stoku Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Witam. Od niedawna, po zakupie lepszego roweru, sam staram się bawić w serwis zamiast wszystko komuś zlecać, dlatego jestem jeszcze laikiem. Mam problem z przednim hamulcem tarczowym. Po ściągnieciu koła i ponownym dokręceniu klocki się ścisnęły. Jest to naturalne zjawisko? Czytałem kilka poradników - jedne mówią o samej regulacji zacisków, a inne, że trzeba odpowietrzać. Jakie jest wasze zdanie w tej sprawie? Zabrać się do jednego czy drugiego? Jak wykręcać koła, żeby takie rzeczy się nie działy? Podkreślę to, że nie chodzi o ocieranie - klocki są praktycznie zaciśnięte (nie odbijają). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukeps Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 To zjawisko występuje tylko przy wyciągniętym kole? Jak koło jest wsadzone to ocierają klocki? Też są zaciśnięte na tarczy?Próbowałeś po wyciągnięciu koła rozepchać klocki jakimś szerokim narzędziem? Wracają wówczas do ściśniętej pozycji, czy zostają oddalone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Rozepchnij klocki wsadzając między nie nóż czy płaski śrubokręt . Zamontuj , wyreguluj to wszystko . Gdyby hamulec był zapowietrzony to miałbyś miękką klamkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Klocki tak same z siebie się nie zejdą. Zapewne po ściągnięciu koła nacinęła się klamka i teraz zależy jaki masz hamulec i w jakiej pozycji był podczas owego naciśnięcia rower, bo możę się okazać, że samo rozsunięcie klocków nie wystarczy i trzeba będzie odpowietrzyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...