mrosporek Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Witam. Przyszedł nowy rower. Ma zamontowane hamulce avid elixir 1. Jednak słychać w nich tarcie podczas obracania kół. Koła obracają się prawie normalnie, nie blokuje mocno. Próbowałem regulować zaciski ale jest bez zmian, w przednim wyciągnąłem klocki i tłoczki są idealnie na równo. Zadzwoniłem do sklepu i powiedziałem jak się ma sytuacja. W odpowiedzi dostałem że powinno się wszystko dotrzeć do 100km jak nie minie to wtedy mam dostarczyć rower. Z tyłu tarcie jest ciągle.Czy jest to normalne i faktycznie jeździć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Jeśli hamują normalnie podczas jazdy to rzeczywiście może wymagać dotarcia, ale raczej wystarczy mniej niż 100 km. Jak naciskasz klamkę to czujesz mocny opór? "Gąbczasta" klamka to objaw zapowietrzenia. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Generalnie hydraulika od Sram'a ma małą szczelinę więc podobny problem występuje często. Cześć osób wie o tym więc daje się z tym żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrosporek Napisano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Jak naciskasz klamkę to czujesz mocny opór? "Gąbczasta" klamka to objaw zapowietrzenia. Tak, klamka nie wykonuje zbyt dużego zakresu i hamuje normalnie rower. Generalnie hydraulika od Sram'a ma małą szczelinę więc podobny problem występuje często. Cześć osób wie o tym więc daje się z tym żyć. No bardziej mi chodziło czy hamulce będą żyć, wcześniej miałem v-brake więc wiedza z tego zakresu jest u mnie niezbyt duża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Słuchaj nie wiem co to za rower kupiłeś ale starsze wersje tych hamulców sprawiają masę problemów. Czy tak będzie u Ciebie to szybko się przekonasz. Jedna rada to wtedy bardzo szybko się ich pozbyć i kupić coś co jest bezobsługowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrosporek Napisano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Rower Kross Level A6 2014Tak więc mówicie żeby pojeździć z tym ? Edytowane 9 Stycznia 2015 przez mrosporek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Jeździj. Rower jest na gwarancji, więc jak coś będzie nie tak to jedyny Twój problem będzie taki, że chwilowo nie będziesz miał na czym jeździć. Może się też po prostu okazać, że to lekkie szorowanie podczas jazdy ani nie przeszkadza, ani nie jest nawet słyszalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 1. Hamulce nie muszą się "docierać" żeby klocki nie ocierały. To dobre wytłumaczenie sprzedawcy żeby się pozbyć problemu. 2. Zdemontuj koła a następnie rozepchnij płaskim narzędziem, np nożem o sztywnym ostrzu, klocki aż do pozycji wyjściowej. Jeśli się nie da to najprawdopodobniej w układzie jest za dużo płynu. Potrzebny jest klucz torx t10, którym wykręcisz śrubę z korpusu klamki i popchniesz klocki jeszcze raz obserwując czy z otworu odpowietrznika wypływa płyn. 3. Szczelina wg mnie jest całkiem szeroka by hamulec w ustawieniu roboczym miał sensowny prześwit między klockami a tarczą. 4. Po rozepchnięciu klocków załóż koło i spróbuj ustawić zacisk z równymi odstępami między klockami i tarczą po obu stronach, zrób to poprzez lekkie poluzowanie śrub i ustawienie zacisku ręcznie nad tarczą. 5. Skok roboczy dźwigni tych hamulców jest spory, więc nie powinny "łapać" od razu po naciśnięciu (ruch na pewno co najmniej 20 mm). Mały skok oznacza że trzeba spróbować powyższej korekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Też mam Avid Elixir 1. Miałem je sprzedać, bo też sprawialy mase problemów, ale przy odpowiednim podejściu to dobre i niezawodne hamulce. Docenisz je zwłaszcza zimą W hamulcach Shimano poniżej zera musisz klamkami budyń przepychać. Avid hamują tak samo niezależnie od warunków. Moje rady: - Klocki maksymalnie rozepchnąć i w tej pozycji zablokować klinami - Odpowietrzyć (nawet jak hamulce są nowe) - Zmienić klocki na Unex 036. Oryginalne klocki Avida piszczą. - Dobrze ustawić hamulec względem tarczy. Opcja zakręcę kołem, zacisnę klamkę i w tym momencie dokręce zacisk hamulca nie działa na Avidzie. Latarka od spodu i mierzenie optycznie szczelin pomiędzy klockiem a tarczą lepiej się sprawdza. ... i to wszystko. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez rambolbambol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Hamulce zostały opanowane i z tego co wiem już wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrosporek Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Tak, po kilkudziesięciu kilometrach problem sie dotarł. Jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.