Skocz do zawartości

[ochraniacze na buty] neoprenowe które na -10 -15 stopni


w77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dzisiejszej przejażdżce uznałem że czas wymienić ochraniacze na buty. Dotychczas jeździłem na

csc http://allegro.pl/ochraniacze-kolarskie-csc-team-windstopper-45-47-i4913818130.html

ale dają radę tylko do temp ok 0 stopni. Dziś było -10 i po niespełna 2 godzinach jazdy musiałem zjechać do domu bo nie czułem już palców (odmarzły po ok 20 min).

Z tego co wyczytałem to lepiej spiszą się neopreny pytanie tylko które będą najlepsze na temp 10-15 stopni mrozu. Mam kilka typów ale może ktoś z Was używał takich i coś mi doradzi

http://allegro.pl/biotex-ochraniacze-pokrowce-buty-neopren-xl-45-46-i4913075148.html

http://allegro.pl/ochraniacze-force-hot-neopren-4mm-xxl-ultimabike-i4902107151.html

http://allegro.pl/ochraniacze-na-buty-neopren-etape-neo-r-xl-lodz-i4956355993.html

http://allegro.pl/ochraniacze-na-buty-shimano-s3000r-npu-neopren-bl-i4964163890.html

ewentualnie jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam neopreny Endura MT500 i spisują się świetnie. W zależności od temp zewnętrznej dobieram grubość skarpety (blisko zera -cienka, gruby mróz -gruba). Moim zdaniem do utrzymania ciepła w bucie konieczne jest stosowanie dodatkowych wkładek bo stopa najbardziej marznie od bloków więc tu bym mocno skupił uwagę. Ja osobiście stosuję poza oryginalną wkładką buta dodatkową skórzaną z alu warstwą izolacyjną. Mimo wszystko nie wyobrażam sobie kilku godzinnej jazdy w taki mróz bez zatrzymania i rozruszania trochę palców u stóp. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa wkladka da efekt jesli but jest wiekszy. Instalujac dodatkowa wkladke w bucie na miare z opcja cieplejszej skarpety robi sie nam ciasno.

Znaczy stopa nie ma luzu,ruchu.Marznie.

Bo co nas grzeje? Nie warstwy lecz przestrzen miedzy nimi i ich mini cyrkulacja.

Wiec albo typowe zimowe buciory za 600 o 1/2 wieksze lub letnie o nr wieksze,wkladka z tektury i welniane skarpety. Na to ochraniach i nie z neoprenu. Bo jak to scierwo zamoknie to wyssa wszelkie doznania typu termicznego.

Lub zwykle trekingi z opcja pedalow platformowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ochraniacz to jedno ale najwazniejsza chyba jest dodatkowa wkladka jezeli konicznie bedziesz cisnął w spd. Chyba najlepsza opcja na bardzo dlugi wyjazd powyzej dwoch godzin to normalny zimowy but i platformy. Mysle o temperaturze minus dziesiec. Do minus pięć docieplone

spd da rade. Oczywiscie wazne jest tez indywidualne odczuwanie zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnniałem dodać że wkładkę mam filcową z folią od spodu a skarpetki też mam narciarskie ale przy tych -10 i tak zimno, ale myślę że to kwestia moich ochraniaczy bo są z materiału coś ala softshell ale jakiś taki cienki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa wkladka da efekt jesli but jest wiekszy. Instalujac dodatkowa wkladke w bucie na miare z opcja cieplejszej skarpety robi sie nam ciasno.

Znaczy stopa nie ma luzu,ruchu.Marznie.

Bo co nas grzeje? Nie warstwy lecz przestrzen miedzy nimi i ich mini cyrkulacja.

Wiec albo typowe zimowe buciory za 600 o 1/2 wieksze lub letnie o nr wieksze,wkladka z tektury i welniane skarpety. Na to ochraniach i nie z neoprenu. Bo jak to scierwo zamoknie to wyssa wszelkie doznania typu termicznego.

Lub zwykle trekingi z opcja pedalow platformowych.

Raczej ciężko o zastosowanie tego w praktyce, bo jednak buty spd dobiera się tak, żeby były możliwie najlepiej dopasowane (przynajmniej ja tak dobierałem), więc z tym powietrzem bym nie szalał. 

 

Ja przed chwilą wróciłem po godzinie jazdy przy -5 i do swoich butów spd dołożyłem zwykłą filcową wkładkę (znaczy się przed rozpoczęciem jazdy) i od razu poczułem różnice (2 godziny wcześniej jeździłem bez niej ale nie ujechałem wiele). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładkę to już można spokojnie zmienić na filcową z aluminiowym spodem jak jest +10 stopni. Potem wedle uznania zakładać ochraniacze i zmieniać skarpetę na cieplejszą. Taki zestaw pozwalał mi na jazdę przy lekkim mrozie i gdzieś tam pod koniec 2 godzinnej jazdy dopiero palce dawały o sobie znać. Wychodząc ostatnio przy -8 i perspektywie, że raczej temperatura nie wzrośnie włożyłem foliowe woreczki na czubki butów pod ochraniacz - zdało egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poniżej 0 zakładam narciarskie skarpety, i ochraniacze neoprenowe. Wkładek nigdy nie stosowałem jakichś alu. Stopa jednak marzła. Rozwiązałem to małymi wkładkami chemicznymi z decathlonu. Na jeden wyjazd to koszt 4zł więc tyle co kawa. Przykleja się je w bucie na wkładkę pod palce, sięga akurat do końca bloków spd. Utrzymują temp przez około 3-4 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...