Skocz do zawartości

[Serwis] Przegląd -hamulce i amortyzator Magura


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam rowe Haibike Edition RX.(model z 2012)

Rower jeździ doskonale, wszystko sprawne,nigdy nie był serwisiwany.
Co powinien zawierać ewentualny przegląd i jakie czynności powinny być wykonane
Czy konieczna jest  wymiana oleju w hamulcach hydraulicznych-Magura MT oraz w amortyzatorze-Magura Durin X
Czy oryginalne smary i oleje w amortyzatorze i hamulcach można zastąpić tańszymi zamiennikami (oryginalne środki Magura są trudno dostępne a przede wszystkim bardzo drogie)
Smar do amora : Magura Fork Meister Grease
Olej do amora: MAGURA Suspension Blood Type 5
Olej do hamulców: Magura Royal Blood

 

  • Mod Team
Napisano

Jeśli hamulce działają prawidłowo, to serwis jest zbędny- olej stosowany w hamulcach Magury nie ma określonej trwałości lub terminu zalecanej wymiany.

W przypadku amorków serwis jest podyktowany czasem oraz warunkami , w jakich jeździsz,jednakże prywatnie zalecałbym wymianę oleju w tłumiku raz w roku, a smaru w dolnych goleniach - dwa razy w roku. Jesli często jeździsz w mokrych warunkach, to mały serwis ( czyli serwis dolnych goleni) robiłbym co najmniej trzy razy w roku.

 

 

Czy oryginalne smary i oleje w amortyzatorze i hamulcach można zastąpić tańszymi zamiennikami (oryginalne środki Magura są trudno dostępne a przede wszystkim bardzo drogie)

Zasadniczo nie,chyba ,że dostaniesz gdzieś parametry lepkościowe oleju .Smar do amorka spróbowałbym zastąpić np. smarem Slick Honey lub takim

http://www.maguraspares.com/partsstore/prod_2216742-Stendec-Easy-Glide-Fork-Grease.html

zresztą ten drugi został polecony przez ludzi z Magury.

Kupowałem kiedyś u nich i wszystko było OK.

 

Napisano

Jeśli rower nie był serwisowany a sam nie chcesz się w to bawić to możesz zlecić zrobienie prostego serwisu - taki serwis z reguły obejmuje regulację przerzutek, hamulców, smarowanie linek, dokręcenie śrub, sprawdzenie stanu klocków, płynności obrotu łożysk itd. 

Pełny serwis roweru obejmuje rozkręcenie go praktycznie na części pierwsze, serwis piast, sterów, wkładu suportu, wymiana smaru, sprawdzenie centryczności kół; jeśli masz pojęcie o rowerze to możesz sam sprawdzić jak kręcą się łożyska. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...