Skocz do zawartości

[rama] Dartmoor - Hornet i Pimal


BeniuFilozof

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Interesują mnie te dwie ramy. Która będzie dla mnie odpowiednia ?

 

 

1. Jazda - głównie po lasach i niewielkich górkach (maksymalne przewyższenie 300 m), 2-4 razy w tygodniu 10 km na uczelnię, ale też 2-3 razy do roku asfaltem/ścieżkami prawie 200 km w jedną stronę (z tego powodu full odpada) na 2-3 dni a tam jakieś większe góry (Tatry, Bieszczady, Beskidy na wschód od Tatr) - czyli uniwersalna rama na krótkie wypady w ostry teren jak i dłuższe podróże. Nie potrzebuję cudów za 10tys, raczej nie wybieram się rowerem na Zugspitze.

 

2. Widelec - nie mam zamiaru montować tam wielgachnego widelca 150 mm i więcej (chyba, że nie będę miał co z kasą zrobić to wtedy kupię takowy zamiennik jedynie do lasu). Raczej coś 120-130mm.

 

3. Opony - ktoś orientuje się jak szerokie opony można tam wsadzić ? Jedyne co znalazłem, to, że Hornet może mieć problemy z wysokością opon 2.5

 

4. Geometria - ich geometria niewiele mi, jako osobie niewtajemniczonej, mówi. Ktoś mógłby się na ten temat wypowiedzieć ?

 

5. Koła - 650b wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem (uniwersalnym). 29era nie widzę na wąskich leśnych ścieżkach (wydaje mi się być niewystarczająco zwinny). 26 z kolei wydaję się być gorsze, jeśli chodzi o długie wyprawy.

 

6. Rozmiar ramy - największa rama to 18'' - nie będzie nieco mała (186cm) ? Z innej beczki, będąc dość wysoką osobą być może nie odczuję toporności 29era w skrętach na wąskich szlakach?

 

 

Z góry dziękuję za wszystkie porady :)

Napisano

A nie można zastosować dłuższej sztycy do Horneta, żeby rozwiązać problem ?

 

Słyszałem, że najlepsze są stalowe ramy, gdyż dużo lepiej tłumią drgania, wstrząsy ? Czy to prawda ? Różnica jest aż tak wyczuwalna ?

  • Mod Team
Napisano

Sucker :P

 

650B to QUPA, najlepsze sa koła 29+ z oponami 4.8 cala...

 

Ludzie łykaja całe to goowno marketingowe jak pelikany :P

 

http://youtu.be/nfZylC-n4qE

 

Szacunek...

I.

 

 

PS

 

Uważaj na tak ostateczne słowa jak "WSZYSCY" bo jak trafisz na kogoś ciętego to dojdzie do scysji :icon_mrgreen:

Napisano

Skoro twierdzisz, że na kołach 26 cali też da się przejechać 200 km jednego dnia bez uszczerbku na zdrowiu, to może masz racje :P

 

Pytanie moje teraz jest, czy rzeczywiście stal jest lepsze do śmigania po trudnym terenie ? O przewadze stali nad aluminium wyczytałem na internecie, tak samo jak o przewadze 650b nad 26''. Nigdy nie miałem do czynienia ze stalą, tak samo jak z 650b, więc nie wiem czy odczuję różnicę zarówno przy ewentualnej zmianie rozmiaru kół jak i zmianie materiału ramy :P

  • Mod Team
Napisano

... absolutnie nie przejedziesz. Umrzesz, dostaniesz globusa, wysypki i kokluszu...

 

Jak widać stara prawda, że to nie iksteery napędzaja rowery została zupełnie zapomniana :down:

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

na kołach 26 cali też da się przejechać 200 km jednego dnia bez uszczerbku na zdrowiu

Da się, nawet rowerem ważącym z sakwami 30 kg :) 

 

Jak Eccentric Ci się podoba ale stalowy za drogi to na ten rok wypuścili wersję aluminiową tej ramy - do Twojej jazdy w zupełności wystarczy. 

 

Co do szerokości opon - jesteś pewien że potrzebujesz balonów 2.5? Według mnie do takiej uniwersalnej jazdy 2.1 będzie wystarczające a takie wszędzie wciśniesz. 

 

650B olewam tak samo jak inni mądrzy, jeśli już to zastanowiłbym się czy wybrać 26 czy 29 - bo podczas jazdy po płaskim czy asfaltach różnica jest na korzyść większego koła. Taką możliwość daje Ci Primal bo jest i pod małe i pod duże koło. Niemniej jednak 18" przy ramie w wersji 26 może być deczko małe. 

 

A jeśli o stal chodzi - lepiej tłumi drgania podczas jakiegoś większego tłuczenia ale podejrzewam że przy Twoim stylu jazdy z szerokimi oponami, wygodnymi chwytami i dobrym amorem nie odczujesz tej różnicy. Co nie zmienia faktu że stal jest lepsza. Bo prawdziwa  :thumbsup:

Napisano

Nie wiem co to koklusz ale skoro chcesz bronić kółek 26'' to ja Cię nie będę powstrzymywał...

 

Nie twierdzę, że 26'' jest do niczego, sam też aktualnie używam tego rozmiaru, nie twierdzę nawet, że 650b jest lepszy, mówię jedynie iż wyczytałem na wielu stronach, że na kołach 650b lepiej się jeździ. Tak samo wyczytałem, że stal lepiej absorbuje wstrząsy i drgania, więc jest lepsza w ciężki teren niż aluminium.

 

Wszystko to PRZECZYTAŁEM - dlatego pytam Was, czy rzeczywiście jest jak piszą, czy może różnice są zbyt małe by je dostrzegać ?

 

Używa ktoś stalowej ramy i może potwierdzić, że warto w taką zainwestować ?

 

Co do powiedzenia o XTR'ach...mam napęd 3x8 i nie zamierzam zmieniać na 1x11 XTR czy podobny cud techniki :P

Napisano

Stal JEST lepsza w ciężki teren tylko pytanie czy Ty w taki będziesz się zapuszczał.
Bo sam wyjazd w góry nie oznacza jazdy bardziej terenowej niż na jakiś lokalnych miejscówka. 

 

Bo widzę że argument posiadania stalowej ramy dla samego faktu jej posiadania Cię nie przekona :D

Napisano

29 cali odpada - nie jest wystarczająco zwinne, a dużo jeżdżę po lasach, które mam niedaleko. Tam nie wyobrażam sobie manipulowania między drzewami na wąskiej ścieżynce używając takiego bydlaka.

 

Bardziej mi się podobają Dartmoor'y od Eccentrica. Jednakże na jakie forum nie wejdę, wszyscy mówią, że stal się ugina i nie czuć nierówności - jazda robi się przyjemniejsza. Naprawdę będę tego używał w ciężkim terenie. Przejadę kilometr od domu i jestem w lesie, różnice poziomów są do 300 m, więc w sumie jest gdzie poszaleć. Równego jest niewiele. Właśnie w tym terenie najczęściej jeżdżę. Żeby wybrać jednak ramę stalową muszę wiedzieć, że warto dopłacać :D

 

2,5 myślałem używać na wielkie błoto. W niektórych częściach lasu jak traktor przejedzie to się po prostu tonie niczym na ruchomych piaskach.

 

Fulla tylko dlatego nie biorę, że chcę mieć jeden rower, a zamierzam nim czasem dojeżdżać na uczelnię oraz wybrać się na parę dłuższych wycieczek z namiotem :P

Napisano

No i już wszystko wiadomo :)

 

Stal się nie ugina - po prostu nie jest tak sztywna jak alu i nie przenosi drgań. Ale na ścieżkach w lesie tego nie odczujesz, niezależnie od tego jak strome będą, za to na kamieniach, korzeniach i innych tego typu atrakcjach już tak. 

 

W 2,5 można się pchać ale tego błota nie ma tam chyba cały czas, a jednak różnica podczas jazdy po suchym będzie odczuwalna. 

 

Ze stalowych ram jest jeszcze wspomniany Pigley, ramy On One - może tutaj coś znajdziesz. 

Napisano

2.5 myślałem trzymać w domu i jedynie podczas złej pogody zakładać (2-3 godzinny wypad do lasu)

 

On one nigdzie nie mogę znaleźć :/ poniżej 1000 zł za stal to chyba marzenie ściętej głowy :P

Napisano

Wg mnie to weź Primala, do tego widelec ze stałym 130-140mm.

Na dłuższych wyjazdach wątpię, że odczujesz różnicę 26 vs 650B. Wziąłbym to co tańsze, bo dużego budżetu nie masz.

Jeden komplet opon to np. MKII 2.4/XK 2.2 albo Saguaro 2.2/2.2. Są one ogarnięte w terenie, a na asfalcie da się spokojnie pojeździć.

Na typowe górskie wypady kup TK 2.4/2.2 w mieszance BC.

Na takim secie objedziesz większość gór w Polsce.

  • Mod Team
Napisano
poniżej 1000 zł za stal to chyba marzenie ściętej głowy

 

Prszzz...niewiele ponad kafla, stal, miejsca na gumę 650bx2.4" (a i pewnie niektóre gumy 2.5" też spokojnie wejdą) i ze skokiem w tej ramie też można trochę pokombinować na ostrzejsze rąbanki.

 

http://www.on-one.co.uk/i/q/FROO45650B/on-one-45650b-frame

 

 

Są one ogarnięte w terenie

Że co są? Ogarnięte?

Jak czytam takie rzeczy, to chcę popełnić seppuku. :wallbash: 

 

 

Napisano

Primal - 740 zł

Eccentric - 1250 zł

 

Primala mogę brać od razu, na Eccentrica muszę dozbierać 500 zł. Żadnej z ram nie znalazłem w sklepie w Krakowie, jedynie w Mbike'u mi powiedzieli, że Primala będą mieć w marcu, razem z Hornetem. Mogę zaczekać do marca i obejrzeć ramę na żywo (chociaż nie wiem co to zmieni). W sumie do wiosny i tak pewnie w żaden ostrzejszy teren się nie wybiorę. Poza tym, jazda na starym Suntourze XCM z Primalem może nie być komfortowa :P


Co do opon - Nobby Nic 2.25 jest dla mnie w porządku. A jak będę jechał na dłuższą wyprawę to założę jakieś 1.9 a Nobby Nic spakuję do plecaka i zmienię na miejscu.

 

Rama stal + dobry amor 130-140 mm + koła z szeroką obręczą = 3000 zł, czyli pod koniec wakacji już wszystko mogło by być zamontowane.

 

Co do wytrzymałości - myślę, że aluminium też raczej nie pęknie, jedyna przewaga stali to jej miękkość i tłumienie drgań

Napisano

 

 

Co do opon - Nobby Nic 2.25 jest dla mnie w porządku. A jak będę jechał na dłuższą wyprawę to założę jakieś 1.9

To dobre rozwiązanie. Kupić jakieś 1.9 albo nawet 1,75 ze skromnym bieżnikiem, przy powiedzmy 100-200 km po asfalcie różnica będzie znaczna.

 

Chłopie, ludzie skaczą na Hornetach konkretne dropy więc jestem pewien że w tym Twoim "ciężkim terenie" niczego ramie alu nie zrobisz.  

 

Stalowy Eccentric w tej cenie to wersje powystawowe więc jest ich podejrzewam po sztuce i do wiosny może ich nie być. 

Napisano

.

 

To dobre rozwiązanie. Kupić jakieś 1.9 albo nawet 1,75 ze skromnym bieżnikiem, przy powiedzmy 100-200 km po asfalcie różnica będzie znaczna.
 

 

Tylko muszą być zwijane obie pary, a przynajmniej Nobby Nic, poza tym może być trochę uciążliwe zmienianie jeśli bym chciał jeździć bez dętek.

 

 

 

Chłopie, ludzie skaczą na Hornetach konkretne dropy więc jestem pewien że w tym Twoim "ciężkim terenie" niczego ramie alu nie zrobisz.  

 

Dlatego napisałem, że aluminium też się nie złamie, więc przewaga stali to nie trwałość, a jedynie rzekome tłumienie drgań. Pozostaje dylemat - czy jest ono warte 500 zł

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...