Skocz do zawartości

[rower] Dylemat - wymiana Kross Hexagon V2 na coś z większą ramą


przemek01122

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

Posiadam rower Kross Hexagon V2 z 2010 r. W rowerku mam ramę 17". Przez ostatnie 5 lat trochę urosłem i myślę, że mój Hexagon jest trochę za mały. Mam 187 cm wzrostu. Zastanawiam się czy jeździć na nim czy może sprzedać go i kupić coś na większej ramie. Co byście zrobili w takiej sytuacji? Ogólnie przez 5 lat Hexagonem jeździło mi się nim całkiem przyjemnie. Moje wymagania nie są zbyt wygórowane. Jeżdżę głównie po asfaltach i polnych drogach.

Jeżeli zdecydowałbym się na sprzedaż starego roweru i zakup większego szukałbym czegoś do 1000-1100 PLN. Może być nowy lub używany. Ostatnio przeglądając OLX, w pobliżu mojej miejscowości znalazłem Hexagona V2 2010 r., tyle że na ramie 21". Tylko odstrasza cena - jest wystawiony za 600 zł. Pamiętam za swojego nowego płaciłem ok. 750 zł. Poza tym egzemplarz na aukcji jest koloru czerwonego i na zdjęciach wygląda jakby ta czerwień trochę "zbladła" i wpada trochę w róż :D.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Napisano

A może rower crossowy zamiast kolejnego pseudo-mtb skoro i tak głównie śmigasz po asfaltach?

W tym budżecie można pewnie wyrwać coś pokroju Kands Maestro czy inne Lazaro.

Napisano

modrzew, myślałem o crossie, chociaż nigdy nim nie jeździłem. Jeżdżę 70% po asfaltach, pozostałe 30 % drogi polne gdzie jest trochę dziur. Rower crossowy powinien dać radę?

Ten Kands Maestro wygląda całkiem przyzwoicie. Tylko ciężko będzie wyrwać coś poniżej 1300 PLN....

Napisano

Rower crossowy da radę aż naddto tylko nie pompuj opon na kamień po prostu jeśli masz zamiar zjechać z asfaltu.

 

Tutaj masz w budżecie i rama dla Ciebie w sam raz (masz szczęście, bo największa rama 21' jest mało chodliwa i na koniec sezonu sporo jej zostało). Zobaczysz, że dopasowany rower to jest zupełnie inna jakość jazdy:

http://allegro.pl/scud-atlantic-full-alivio-100-kands-maestro-i4934531691.html

 

Scud, Kands, Lazaro to jest jeden i ten sam producent.

Napisano

 

 

70% po asfaltach, pozostałe 30 % drogi polne gdzie jest trochę dziur
To środowisko naturalne crossów. Co najwyżej opony warto zmienić, bo fabryczne CST mają tragiczną przyczepność w zakrętach.
Napisano

Oczywiście, do tego został stworzony.

Nie wiem skąd to przeświadczenie że dziurawa droga = trudny teren i wymaga to roweru MTB.

Tak poza tym szczerze podchodząc do sprawy to te Hexagony i podobne nie są rowerami MTB tylko ATB, takie coś co ma wyglądać jak "góral" ale pierwsze trudniejsze warunki obnażają mizerię podzespołów i osprzętu. IMHO nie ma sensu się na czymś takim męczyć do zastosowania które wymieniłeś, chyba że się upierasz jak wielu innych przy takim wyglądzie roweru, bo jego terenowość do tego się głównie sprowadza.

Napisano

Przeglądałem allegro i znalazłem Lazaro Integral V2. Myślę, że na moją raczej rekreacyjną jazdę wystarczy. Mam takie pytanie czy nie będzie większego problemu z serwisowaniem. Nie chciałbym sytuacji jak z makrokeszami.

Teraz pozostaje mi tylko sprzedać mojego Hexagona. Myślę, że jest on w bardzo dobrym stanie technicznym jak i wizualnym. Nie wiem na ile mógłbym go wycenić. I czy znajdzie się ktoś kto go kupi :/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...