frigodaw Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Witam serdecznie. Jestem posiadaczem dwuletniego amortyzatora RST Neon ML 63. Był on fabrycznie zamontowany w rowerze i przez jakiś czas działał nawet ok. Obecnie nie ma wielkiej różnicy w jeździe gdy amorek jest zablokowany czy też nie, a nadmiar kilogramów muszę wozić. Mam crossa przerobionego na trekkinga, model merdia crossway 40-d 2013r. Chciałbym się dowiedzieć czy lepiej jest kupić sztywniaka czy wziąć jednak widelec amortyzowany. Zależy mi na utrzymaniu geometrii roweru. W jakiej cenie co by było i mniej więcej nad czym mógłbym pomyśleć? Ceny nie podaję, ale rower kosztował mnie 2000zł, więc tak rozsądnie. W przyszłości chciałbym wozić sakwy z przodu także mocowanie na bagażnik porządane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Jeśli wmontujesz sztywniaka to każde nierówności, pagórki czy dziury będziesz czuł w rekach. Bardziej radził bym ci żebyś zakupił sobie powietrzaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Trekking nie przenosi tak mocno ciężaru rowerzysty na ręce, więc nie jest to aż tak odczuwalne. Na długie trasy amorek jest wybawieniem (jeżeli działa jak należy), ale na krótkich, szybkich trasach nie jest potrzebny. Sztywny widelec jest gorszy od amortyzatorów działających, pseudo-atrapy w stylu RST Gila są o wiele gorsze od sztywniaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hejter Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Rower trekkingowy to, przynajmniej z teorii, rower wygodny/komfortowy. Brak amortyzacji to z pewnością spadek komfortu. Wymiana na sztywny w najlepszym razie da komfort z jazdy taki jak masz obecnie, więc po co wymieniać? Jeśli jednak jazda "na sztywno" przeszkadza Ci, to wymieniłbym na taki z możliwością blokady skoku w manetce bo ten ma zdaje się w goleni. Cena nowego to około 360złn na przykład RST NEON PLS-RL lub inny. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Witam serdecznie. Jestem posiadaczem dwuletniego amortyzatora RST Neon ML 63. Był on fabrycznie zamontowany w rowerze i przez jakiś czas działał nawet ok. Obecnie nie ma wielkiej różnicy w jeździe gdy amorek jest zablokowany czy też nie, a nadmiar kilogramów muszę wozić. Cena nowego to około 360złn na przykład RST NEON PLS-RL lub inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Teraz w tygodniu jeżdżę rzeczywiście szybkie, krótkie trasy 20-50km ale w sezonie zazwyczaj robię około 60-120km umiarkowanym tempem 19-22km/h. Jeżeli mam coś kupować to z zamiarem dłuższych tras właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 NCX to najniższe minimum, niestety do trekingów wybór jest bardzo kiepski, dlatego nadal optuję przy sztywnym widelcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Jak to jest na sztywnym widelcu? Do amortyzacji już raczej nie wrócę. Jazda na sztywno wyzwala nieporównywalnie większe emocje. Dobra opona przód + tłuste chińskie piankowe gripy i się nie martwisz o nadgarstki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Dokładnie jak wyżej, a trekking/cross to nie 29er i nie będzie raczej problemu ze znalezieniem widelca, który nie zmieni geometrii. Warto byłoby jednak poszukać stalowego zamiast aluminiowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hejter Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 NCX to najniższe minimum, niestety do trekingów wybór jest bardzo kiepski, dlatego nadal optuję przy sztywnym widelcu. W takim razie wszyscy producenci stosujący inne się mylą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 @djzatorze spodziewałem się cen 400-500zł i dopisku, że to i tak dolna półka... Czy te co pokazałeś nie skończy tak jak mój obecny? Ewentualnie za czym jeszcze się rozejrzeć? @seraph mówisz o sztywniaku? Stal bardziej wytrzymała? A przy jakiś bardziej polnych drogach ten sztywniak nie będzie dla mnie zmorą? Normalnie jeżdżę w 90% po drogach, ale czasem się zdążą polne dróżki, zwlaszcza gdzies na wyprawach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Stal lekko pracuje na nierównościach w przeciwieństwie do aluminium, które jest sztywne jak gnat. No i żywotniejsza - bardziej odporna na zmęczenie. Zawsze możesz z przodu dać szerszą oponę niż z tyłu i nie pompować jej na kamień co jeszcze doda "amortyzacji". Ja nie lubię jeździć "na rympał" przez wszystkie dziury, a sztywny widelec dodatkowo motywuje bardziej do wybierania optymalnej drogi i dodaje zabawy. No, ale co kto lubi No i przód jest lżejszy, łatwiej poderwać przód, bo nie wyrywa się sagu i odpada serwis amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Seraph dobrze prawi. W takim razie wszyscy producenci stosujący inne się mylą Nie, oni wciskają do tanich trekingów amortyzatory, żeby wyglądały drogo. W porządnych trekingach dominują sztywne widelce. Dlaczego? Odpowiedź. Jeżeli w dobrym trekingu jest amortyzator, zwykle jest to coś pokroju Rock Shox Paragon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Ten Paragon stanowiłby 1/3 wartości mojego roweru gdybym dysponował takimi pieniędzmi to warto by było się wkładać tak drogą część? Znalazłem ciekawy model widelca sztywnego: force. Jakieś opinie o nim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Zmierz dokładnie ile wysokości ma Twój widelec obecny i dobierz taki tylko troszkę niższy. Pewnie powinien mieć jakieś 44-45 cm żeby rower się nic nie zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 A co z tym force? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 A mógłby się wypowiedzieć ktoś jeżdżący regularnie na trekkingu ze sztywnym widelcem? Nie jestem przekonany co do sztywniaka na dłuższe trasy... Głównie utwardzana szosa, ale od czasu do czasu zdarzy się polna dróżka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Kłaniam Force jest cały z alu, także delikatnie mówiąc jego kupowanie mija sie z celem, o ile chcesz mieć choćby odrobinę komfortu. Poniżej zdjecia z dłuższej trasy na sztywno. 55mil z czego conajwyżej 30 procent po szosie https://picasaweb.google.com/sargar.macreeve/BBROrSPBRCXCzyliKaziuIIvanBezMapyAleZPrzygodami0405102014# Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Jestem posiadaczem dwuletniego amortyzatora RST Neon ML 63. Był on fabrycznie zamontowany w rowerze i przez jakiś czas działał nawet ok. Obecnie nie ma wielkiej różnicy w jeździe gdy amorek jest zablokowany czy też nie, Weź go przeserwisuja potem będziesz dalej kombinował pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Mówili mi, że serwis nie rozwiąże sprawy, bo chwila moment i zaś będzie to samo. Póki co używam tego co mam ale jak będę przy forsie to chcę zmienić. Dlatego pytanie amorek czy sztywniak? A zamiast stali (waga) nadawałby się stop cr-mo? Ewentualnie jakie modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 LOL!!! Cro-Mo to nic innego jak stal. Z tym że z dodatkiem Chromu i Molibdenu Poszukaj czegokolwiek w dobrej wysokości (Axle to crown) i ze stali Cro-Mo lub innej lepsiejkszej stali i będzie git. Byle nie żąden Hi-Ten, bo to najgorszy, najcięższy i mjący najsłabsze właściwości sort stali... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 @IvanMTB napisałem, że Cr-Mo to stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 ... stali Enyłej... szukaj stali chromo-molibdenowej lub lepszej i bedzie git. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 A stal to stop żelaza z węglem. Pisząc "zamiast stali (waga) nadawałby się stop cr-mo?" pytasz czy zamiast stali może być stal. Chodzi o to, żeby nie był to hi-ten, tylko Cr-Mo. Bo wytrzymalszy i można lepić lżejsze, sprężyste widły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frigodaw Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Dobra, nie zabijajcie mnie na tą nieścisłość W takim razie porozglądać się za tym sztywniakiem. A z amortyzatorów coś dobrego w stosunku jakość/cena? Przekopałem kawał internetu i nie znalazłem żadnego widelca cr-mo pod koła 28" i tarcze. W zasadzie to żadnego nie znalazłem... Wszystko jedynie hi-tech.. Co jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.