iamkucharz Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 Cześć, Zbliża się powoli koniec zimowego sezonu rowerowego po którym chcę wymienić płyn w układzie hamulcowym w moich elixirach 5tkach. Posiadam cały zestaw do napełniania prócz płynu DOT 5.1 i tutaj pojawiło się pytanie jakiej firmy płyn wybrać. Przeglądam allegro i przestrzał cenowy jest dość spory bo widzę że za dot 5.1 AVIDA wołają sobie 45zl za 118ml gdzie na innej aukcji widzę płyn hamulcowy dot 5.1 firmy K2 i za 500ml wołają ~ 20zl Jakie są wasze doświadczenia i czy macie jakąś sprawdzoną firmę którą polecacie ? Cytuj
rambolbambol Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 Kup zwykły, najzwyklejszy DOT 4 lub DOT 5.1 i nie przepłacaj. Ja od roku mam zwykły DOT 5.1 z Orlenu i względem oryginalnego Avid nie ma żadnej różnicy. Pamiętaj tylko, żeby nie mieszać płynów DOT różnych producentów i różnych symboli DOT. Cytuj
iamkucharz Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Napisano 8 Stycznia 2015 No to zapodam tego k2 bo ma dobre opinie. Jeszcze jedno pytanie . Jak dobrze przeczyscic przewod hamulcowy ? Cytuj
topol Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 Dot 3 i 4 mozesz mieszac miedzy soba. 5.1 z 3 i 4 juz nie. Cytuj
rambolbambol Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 A czemu chcesz czyścić przewód hamulcowy? Jak napełnisz poprawnie układ hamulcowy nowym płynem za pomoca jakiegoś zestawu dwustrzykawkowego, to nowy płyn wyprze stary. W jednej strzykawce zostanie ci stary płyn. Możesz oczywiście odessać stary płyn, ale potem odpowietrzanie całego układu, to będzie męczarnia. Cytuj
jasinski21444 Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Dot 3 i 4 mozesz mieszac miedzy soba. 5.1 z 3 i 4 juz nie. Mijasz sie troche z prawdą. DOT 5.1 można mieszać z 3 i 4. 5.0 jest niemieszalny Edytowane 8 Stycznia 2015 przez jasinski21444 Cytuj
AdaskoKross Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Guzik prawdę .. Są 3 prawdy kolego Cała prawda , pół prawda i to co mówisz . Edytowane 8 Stycznia 2015 przez AdaskoKross Cytuj
Gość Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 Wkleję, bo widzę, że każdy swoje. Przetestowaliśmy 21 płynów, które należą do coraz popularniejszej klasy DOT-4. Zgodnie z normą PN-C-40005 badaliśmy temperaturę wrzenia nowych płynów, a także zawodnionych, czyli sztucznie postarzonych w laboratorium. Badaliśmy też ich współczynnik pH, który powinien mieścić się w przedziale 7,5-11, co w przybliżeniu mówi o jakości zabezpieczenia antykorozyjnego płynu. Tę próbę zaliczyły wszystkie płyny, podobnie jak badanie lepkości w temperaturze -40°C. Przy okazji sprawdziliśmy szczelność opakowań, obecność i skuteczność plomb, ilość płynu w opakowaniu i opis butelek. Najczęściej nie podawano daty produkcji i ważności, w nieczytelny sposób kodując czy wręcz uniemożliwiając jej odczytanie. Brakuje też ostrzeżeń. Płyn hamulcowy to niebezpieczny specyfik i producenci powinni nas ostrzegać choćby przed tym, że taki środek niszczy lakier.Zawodniony płyn powinien wytrzymać co najmniej 155°C. Badanie płynu zawodnionego jest ważniejsze niż nowego: w pewnym stopniu mówi, w jakim stopniu płyn jest podatny na wilgoć.Wszystkie specyfiki spełniły wymagania normy, choć ich właściwości znacznie się od siebie różnią. Dwa z badanych produktów, EBC 307+ i Tutela Extreme, spełniają wymagania stawiane przed środkami do aut sportowych. Są jednak drogie. Bardzo dobre wyniki uzyskały płyny Shell, Ferodo i Tutela TOP, przy czym dwa pierwsze należą do średniej klasy cenowej. Niedrogie i dobre są polskie płyny, np. Boryszew, Organika i Autoland. W sumie: żaden płyn nie okazał się tak zły, aby należało się go obawiać.Nie ma żadnych ograniczeń w stosowaniu płynów DOT-4, można ich używać nawet w starych autach. Nie wolno ich jednak mieszać z DOT-5, które robione są na bazie sylikonów, ale można z pozostałymi, np. DOT-3 czy DOT-5.1. Im szybsze i cięższe jest nasze auto, tym ważniejsza jakość płynu i częściej trzeba go wymieniać.Pamiętaj o płynie- Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .- Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.- Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.- Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko. Cytuj
lucass3 Napisano 9 Stycznia 2015 Napisano 9 Stycznia 2015 Tak z ciekawości, jest na butelce wybita data produkcji? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Stycznia 2015 Mod Team Napisano 11 Stycznia 2015 5.1 jest bardziej agresywny od 4.0 a co za tym idzie bardziej trzeba z nim uważać. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.