wymiany Jeśli zakładamy że hamulec slx jest lepszym/mocniejszym od 445 to logicznym wydaje się że przy zmianie slx powinien trafić na przód. Motocykle mają mocniejszy/skuteczniejszy zestaw hamulcowy z przodu, np 6/8 tłoczków i tarcze 320 mm przód i jedna tarcza 200 z zaciskiem dwutłoczkowym tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Wiec od początku :jeśli chodzi o teren to preferuje różnorodne trasy czasem technicznie trudne z dużą ilością przeszkód i niewielką prędkością a czasami strome umiarkowane (ale nie dh )zjazdy lub mieszane. Lubię też asfaltowe szybkie trasy. Oczywiście góry jak najbardziej wchodzą w grę i w przyszłości coraz więcej jazdy w nich. Jeśli chodzi o tarcze to mam 180 mm przód i 160 mm tył.testowane dziś sobie duże prędkości niedawno i musze stwierdzić że przód mocno wytraca prędkość. Może to zasługa większej tarczy. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez HydraulicznyCyborg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Większa tarcza naprawdę robi robotę, potrenuj Sobie hamowanie tylko przodem, zobaczysz jak jest różnica w porównaniu z tyłem jeśli chodzi o skuteczność hamowania i jeśli rzeczywiście siła jest za mała to sprawdź Sobie jeszcze czy tłoczki Ci równo wychodzą po obu stronach zacisku i czy jak naciśniesz klamkę to czy się tarcza nie wygina a jeśli tak to go na nowo ustaw, możesz jeszcze odtłuścić tarczę, przeczyścić klocki a jeśli trzeba lekko papierkiem ściernym wyrównać. Wykonaj powyższe a jeśli dalej będzie za słabo to kup metaliki dopiero potem się zastanów nad zmianą hebla bo to jest jednak tylko 50-60 zł a nie 200 zł Piszę o tym bo miałem tylko przedni przez dwa lata z jakąś śmieszną tarczą tektro 180 i nie mogłem narzekać na skuteczność, raz mnie nawet przerzucił przez kierownicę, twarze ludzi na moście bezcenne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Potrenowalem sobie trochę w terenie i na asfalcie i musze powiedzieć ze juz praktycznie używam wyłącznie przodu a tył wyłącznie pomocniczo. Różnica naprawdę jest piorunujaca.stare m446 są dla mnie już za słabe .czy warto zmienić tarcze przy wymianie hebli czy zostawić stare? Jednak zdecydowałem się na wymianę najpierw przodu. Czy warto zmienić przód na tarcze 203 czy 180 wystarcza na 90 kg? Zamierzam ostro rozpocząć jazdę w górach.pzdr Edytowane 19 Stycznia 2015 przez HydraulicznyCyborg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Jeśli to nie rower enduro to wkładanie czegokolwiek większego na przód niż 180m jest bez celowe. W górach jeżdzi się dość specyficznie więc zalecam na tył 180-e ale to też przy założeniu tak z min pół godz jazdy w dół non stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 aves, wybór padł na siemano slx brm675 przód. ponawiam pytanie czy warto wymienic tarcze z przodu przy okazji wymiany hebli na lepszą 180mm? stara 180 wtedy zamontowac na tył? można 180 na tył zamontowac(siedzi teraz 160m) bez szkody dla ramyi bez jej modernizacji?(nie mowie o adapterze bo ten jest niezbedny pewnie) czy pajączki sa godne uwagi czy to bajer dla szpanu? siemanowskie ice technologies w tarczy dają sporego kopa? nie bardzo mnie rajcuje utrata hamowania na skutek zagotowania płynu hamulcowego. chciałbym wiedzec czy te ice techno duzo daje. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.