malutki Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 Nie znalazłem tematu w którym byłaby dyskusja odnośnie wynalazku schwalbe procore. Jedynie w temacie o Eurobike jest wspomniane o tym. W ostatnim Bike był artykuł w którym zachwalają ten wynalazek, jednak cena ok 180 Eur to trochę dużo. Przez przypadek wpadłem na wersję dla ubogich: http://www.mtb-news.de/news/2014/06/26/nie-wieder-platte-reifen-das-doppelkammersystem-zum-selbst-bauen/ strona wprawdzie po niemiecku jednak po fotkach można się domyślić o co chodzi. pomysł polega na wykorzystaniu szytki jako ochrony felgi przy jeździe z niskim ciśnieniem. Osobiście nie jestem przekonany do patentu dziurawieniem szytki i wstawieniu tulejki i dodatkowym otworem w feldze. Macie jakieś pomysły jakby to można zrobić inaczej?
djzatorze Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 Tutaj jest to rozwiązane poprzez plastikowe "obejście", dzięki któremu szytkę pompujemy jak dętkę, a oponę jak tubelessa: źródło: http://forums.mtbr.com/wheels-tires/ghetto-home-made-procore-dual-chamber-diy-928600.html
malutki Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Napisano 8 Stycznia 2015 no tak tylko że to jest z systemu procore, i jak na razie nie są dostępne osobno składowe zestawu
malutki Napisano 9 Stycznia 2015 Autor Napisano 9 Stycznia 2015 znalazłem jeszcze wersję z oponą szosową http://forums.mtbr.com/wheels-tires/ghetto-home-made-procore-dual-chamber-diy-928600.html#post11421192 niestety tutaj też wymagany jest drugi otwór w feldze
wojtas7 Napisano 9 Stycznia 2015 Napisano 9 Stycznia 2015 motyw z plastikiem to była pierwsza wersje Procore, finalnie zrezygnowali z tego i oferują wentyl przełączany w dwóch pozycjach. dla mnie miałoby sens ghetto jesli opona byłaby na zewnątrz tublesowa.
djzatorze Napisano 9 Stycznia 2015 Napisano 9 Stycznia 2015 System ten jest dość trudny do wykonania tak, by rzeczywiście spełniał swoją funkcję (niskie ciśnienie w oponie i ochrona przed snejkami). Jeżeli miałbym parcie na wymyślenie czegoś o podobnym działaniu to zrobiłbym tak: 1) robię nacięcie w dętce, najlepiej wzdłuż, o długości 12 cm. 2) wsuwam do środka izolację do rur ze spienionego polietylenu albo kauczuku, o długości "ile wlezie", średnicy zewnętrznej 4 cm i wewnętrznej jak najmniejszej. 3) sklejam dętkę z powrotem jakąś gustowną łatką 4) montuję nadziewaną dętkę w rowerze i jadę zobaczyć co się stanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.