Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] budżetowe hamulce hydrauliczne z prostą regulacją do trekkinga


frigodaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Praktycznie wszystko w temacie. Potrzebuję czegoś co zatrzyma moją maszynę + mnie + sakwy w deszczu i słońcu. Obecnie posiadam coś takiego:
http://www.rowerymerida.pl/produkt561/crossway-40-d-rower-merida.html
Rozmiar tarcz 160mm. Zależy mi na szybkiej regulacji bo przy obecnych przy każdym zdjęciu koła muszę się siłować. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz hamulce bo z tego co zrozumiałem z tematu ... to nie warto budżetowców raz , że  pobędą i się zepsują dwa to jenak chodzi o bezpieczeństwo :-) Dla mnie absolutny minimum to deore 596/615 możesz dorwać używany komplet już za 250 zł . Ja osobiście dorwałem komplet za podobną cenę . Jeśli już masz brać coś budżetowego to shimano br m446 dostępne od 115 zł  http://allegro.pl/shimano-br-m446-bl-m445-przod-bialy-i4944341311.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty chcesz klocku spawarką robić ?  :woot:  Żywiczne to są tylko po to byś miał na czym jeździć do przyjazdu nowych klocków ...Mam metale  na przodzie i całkiem dobrze blokują koło przy 160 mm . Regulacja jak regulacja , ustawiasz by nie tarło i jedziesz . Masz też regulację skoku klamki jeśli to cię też zainteresuje :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie jak mi odpowietrzali raz hamulec to wypalali klocki właśnie coś ala spawarką (taki cholernie mocny palnik gazowy). W zasadzie to były klocki fabryczne i raczej nie metaliki.. W każdym razie hamują do dziś (chociaż tył ledwo zipie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niech kupi mechaniki bb5

Albo na korbkę ... ''On sie chce zatrzymać'' :D W mechaniki nie ma sensu się pakować ... Jedyny + to prostota  . Mechaniczny nigdy nie dorówna hydraulikowi . 

W serwisie jak mi odpowietrzali raz hamulec to wypalali klocki właśnie coś ala spawarką (taki cholernie mocny palnik gazowy). 

Haha pewnie podczas odpowietrzania przez przypadek kapnął im olej na klocki to chcieli wypalić :D

Edytowane przez AdaskoKross
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi z tą szybką regulacją? Ustawianie zacisku względem tarczy i tak będzie wyglądać tak samo. Jak masz zmieniać to tak jak przedmówcy podali na coś konkretniejszego, inaczej szkoda zabawy i kasy.

I czemu się tak zafiksowałeś na te wypalanie? Jeszcze nic nie wymieniłeś a już się martwisz czy da się klocki naprawić.

I jeszcze jedno - napisałeś w dziale Shimano, ale są też inne firmy i chyba nie warto się z góry ograniczać, bo jak widać nie masz sprecyzowanego modelu ani jakichś konkretnych właściwości.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano martwię się bo przecież klocki się w czasie eksploatacji zabrudzą i będzie trzeba coś z nimi kiedyś zrobić.

Obecnie mam hamulce Tektro HDC-300 i mam z nimi niemałe kłopoty. Dlatego przy wymianie tarcz chciałem za jednym zamachem załatwić i hamulce.W dziale Shimano, bo pewien znajomy mi polecił patrzeć właśnie na hamulce tej firmy, jeśli nie mam zamiast wydawać fortuny na hample.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz odrazu martwić się zanieczyszczeniem klocków. Może te Twoje tektro ciekły i stąd problemy. Porządne hamulce jak M596 nie będą takie awaryjne. W każdym razie lepiej mieć klocki metaliczne. A piszczenie to raczej kwestia tarcz. SM-RT64 na pewno nie będą piszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ano martwię się bo przecież klocki się w czasie eksploatacji zabrudzą i będzie trzeba coś z nimi kiedyś zrobić.

No trzeba. Jak z brudnym łańcuchem, łożyskami kół, sterami, linkami. Żeby działały jak należy i możliwie długo.

 

To co piszesz przypomina mi niedawną dyskusję z pewną klientką która była zniechęcona do posiadanych hamulców.

Pytanie: "to jakie ja mam założyć klocki żeby nie musieć nic robić przy hamulcach?" (obręczowych)

Odpowiedź: "Nie ma takich, trzeba dbać o czystość klocków i obręczy, bo brud na nich działa jak papier ścierny, na jedno i drugie".

Była bardzo zdegustowana odpowiedzią i tym co musi robić.  

 

 

 

Zależy mi na szybkiej regulacji bo przy obecnych przy każdym zdjęciu koła muszę się siłować.

Jest spora szansa że zdejmując koła będziesz się musiał "siłować" z każdym hamulcem. Tak natura hamulców hydraulicznych - niewielki prześwit między klockami a tarczą. Rozwiązaniem jest widelec i rama ze sztywną osią - w tym przypadku ocieranie występuje rzadko albo wcale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na korbkę ... ''On sie chce zatrzymać'' :D W mechaniki nie ma sensu się pakować ... Jedyny + to prostota  . Mechaniczny nigdy nie dorówna hydraulikowi . 

Haha pewnie podczas odpowietrzania przez przypadek kapnął im olej na klocki to chcieli wypalić :D

Tylko jak sam za pewne wiesz te BB5 są lepsze, od niektórych tanich hydraulicznych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...