Skocz do zawartości

[koła] komplet kół pod v-brake do 500 zł


KasiaMelasia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakiś czas temu pytałam o ramę dla kobiety. Tę już wybrałam. Będę mieć RADONa. Teraz zastanawiam się nad dokupieniem jeszcze kół, jako że podobno jest to jeden z najważniejszych elementów roweru. Budżet do 500 zł. Maksymalnie do 600. Koło powinno pasować lub dać się zamontować pod kasetę 7 rzędową.

 

Dla przypomnienia: posiadam koła takie, jak w tym rowerze: http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1069

 

Czy warto mi je wymieniać na na przykład coś takiego: http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/bikestacja-kola-skladane/mtb/kola-do-hamulcow-v-brake/kola-novatec-751-802-accent-trackliner-26-super-comp-1855g-21786.html

 

Będzie czuć różnice? Warto wymienić? Nadmienię, że chcę na tych kołach jeździć po lesie, górkach i mam zamiar wystartować w nich w pierwszym maratonie, ale na nizinach. ;) Macie może jakieś inne propozycje w tej cenie?

 

Z góry dzięki za pomoc! :)

 

 

Napisano

ja bym nie inwestował w vbrejki. kup już lepiej koła na novatecach D041/42 dostępne na allegro i jakieś używane hamulce tarczowe coś typu juicy 3/5 drogie nie bedą

Napisano

Może zwróćcie uwagę co napisała, kaseta 7 sp więc zakładamy że nie ma kasety tylko wolno-bieg czyli wiąże się to z wymianą także na przynajmniej 8 sp do tego manetki i prawdopodobnie przerzutki tylnej.

Nie uwierzycie na czym ludzie potrafią jeździć maratony niemniej jednak tarczówki są w moje ocenie bardziej bezobsługowe, mniej zawodne w ciężkich warunkach i bardziej skuteczne. 

Jeśli dysponuje taką kwota to chyb zależy jej na dobrych koła w miarę lekkich a nie kowadłach po 2.2-2.3 kg. 

Koła pod tarze w rozsądnej wadze ok 1750-1800 g to wydatek rzędu 400-600 zł za używki w zależności od stanu  

Pod v-ki  będą na pewno tańsze i w kwocie 600-700 zł z wymianą w/w komponentów powinna się zmieścić  

Napisano

Kaseta 7rz jak najbardziej istnieje http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-cs-hg20-7rz-shimano,45963.html?skad=googlepla&gclid=Cj0KEQiAreilBRDzrNfb6uqX4fwBEiQAk-MRY2sWd2VL8AvhjjfwOEAHbAmnnk4VtwGs2YeUAI1wq98aAkuJ8P8HAQ a przy wymianie na 8rz nie trzeba wymieniać tylnej zmieniarki a jedynie dobre ją ustawić. Remontowałem już taki wynalazek z marketu-targowicy

 

 

 

Nie uwierzycie na czym ludzie potrafią jeździć maratony niemniej jednak tarczówki są w moje ocenie bardziej bezobsługowe, mniej zawodne w ciężkich warunkach i bardziej skuteczne.
Zgadzam się ale jeśli mowa to hydraulicznych bo tylko takie mam na myśli pisząc o tarczówkach. Niestety (lub stety) V-ki stawiam przed tarczówkami mechanicznymi.
Napisano

 A może jednak to kaseta 7 rzędowa <_< Są rzadkością ale bywają montowane w rowerach :whistling:

Jeśli podsyła link do roweru, który posiada i w specyfikacji jest jak byk wolno-bieg to z dużą doza prawdopodobieństwa nie ma kasety:)

 

Co do przerzutki to jest acera więc jak piszesz że da się ustawić to pewnie tak jest ale maraton przydało by się coś mocniejszego.

 

Heble M445 np jak kupi nowe bo w używane bym się nie pchał ostatnio ktoś tu gonił je za 190 zł komplet, tarcze 180/160 nawet g2 i jest naprawdę wystarczająco dobrze.  

Napisano

no można w sumie kupić 445/446 i używane koła spokojnie zmieści się w 600zł. Ja jak zmieniałem v-brake --> tarcze to kupiłem używane koła z cube za 250zł + juicy 5 za 250zł komplet z tarczami. 500zł i miałem super zestaw, katapultował z roweru, ale widzę, że Pan Ziemko wie lepiej ;)

Napisano

no można w sumie kupić 445/446 i używane koła spokojnie zmieści się w 600zł. Ja jak zmieniałem v-brake --> tarcze to kupiłem używane koła z cube za 250zł + juicy 5 za 250zł komplet z tarczami. 500zł i miałem super zestaw, katapultował z roweru, ale widzę, że Pan Ziemko wie lepiej ;)

No ale odnośnie aukcji ma racje poza tym koła są ciężkie i mimo iż mają dobre piasty to wolałbym dołożyć i kupić lżejsze bo na niczym tak nie poczujesz różnicy jak na kołach i oponach nawet jak rama waży 2kg:)

Napisano
Hej, chłopaki, dzięki za odzew!

 

elton29! Uwielbiam Cię za wielkie zrozumienie. Otóż to. Mam wolnobieg. Liczyłam poglądowo, jak by wyglądała sprawa z przejściem na tarcze, ale okazało się, że zbyt wiele by trzeba wymienić. I kupić kasetę, i hamulce wraz z tarczami a w związki z tym, że mam teraz wolnobieg a przeszłabym na przykład na kaseteę 9 rzędową, to również i przerutki i manetki... i licząc nowe komponenty to sporo wychodzi. A tak chcę po prostu zamiast wolnobiegu, kupic kasetę 7 rzędową.

 

Zakładam zatem, że szukam kół pod Vki. Wolnobieg wymieniam na kasetę 7 rzędową, by nie było problemów z przerzutkami. Szukam kół stosunkowo lekkich, ponieżej 2kg. Ewentualnie, gdyby znalazły się koła nadające się i pod tarcze i pod vki, do max 700 zł i poniżej 2kg, to z myślą o późniejszym dofinansowaniu, mogłabym jeszcze 100 zł wygrzebać.

 

Gianta z linka aktualnie posiadam. Jest sporo za duży. Kupiłam sobie dlatego ramę, teraz chcę kupić koła i w końcu mieć wszystko poskładane już na nowej ramie.

 

Muszę uprzedzić, że chcę przejechać maraton, ale nie będę topowym zawodnikiem. ;) Może ze względu na małą ilość startujacych kobiet, mogłabym walczyć o miejsce w mojej kategorii wiekowej. 

 

Co radzicie? :)

 

A ramę mam taką, jak w załączniku. Jest lekka i śliczna (co dla kobiety istotne), więc myślałam, by sprawić jej w styczniu koła, by w lutym poskładać wszystko do kupy, a w marcu już porządnie na nowym rowerze jeździć, w maju natomiast dozbieram jeszcze na lepsze opony.

post-180539-0-34167300-1421504533_thumb.jpg

Napisano

Miałem koła na tych piastach, ale z obręczami 28'' AlexRims Ace 18 i były mocne i lekkie.  26'' też są produkowane i widziałem, że bikestacja też takie zestawy składa. Do tego miałem lekkie przełajowe opony 32mm i jeździło się dobrze. Szybko reagowały (bo były lekkie), co czasem na bardziej luźnym podłożu bywa bardzo ważne. Może rozważ również taki komplet. Poszukaj opinii, może na forum ktoś na 26'' takim zestawie jeździł. Jak nie, to w necie są opnie o tych obręczach. 

 

W cenie zmieścisz się z dobrymi lekkimi dętkami, a niewiele dokładając kupisz lekkie opony przystosowane do podłoża na którym zamierzasz się ścigać. 

Co do v-brake - warto zadbać o dobre klamki i dobre szczęki. Miałem kiedyś zestaw SH XT i były znakomite - tzn zawsze potrafiłem doprowadzić do zablokowania kół (wiem, wiem - modulacja w tarczach bezcenna - ale tutaj nie ma doświadczenia w mtb).  Miałem też kiedyś zestaw deore 590 - też hamowały znakomicie. Deore 590 są obecnie tanie i serdecznie Ci je polecam.

Klocki zawsze możesz wymienić. 

 

powodzenia na zawodach!

 

Napisano

Spoko jak tylko mogę to pomogę:)

Dodam tylko że w późniejszym czasie za pewne będziesz chciała robić dalszy upgrade i pewnie przyjdzie Ci ochota n np zmianę amortyzatora a te jakieś 3-4 lata wstecz jest już trudno coś sensownego, powietrznego znaleźć a jeśli jest to z racji posiadania pivotów pod v-ki będzie zdecydowanie droższy.

Hydrauliki są po prostu wygodniejsze i w zasadzie  bez obsługowe a na tym kobietom chyb szczególnie zależy:)

 

W jakim chcesz pojechać maratonie?

 

 

Napisano
Dzięki za wszystkie sugestie.

 

Koła pod vki z AlexRims Ace 18 znalazłam, choć wg danych podanych na stronie są zazwyczaj cięższe, 2020 g, a te, które ja podawałam rzekomo 1850. 200g różnicy. Trochę pewno dzięki mniejszej ilości szprych a trochę sama obręcz. 200g to sporo? ;)

 


 

Co do uwagi, że później może mi przyjść ochotę wymienić coś innego i te vki będą mi kulą u nogi. Wiem. Stąd gdyby cenowo było coś dobrego, rozważam i kupno kół pod jedno i drugie. Zawsze to za jakiś czas, jeśli bym chciała i było mnie stać na przejście na level hamulców tarczowych, 9 czy 10 rzędowych kaset, to odejdzie mi wydatek w postaci kół. A to spory ciężar z serca spada. :)

 

Jaki maraton? Metropolia. ;) 

Napisano

W tym przypadku chyba najlepiej zlecić poskładanie kół. Wybierzesz sobie piasty pod tarcze i obręcze pod V-ki. Jak Cię najdzie ochota na zmianę hamulców to nie będziesz szukała nowych kółek...

  • 2 miesiące temu...
Napisano

jeśli jeszcze, z jakiś tam względów, nie stałaś się posiadaczką nowych kół to ja - choć zaznaczam za eksperta się nie uważam - zarzuciłbym ten pomysł na rzecz wymiany opon

odpowiednio dobrane - do Twojego stylu jazdy oraz ukształtowania terenu - opony pozwolą Ci w temacie osiągi / komfort jazdy zyskać "namacalnie" najwięcej

pozdr ;)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...