gawelek70 Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Witam Posiadam rowe Haibike Edition RX.(model z 2012) Rower jeździ doskonale, wszystko sprawne,nigdy nie był serwisiwany.Co powinien zawierać ewentualny przegląd i jakie czynności powinny być wykonaneCzy konieczna jest wymiana oleju w hamulcach hydraulicznych-Magura MT oraz w amortyzatorze-Magura Durin XCzy oryginalne smary i oleje w amortyzatorze i hamulcach można zastąpić tańszymi zamiennikami (oryginalne środki Magura są trudno dostępne a przede wszystkim bardzo drogie)Smar do amora : Magura Fork Meister GreaseOlej do amora: MAGURA Suspension Blood Type 5Olej do hamulców: Magura Royal Blood
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2015 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2015 Jeśli hamulce działają prawidłowo, to serwis jest zbędny- olej stosowany w hamulcach Magury nie ma określonej trwałości lub terminu zalecanej wymiany. W przypadku amorków serwis jest podyktowany czasem oraz warunkami , w jakich jeździsz,jednakże prywatnie zalecałbym wymianę oleju w tłumiku raz w roku, a smaru w dolnych goleniach - dwa razy w roku. Jesli często jeździsz w mokrych warunkach, to mały serwis ( czyli serwis dolnych goleni) robiłbym co najmniej trzy razy w roku. Czy oryginalne smary i oleje w amortyzatorze i hamulcach można zastąpić tańszymi zamiennikami (oryginalne środki Magura są trudno dostępne a przede wszystkim bardzo drogie) Zasadniczo nie,chyba ,że dostaniesz gdzieś parametry lepkościowe oleju .Smar do amorka spróbowałbym zastąpić np. smarem Slick Honey lub takim http://www.maguraspares.com/partsstore/prod_2216742-Stendec-Easy-Glide-Fork-Grease.html zresztą ten drugi został polecony przez ludzi z Magury. Kupowałem kiedyś u nich i wszystko było OK.
tobo Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Jeśli rower nie był serwisowany a sam nie chcesz się w to bawić to możesz zlecić zrobienie prostego serwisu - taki serwis z reguły obejmuje regulację przerzutek, hamulców, smarowanie linek, dokręcenie śrub, sprawdzenie stanu klocków, płynności obrotu łożysk itd. Pełny serwis roweru obejmuje rozkręcenie go praktycznie na części pierwsze, serwis piast, sterów, wkładu suportu, wymiana smaru, sprawdzenie centryczności kół; jeśli masz pojęcie o rowerze to możesz sam sprawdzić jak kręcą się łożyska.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.