MaroMtb Napisano 10 Stycznia 2015 Napisano 10 Stycznia 2015 Witam mam pytanie dlaczego do przodu daje sie oponę szerszą a do tyłu wąską? I co sądzicie o takim połączeniu do dirtu że z przodu opona 26x2.5 Continental disel a do tyłu 26x2.2 continental race king?
Buno Napisano 10 Stycznia 2015 Napisano 10 Stycznia 2015 Przednią oponą kierujesz, lepsza przyczepność jest wymagana. Poślizg przednim kołem to nic fajnego Za to tył napędzasz i przydatne są niższe opory toczenia
MaroMtb Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Napisano 11 Stycznia 2015 czyli zrobienie takiej kombinacji jest dobre i przeniesie sie na lepszą jazdę?
Marjanek Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Ale znowu jeśli dużo pedalujesz pod górki na sliskich nawierzchniach, to na tyle tez przydaje się szeroka opona, zawsze większe prawdopodobienstwo, że kawałek opony złapie przyczepnosc:)
tobo Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Nie widzę żadnego powodu by montować z tyłu węższą oponę niż z przodu, z wyjątkiem konieczności - gdy węższa musi być zamontowana z powodu niezmieszczenia się w widełkach ramy. Szeroka (i wysoka) opona to lepsza trakcja i KOMFORT. Te dwa czynniki wręcz sugerują że tył powinien być większy niż przód - większa masa rowerzysty spoczywa na tyle, łatwiej złapać kapcia itd. To takie same zasady jak np w motocyklach - zobacz jak wygląda opona z tyłu i z przodu.
arek_wro Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Motocykl to inna bajka. Moment przenoszony na tylne koło jest setki razy większy niż w rowerze, więc i opona musi być do tego dostosowana.
MaroMtb Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Napisano 11 Stycznia 2015 racja w sumie bo np w szosówkach trzeba mieć tylko wąskie opony zeby szybko jechać, dlatego też myślę że włożenie do przodu opony 26x2.4 a do tylu 26x2.2 przeniesie się na lepszą przyczepność na glebie
szybkilopez Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 To kolejny mit żeby z przodu była szersza, a z tyłu węsza opona. Skąd ludzie biorą takie pomysły?
arek_wro Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Sam zazwyczaj mam taki sam rozmiar na przodzie i tyle, ale skoro chcesz wiedzieć skąd taki pomysł, to proponuję wejść np. na stronę www.specialized.com, dalej w zakładkę kontakt, i zadać pytanie producentowi jaki idiota zdecydował że w wielu rowerach dają szersze opony z przodu
Marjanek Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Ja mam zawsze dwie takie same i dobrze mi się jeździ. To gdyby ktoś chciał w lesie po badylach, krzakach i jakiś zwal onych drzewach jeździć to bardziej bym rozumiał gdyby z tyłu było kolo 26 a z przodu 29, wtedy lżej by się pedałowalo a pokonywanie przeszkód było by łatwiejsze.
MaroMtb Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Napisano 11 Stycznia 2015 ja sie kurna pogubiłem czyli wg was najlepiej mieć 2 te same opony? a jakieś opinie o oponach continentala ?
Marjanek Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Wg mnie własnie tak.A co o tych opon to pewnie chodzi co o race kingi, całkiem zacne opony- po twardych drogach fajnie się toczą, fajnie wyglądają w rowerze (chociaż o gustach się nie duskutuje), ale nie lubią np śliskiej trawy i błota. Wiec dobór opony zalezy od tego gdzie i jak jeździsz
Mod Team michuuu Napisano 11 Stycznia 2015 Mod Team Napisano 11 Stycznia 2015 Szeroka (i wysoka) opona to lepsza trakcja i KOMFORT. Te dwa czynniki wręcz sugerują że tył powinien być większy niż przód - większa masa rowerzysty spoczywa na tyle, łatwiej złapać kapcia itd. Co do drugiej części(komfort) to ok. ale szeroki (szerszy) przód w piachu zdecydowanie lepiej sobie radzi no więc lepsza trakcja ale na przodzie.
MaroMtb Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Napisano 11 Stycznia 2015 co do Cb Marjanek racja te Continentale wyglądają zaiscie a co do reszty pytanie : to wreszcie jak mam w swej dirtówce zrobić przód i tył taki sam czy przód szerszy od tyłu ?
Kapibara Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 W dużym uproszczeniu im szersze opony tym większa przyczepność, stabilność ale większe opory toczenia, waga (choć to wszystko może się różnić jeśli rozważamy różne modele opon). Pomyśl na czym Ci zależy i sam zdecyduj czy musisz iść na kompromisy. Nie ma porad uniwersalnych, dostosuj rower do swojego stylu jazdy.
Sansei6 Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Czasem, można dostosować styl jazdy do posiadanego roweru i ogumienia Ja na przodzie i tyle mam takie same opony i spoko...
herosa Napisano 11 Stycznia 2015 Napisano 11 Stycznia 2015 Co sądzicie o continental x-king? Jak ma opory toczenia, czy przyczepność (29x2.2)?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.