Skocz do zawartości

[opony]czemu do przodu daje sie szersza a do tyłu wąską?


MaroMtb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie dlaczego do przodu daje sie oponę szerszą a do tyłu wąską? I co sądzicie o takim połączeniu do dirtu że z przodu opona 26x2.5 Continental disel  a do tyłu 26x2.2 continental race king?

Napisano

Przednią oponą kierujesz, lepsza przyczepność jest wymagana. Poślizg przednim kołem to nic fajnego  :whistling:

Za to tył napędzasz i przydatne są niższe opory toczenia

 

Napisano

Ale znowu jeśli dużo pedalujesz pod górki na sliskich nawierzchniach, to na tyle tez przydaje się szeroka opona, zawsze większe prawdopodobienstwo, że kawałek opony złapie przyczepnosc:)

Napisano

Nie widzę żadnego powodu by montować z tyłu węższą oponę niż z przodu, z wyjątkiem konieczności - gdy węższa musi być zamontowana z powodu niezmieszczenia się w widełkach ramy. Szeroka (i wysoka) opona to lepsza trakcja i KOMFORT. Te dwa czynniki wręcz sugerują że tył powinien być większy niż przód - większa masa rowerzysty spoczywa na tyle, łatwiej złapać kapcia itd.

To takie same zasady jak np w motocyklach - zobacz jak wygląda opona z tyłu i z przodu. 

Napisano

racja w sumie  bo np w szosówkach trzeba mieć tylko wąskie opony zeby szybko jechać, dlatego też myślę że włożenie do przodu opony 26x2.4 a do tylu 26x2.2 przeniesie się na lepszą przyczepność na glebie 

Napisano

Sam zazwyczaj mam taki sam rozmiar na przodzie i tyle, ale skoro chcesz wiedzieć skąd taki pomysł, to proponuję wejść np. na stronę www.specialized.com, dalej w zakładkę kontakt, i zadać pytanie producentowi jaki idiota zdecydował że w wielu rowerach dają szersze opony z przodu :)

Napisano

Ja mam zawsze dwie takie same i dobrze mi się jeździ. To gdyby ktoś chciał w lesie po badylach, krzakach i jakiś zwal onych drzewach jeździć to bardziej bym rozumiał gdyby z tyłu było kolo 26 a z przodu 29, wtedy lżej by się pedałowalo a pokonywanie przeszkód było by łatwiejsze.

Napisano

Wg mnie własnie tak.
A co o tych opon to pewnie chodzi co o race kingi, całkiem zacne opony-  po twardych drogach fajnie się toczą, fajnie wyglądają w rowerze (chociaż o gustach się nie duskutuje), ale nie lubią np śliskiej trawy i błota. Wiec dobór opony zalezy od tego gdzie i jak jeździsz :)

  • Mod Team
Napisano

 

 

Szeroka (i wysoka) opona to lepsza trakcja i KOMFORT. Te dwa czynniki wręcz sugerują że tył powinien być większy niż przód - większa masa rowerzysty spoczywa na tyle, łatwiej złapać kapcia itd.

Co do drugiej części(komfort) to ok. ale szeroki (szerszy) przód w piachu zdecydowanie lepiej sobie radzi no więc lepsza trakcja ale na przodzie.

Napisano

co do Cb Marjanek racja te Continentale wyglądają zaiscie a co do reszty pytanie : to wreszcie jak mam w swej dirtówce zrobić przód i tył taki sam czy przód szerszy od tyłu ? 

Napisano

W dużym uproszczeniu im szersze opony tym większa przyczepność, stabilność ale większe opory toczenia, waga (choć to wszystko może się różnić jeśli rozważamy różne modele opon).

Pomyśl na czym Ci zależy i sam zdecyduj czy musisz iść na kompromisy. Nie ma porad uniwersalnych, dostosuj rower do swojego stylu jazdy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...