Skocz do zawartości

[hamulce] elixir 1


mrosporek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyszedł nowy rower. Ma zamontowane hamulce avid elixir 1. Jednak słychać w nich tarcie podczas obracania kół. Koła obracają się prawie normalnie, nie blokuje mocno.

Próbowałem regulować zaciski ale jest bez zmian, w przednim wyciągnąłem klocki i tłoczki są idealnie na równo.

Zadzwoniłem do sklepu i powiedziałem jak się ma sytuacja. W odpowiedzi dostałem że powinno się wszystko dotrzeć do 100km jak nie minie to wtedy mam dostarczyć rower.

Z tyłu tarcie jest ciągle.

Czy jest to normalne i faktycznie jeździć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak naciskasz klamkę to czujesz mocny opór? "Gąbczasta" klamka to objaw zapowietrzenia.

Tak, klamka nie wykonuje zbyt dużego zakresu i hamuje normalnie rower.

 

 

 

Generalnie hydraulika od Sram'a ma małą szczelinę więc podobny problem występuje często. Cześć osób wie o tym więc daje się z tym żyć.

No bardziej mi chodziło czy hamulce będą żyć, wcześniej miałem v-brake więc wiedza z tego zakresu jest u mnie niezbyt duża :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Hamulce nie muszą się "docierać" żeby klocki nie ocierały. To dobre wytłumaczenie sprzedawcy żeby się pozbyć problemu.

2. Zdemontuj koła a następnie rozepchnij płaskim narzędziem, np nożem o sztywnym ostrzu, klocki aż do pozycji wyjściowej. Jeśli się nie da to najprawdopodobniej w układzie jest za dużo płynu. Potrzebny jest klucz torx t10, którym wykręcisz śrubę z korpusu klamki i popchniesz klocki jeszcze raz obserwując czy z otworu odpowietrznika wypływa płyn.

3. Szczelina wg mnie jest całkiem szeroka by hamulec w ustawieniu roboczym miał sensowny prześwit między klockami a tarczą.

4. Po rozepchnięciu klocków załóż koło i spróbuj ustawić zacisk z równymi odstępami między klockami i tarczą po obu stronach, zrób to poprzez lekkie poluzowanie śrub i ustawienie zacisku ręcznie nad tarczą.

5. Skok roboczy dźwigni tych hamulców jest spory, więc nie powinny "łapać" od razu po naciśnięciu (ruch na pewno co najmniej 20 mm). Mały skok oznacza że trzeba spróbować powyższej korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mam Avid Elixir 1. Miałem je sprzedać, bo też sprawialy mase problemów, ale przy odpowiednim podejściu to dobre i niezawodne hamulce. Docenisz je zwłaszcza zimą :thumbsup: W hamulcach Shimano poniżej zera musisz klamkami budyń przepychać. Avid hamują tak samo niezależnie od warunków.

 

Moje rady:

- Klocki maksymalnie rozepchnąć i w tej pozycji zablokować klinami

- Odpowietrzyć (nawet jak hamulce są nowe)

- Zmienić klocki na Unex 036. Oryginalne klocki Avida piszczą.

- Dobrze ustawić hamulec względem tarczy. Opcja zakręcę kołem, zacisnę klamkę i w tym momencie dokręce zacisk hamulca nie działa na Avidzie. Latarka od spodu i mierzenie optycznie szczelin pomiędzy klockiem a tarczą lepiej się sprawdza.

... i to wszystko.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...