Skocz do zawartości

[Tarcze] Nowa tarcza bije tylko na tylnym kole - Shimano XT 203mm


mastachaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

mam dość dziwny problem i za nic w świecie nie udało mi się samemu zlokalizować problemu
mianowicie od jakiegoś czasy moja tarcza w tylnym kole zaczęła bić przez co obciera i wydaje straszne dźwięki.

kupiłem kolejna tarcze oraz nowe koło gdyż myślałem ze piasta była uszkodzona ,
problem nie znika ,tarcza jest prosta na przednim hamulcu jak ją zamontuję nic nie bije sprawdzane na 3 tarczach  , problem występuje jedynie z tyłu.
wszystkie częsci są nowe tzn hamulce , koło ( 2 rożne piasty shimano m475 oraz sram 506comp),tarcza oraz zacisk.

 

nagrałem filmik na którym widać jak dziwnie tarcza bije.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WInGXd21x5U

będę wdzięczny za każda pomoc.

dziękuje

 

----------------------------------------------------------------------------
dane:

Hamulce:Shimano XT M785
Tarcza:Shimano XT RT76 203mm - 6 śrub
Piasta: Shimano m475/Sramp comp 506

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A walnij ja delikatnie plastikową rączką wkrętarka wmiejscu gdzie obciera o klocek. Takie bicie jak na filmie to żadne bicie. Troche odwagi i zdecydowanie w dzialaniu a jutro z uśmiechem wspomniesz sobie dzisiejszy 'problem'.

 

Przyczyny?

Obstawiam wadę mocowania tarczy w piaście lub nieodpowiedni montaż z Twej strony-niesymetryczna sila dokręcania.

Zdarza się też wada fabryczna samych tarcz Shimano-wtedy reklamacja.203mm to już kawał blachy wiec coś tam może być nie tak.

 

Osobiscie kupilem 2szt rt76 na 6 śrub, jedna o.k. druga niestety z biciem.10 minut uwagi i po problemie.

Głowa do góry !

 

Rama , jej haki mają sie nijak do rotacji piasty i tarczy.

Zaś w sprawie prostowania tarcz istnieje do tego specjalne narzędzie ktore zapewne posiada pierwszy z brzegu serwis.Ale tu i teraz w tym przypadku mozna sobie poradzić w domu.

Edytowane przez ronina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z @@oleczek1988, bo to wcale takie proste na adapterze nie jest tym bardziej przy tarczy 203mm ;) A tak na marginesie każda nowa tarcza ma minimalne bicie. Spróbuj ją w rękach (przez szmatkę) wyprostować w miejscu gdzie dotyka klocka i użyj trochę siły - z tarczą się nic nie stanie( no chyba że się wyprostuje :P) Pomęcz też zacisk trochę - jak masz poluzowane śrubki to zaciśnij klocki na tarczy to się sam powinien ułożyć a reszta to już tylko kosmetyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok, ale albo Ty źle podajesz objawy, albo przyczyna tkwi w ogóle gdzie indziej. Bo skoro ten sam problem tyczy się różnych tarcz, tzn. przyczyna nie tkwi w tarczy. Skoro przekręcasz ją na przód i wszystko jest cacy i to bez regulacji zacisku, no to coś jest nie halo. Skoro zmieniłeś koło i dalej jest ból, to mocowanie w piaście też bym metodą dedukcji odrzucił. Wsadziłbym jeszcze to koło komu innemu w ramę i sprawdził. Wykrzywienie si ramy nie jest takie nieprawdopodobne, szczególnie w tak małym stopniu. W ogóle to dość dziwne, że używasz roweru do jazdy po mieście i masz z tyłu tarczę 203 mm. Rama w ogóle jest przystosowana do takiej tarczy? Bo jeśli masz sztywną ramę, to tylko nieliczne jakieś pancerne ramy są przystosowane do tego rozmiaru tarcz. Nie zdziwiłbym się , gdybyś zwichrował ramę jakimś mocniejszym depnięciem w hamulec. Podaj jakieś dane nt. roweru, może się coś rozjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe drogą dedukcji zostaje właśnie rama tylko , rama to leader fox dragstar 14 cali rocznik 2008 . jutro obadam w innym rowerze.
raczej nie hamowałem ostro na poczatku wszystko było ok

klocki są nówki jezdziłem na nich kilka godzin , tak jak i reszta.
tarcze duże bo tak mi się podoba to czemu by nie ;-)

 

 

rower: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/5661-leader-fox-dragstar-dirtparade/

Edytowane przez mastachaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywa powierzchnia piasty, może brud, na tak dużych tarczach wystarczy minimalne skrzywienie by dało wyraźny efekt. Teraz albo sobie wycentrujesz tarczę na mocowaniu, albo masz znajomego super tokarza co potrafi zjechać kilka- kilkanaścietysięcznych milimetra.

 

Mógł się jeszcze mimośród zrobić na zajechanych łożyskach, ale jeżeli piszesz, że masz nowe koło i to samo, to jednak coś innego.

 

P.S. Wykrzywiona rama nie daje efektów co okres obrotu koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...