kaloo Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Składam przełajówkę i zastanawiam się które hamulce wybrać. Jestem zainteresiwany zakupem wymienionych w tytule. Które z nich jest łatwiej wyregulować, które mają lepszą modulację i siłe hamowania ? Dzięki za odp Avid bb7 road bo zapomniałem napisać w tytule. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Aivd BB7.Kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Dzięki za odp. A czy tarcze które są w zestawie z zaciskami są dobre, bo czytałem że dupy nie urywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Hayes cx ze względu na łatwość regulacji, ustawienia, zaciski bb7 mają lżejsze sprężyny (lżej pracują klamki) i są mocniejsze. Wrzód na tyłku jeśli chodzi o ustawienie bez ocierania przy sensownym skoku klamek. Miałem styczność z bardzo wieloma sztukami i potrafią w wersji szosowej doprowadzić do szału. Mała tolerancja na krzywe tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Zaryzykuje bb7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Ostatni raz spędziłem godzinę walcząc z bb7 jedną sztuką. Prześwit musi być mały żeby klamki szosowe nie miały bardzo dużego skoku. Gdybym miał kupić zaciski do szosy/przełaja to bb7 czy 5 byłyby ostatnim moim wyborem. Ustawienie Hayesów przy nawet ciut krzywej tarczy nie stanowi żadnego problemu Jeśli zdecydujesz się na Avidy to koniecznie zamontuj na pancerzu "wybierak luzu linkowego", detal dostępny luzem lub w zestawie z pudełkowymi Avidami. Bardzo przydatny gadżet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 A może Promax Render R? BB7 road mam i w sumie nie dam złego słowa na nie powiedzieć. Jak zamontuję Render'y zdam relację... Szacunek... I. PS A może ja nie mam problemów z bebeczami gdyż postawiłem je na klamkach z emtebecznym ciągiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 11 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 No ja muszę potwierdzić opinię tobo.U mnie, nawet po zamianie BB5 na 7-ódemki, w zestawianiu z klamkomanetkami SRAM Apex regulacja jest dość upierdliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 no to teraz już nie wiem co wybrać :/ zależy mi na sile hamowania i prostocie regulacji. czy różnica w sile hamowania między avid i hayes jest duża ? pytanie kierowane głównie do tobo czy ktoś wie czy hamulce hayes cx expert mają system Crosshair Alignment ? Czy warto do tego systemu dopłacić (na 100% jest on w modelu pro) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Na Twoim miejscu brałbym BB7. Miałem BB5 u siebie przez 1.5 sezonu, a przez ponad sezon serwisowałem BB7 w innym rowerze i szczerze mówiąc, nie rozumiem co trudnego może być w regulacji "siódemki". Siła jest naprawdę przyzwoita, więc nie przejmowałbym się innymi heblami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Z tym, że tu chodzi o heble pod szosowy ciąg. Z takimi się bawiłęś? Bo jeśli ze zwykłymi MTB to Twoja opinia nie ma tu nic do rzeczy... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Nabiłeś mi teraz ćwieka IvanMTB... Na 80% to był MTB. Z tego co się orientuję, to między Road a MTB różnica polega na długości dźwigni, która jest poruszana linką - mam rację ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Tak właśnie jest, i jak mi się zdawa, ten krótszy ciąg wersji R powoduje problem regulacyjne, choc jak już pisałem u mnie nie występuje, ale mam wersję R z klamkami o ciągu MTB... Poza tym to ten sam, idiotoodporny, solidny bebecz... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 a jak z siłą hamowania (Hayes ma tak z 2/3 wielkości kolcka od Avida) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 ja też potwierdzam info od tobo i wybrałbym hayesa .... no chyba ze klamki będą mtb- inne przełożenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 klamki chcę shimano 150 5700 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 ... ergo Hayesy, chyba, że jesteś ponadprzeciętnie cierpliwy przy ustawianiu... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 @tobo Co to jest "wybierak luzu linkowego"? Niedługo się spodziewam dostawy przełajki na BB7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 to zdasz relacje jak chodzą, bo ja cały czas nie wiem, które wybrać ale teraz bliżej mi do Hayes, tylko martwią mnie te małe klocki, czy siłą hamowania będzie dobra, czy zablokuje koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Czekaj, czekaj... Ale to sie chyba coś nie rozumiemy... Efektywne hamowanie nie ma NIC wspólnego z blokowaniem koła... Jak chcesz sobie zablokować koło wsadz sobie patola w szprychy... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaloo Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 wiem, że nie ma, dla jaj napisałem, chcę wiedzieć czy taka różnica w wielkości klocków między bb7 i CX przekłada się na duża różnicę w działaniu, w efektywności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.