starsailor9 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Witam!! Jak w temacie, moja przyszła bryka ma seryjnie mieć hamulce M395 lub Elixir 1. Pytanie czy w cenie do ok. 600zł zmienię je na coś zauważalnie lepszego? Moja masa z doliczonym plecakiem to 105kg i raczej nie szaleję po górach. Dzięki!! Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 M615, M675. Pytanie czy jest sens, może te eliksiry i szimano 395 to najniższe modele, ale to nie znaczy że nie działają i nie wystarczą do spokojnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalik85 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 za ok 600 zł to kupisz XT, róznica bedzie odczuwalna, ale jak nie szalejesz zbytnio na rowerze i po górach typu jakieś zjazdy to nie wiem czy jest sens wymieniac. Pojeżdzij na tym co masz i przekonasz sie czy Ci wystarczaja czy nie. Jak nie to poszukaj XT badz SLX. przykładowe XT http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-xt-br-m785-zyw-bs-i4950470037.html przykładowe SLX http://allegro.pl/shimano-slx-br-m675-b-g01s-hamulce-tarczowe-przod-i4946244907.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertocarlos Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 XT ..http://www.cyklomania.pl/index.php?p1203,shimano-hamulce-deore-xt-br-m785-f03c-czarny-przod-tyl SLX..http://www.cyklomania.pl/index.php?p1332,shimano-hamulce-slx-br-m675-f03c-przod-tyl Tu za mniej niz 600 masz wypasione hamulce ,ale do rekreacyjnej jazdy SLX z zywicznymi okladzinami beda bardzo dobre a i duzo tansze http://www.cyklomania.pl/index.php?p2774,shimano-hamulce-slx-br-m675-g01s-przod-tyl .. zanim jednak je kupisz pojezdzij jak wyzej Ci poradzili na tych co beda seryjnie zamontowane bo na takich to ludzie po gorach smigaja i jest ok.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starsailor9 Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 W sumie chyba racja, to co jest w serii powinno wystarczyć. A wypróbowanie najpierw a potem ew. zmiana nie wchodzi w grę, używany sprzęt ciężej odsprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Zdziwisz się jak kiepskie te hamulce są.Przeważnie wychodzi to w jakiejś podbramkowej sytuacji.Do jazdy w górach nie nadają się w ogóle.Elixirom nie pomaga nawet wymiana klocków na lepsze-ja do Elixirów3 dałem RWD i dalej były kiepskie.Ponadto nie da się na nich hamować w deszczu.Nie będę namawiał na wymianę ,pojeździsz to sam się przekonasz.Duża część problemu z tymi hamulcami tkwi w badziewnych okładzinach.Wynika to zapewne z oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Jak mówił przedmówca. Od tych hamulców każde będą lepsze... Ja ważę startowo z plecakiem 100 kg i uwierz mi, na elixirach 3 w gorach nie dało się jeździć. Nawet jak zmienisz na slx to będzie przepaść, chyba że jeździsz typowo rekreacyjnie i nic poza zatrzymaniem na ścieżce rowerowej cię nie interesuje. Bo tyle te hamulce potrafią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BajkowiecxD Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 http://allegro.pl/hamulce-shimano-deore-xt-bl-m785-br-m785-radiator-i4998369592.html I nie kombinuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Kolega nie musi wierzyć że w górach hamować się nimi nie da, bo napisał że w górach jeździł nie będzie. Wg mnie ważniejszym kryterium wyboru między tymi dwoma jest kwestia tego czy będziesz jeździł cały rok czy tylko w warunkach wiosenno-letnio-jesiennych (czyli z pominięciem niskich temperatur w okolicach zera i poniżej). Jeśli tak to jest (spore) ryzyko że zaciski będą cieknąć i/lub tłoczki przestaną ruszać się w zacisku (z powodu uszczelek). Wg mnie do jazdy w okolicy Szczecina oba modele nadadzą się co do mocy, ze względu na powyższy problem wziąłbym elixiry. Mają one jeszcze jeden olbrzymi plus - seryjnie zamontowane okładziny to jedyne jakie nie piszczą w mokrych warunkach a sprawdziłem "na własnej skórze" bardzo wiele hamulców i klocków. Oczywiście jeśli chcesz koniecznie tak czy inaczej zmienić to wspomniane powyżej xt czy slx będą bardzo dobrym wyborem, przy czym jeśli masz długie palce to ja wybrałbym xt, ze względu na możliwość odsunięcia dźwigni od kierownicy dalej niż przy slx'ach. Ja mam niezbyt długie palce (wskazujący 7 cm, środkowy 8) i w tym przypadku maksymalne odsunięcie dźwigni daje mi "na styk" poczucie komfortowej obsługi dźwigni (Shimano mają dosyć długi skok klamki do tego). Tak więc: z seryjnych - elixiry 1, z wymienianych xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starsailor9 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Bardzo podoba mi się odpowiedź kolegi powyżej Do mojej jazdy spokojnie powinny wystarczyć seryjne M395 (mechaniczne w T 3900 D mnie nie zabiły), z drugiej stronny nigdy nic nie wiadomo i dlatego hebel powinien być możliwie jak najlepszy. Jeśli zdecyduję się na zmianę to założę M675. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starsailor9 Napisano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Hamulce zakupione, wybór padł na SLX M675 z metalicznymi klockami w chyba atrakcyjnej cenie 480pln. Ale mam problem, (nigdy nie miałem hydraulicznych tarczówek), mam wrażenie że hamulce są "słabe". W prawdzie jeszcze ich nie testowałem podczas jazdy, ale w poprzednich tarczach mechanicznych wystarczyło że lekko chwyciłem klamkę a szczęki od razu brały się za tarczę. Tutaj klamkę musze mocno pociągnąć na dół, a i tak szczęki nie są w stanie zablokować koła 100% nawet na postoju Nie wiem czy mam je źle wyregulowane czy zapowietrzone (w nowych to się zdarza??). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Przede wszystkim mają pokrętlo regulacji odległości klamki od kierownicy. Jak jest ustawiona blisko to może dawać wrażenie, że łapią dopiero po dociśnięciu do końca. Poza tym muszą się też poukładać. Przejedź się 10 km, powinny się ułożyć. Mi ten sam model po 10 km wyraźnie zaczął wyżej łapać i tak już zostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Nie ma opcji "słabych" slx .Zerknij jeszcze czy cała powierzchnia klocka styka sie z tarczą,Jesli tak za kilka km poczujesz piorunującą ich moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Chyba, że są za powietrzne. Kupiłem nowe Domki i miło być cacy, uzupełnień niedobór oleju i klamki lepiej działały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.