Skocz do zawartości

[Opona] 26' x 1.75 - Continental Contact 2


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak wiadomo znalezienie idealnej opony na każde warunki jest niemożliwe... Obecnie śmigam na Race Kingach 2.0 głównie po betonach i jest mi trochę przyciężkawa, wiec zostanie na leśne wycieczki. Planuję złożyć sobie drugi komplet ogumienia, bardziej wyścigowego i chudszego zarazem. Myślę że 1,75 będzie optymalne, na pewno nie mniej niż 1.6. W oko wpadła mi opona Continental Contact 2 http://www.excelsports.com/main.asp?page=8&description=Contact+2+Tire&vendorCode=CONTI&major=1&minor=27, o którym na forum trudno coś przeczytać. Nie mam za dużego doświadczenia w takich 'chudzielcach' więc zdaję się na wasze opinie... warunek jest taki żeby na mokrym betonie nie czuć się jak na lodowisku!

  • 4 tygodnie później...
Napisano

 W oko wpadła mi opona Continental Contact 2 http://www.excelsports.com/main.asp?page=8&description=Contact+2+Tire&vendorCode=CONTI&major=1&minor=27, o którym na forum trudno coś przeczytać. Nie mam za dużego doświadczenia w takich 'chudzielcach' więc zdaję się na wasze opinie... warunek jest taki żeby na mokrym betonie nie czuć się jak na lodowisku!

Oponki tej nie znam ale za to przez długie lata jeżdziłem na bardzo podobnym bieżniku Michalina .....cytuje z mojego bloga

 

 

Michelin Transworld City

W tym miejscu muszę wspomnieć o tej fajnej oponce. Była produkowana w dwóch rozmiarach 1,5 cala oraz 2,0 cala. O ile oponka w mniejszym rozmiarze była fantastyczna to już grubas nie zachwyca.

 

Wrażenia 

+ Oponka miała bardzo małe opory toczenia, a jednocześnie fantastyczną trakcję zarówno na suchej jak mokrej nawierzchni. Również w terenie na ubitych duktach sprawowała się wyśmienicie gdyż nawet jak była napompowana do maksymalnego ciśnienia to w dalszym ciągu świetnie amortyzowała drobne nierówności. Opona była w miarę trwała gdyż jej trwałość oceniam na 30 000 km. Charakteryzowała się dość osobliwym zjawiskiem ... w szczeliny między bardzo charakterystyczny bieżnikiem bardzo łatwo dostawały się drobny żwir lub grubsze ziarenka piasku ale w niczym to nie przeszkadzało. Jeszcze muszę wspomnieć, że oponka posiadała wkładkę antyprzebiciową i przez ponad 8 lat używania tej oponki ani razu nie łatałem dętki.

 

 

278-333-thickbox.jpg

 

Z wielką przykrością muszę stwierdzić, że ta opona została wycofana z produkcji ale jeśli gdzieś ktoś ma ją do sprzedania to naprawdę warto kupić.

 

Jeśli dobrze widzę to Continental Contakt ma bardzo podobny bieżnik więc i zachowania będą zbliżone

 

Continental%20Contact%202%20Tire.jpg

Napisano

 

 

Oponki tej nie znam ale za to przez długie lata jeżdziłem na bardzo podobnym bieżniku Michalina .....
Przyznasz że wygląda ciekawie... A z tą Kendą Khan na mokrym betonie to jak wygląda???
Napisano

 

 

Na kendzie też jeżdziłem. Miałem ja na froncie. Według mnie to opona nie warta uwaga. Jednak poprawnie się zachowuje zarówno na mokrym asfalcie czy asfalcie lekko pokrytym piaskiem. Ot taka nisko-średnia klasa.
To co ewentualnie możesz polecić w tym guście??
Napisano

 

 

Continental jest ok.
Pewnie tak.  Używałeś Michelinów podobnych do tych Conti i Kendy Khan też próbowałeś, więc wnioskuję że jeździsz w podobnych warunkach i masz podobne upodobania w temacie opon, więc zapytam. Jakie są Twoje ulubione opony???  
Napisano

Jeżdżę w różnych warunkach ale najwięcej przebiegów robię dojazdowo po szosie. Na moim blogu opisałem kilka moich ulubionych oponek. Jednak z nich to wspomniany Michalin Transworld City. Teraz katuję Continental Travel Contact ale ów Contact 2 bardzo mi się podoba. Chętnie bym go przetestował ale mam w garażu zapas opon na kilka sezonów więc muszę odpuścić.

Napisano

Jeżdżę na niej. Mam ją na tyle. Nie jest zła. Niewątpliwym plusem jest jej żywotność bo od 3 lat nie widzę śladów zużycia.

czyli http://29opon.pl/product-pol-13522-Opona-zwijana-Geax-AKA-Pluma-29x1-8.html

 

To oponka do XC a autor wątku szuka opony bardziej na szosę niz w teren.

Napisano

Obecnie śmigam na Race Kingach 2.0 głównie po betonach i jest mi trochę przyciężkawa, wiec zostanie na leśne wycieczki. Planuję złożyć sobie drugi komplet ogumienia, bardziej wyścigowego i chudszego zarazem. Myślę że 1,75 będzie optymalne, na pewno nie mniej niż 1.6. (...)Nie mam za dużego doświadczenia w takich 'chudzielcach' więc zdaję się na wasze opinie... warunek jest taki żeby na mokrym betonie nie czuć się jak na lodowisku!

Widziałeś ten mikry bieżniczek i ile to waży? ;) Może to i nominalnie jest XC wg producenta, ale w konkretniejszy teren to śmiech na sali choć i tak zapewne lepsza od slicków. Ot wylajtowana guma dla ścigantów, jak ulał pasuje do opisu autora tematu ;)

Napisano

 

Widziałem. Myślałem o ich cięższym bracie Mezcalu 1.9 ale na forum jest opinia, że są bardzo zdradliwe na mokrym betonie. Patrząc na gwiazdki jakie przyznał sam producent oponie Aka Pluma wnioskuję, że w tej materii jest jeszcze gorzej... cena też nie zachęca do eksperymentowania...

 

Z tych opon o których była mowa, po ponownym przemyśleniu, najbardziej podobają mi się te Conti Travel Contact. Mają te duże klocki boczne dzięki którym bez strachu można wjechać w las i łyse czoło co nie spowoduje zbędnych oporów na betonie. A jak ona zachowuje się na mokrym???     

 

Napisano

Conti Travel Contact użytkowałem na kilku wyprawach i na kilkunastu bardzo długich wycieczkach. Jak do tej pory oponka ślizgała się na większych mokrych gałęziach wielkości ręki, na pniach leżących w poprzek drogi oraz na oblodzonej polnej drodze kiedy to droga była w nachyleniu bocznym w stosunku do kierunku jazdy.

 

Asfalt, rozmokła ziemia, mokra trawa, luźny szuter, głęboki piach, śliskie liście, kamienie luźne jak i osadzone w glebie przejeżdżałem bez najmniejszych uślizgów.

 

Jeździłem na oponie 1,75 i 2.0 i w zasadzie nie odczuwam żadnych różnic pod względem przyczepności jak oporów toczenia.

Napisano

A co sądzicie o Schwalbe Silento 26 x 1.75 ??? Chodzi mi o tą http://allegro.pl/opona-schwalbe-silento-26x1-75-czarna-reflex-i4986982620.html

Na takich oponkach od lat jeżdzi moja połowica i PRAWIE dzielnie utrzymuje mi kroku. Należy zatem przyjąć, że nie jest złą oponą. Ja jednak ani razu jej nie dosiadałem więc szczegółów nie podam.

I jeszcze ta najlżejsza chyba w tym segmencie http://allegro.pl/maxxis-overdrive-excel-26x1-75-odblask-i4926753551.html ???????

A posiada wkładkę anty-przebiciową? Z reguły tak jest, że lekkie opony takiej wkładki nie posiadają więc póżniej należy się liczyć z czasochłonnym łataniem dętki albo z kosztami i wagą mleczka uszczelniającego. :down:

Napisano
UPS nie doczytałem

  A co byś powiedział na pomysł żeby na przodzie zostawić Race Kinga 2.0, a na tył dać którąś z wyżej wymienionych??? A może do tego RK dać Schwalbe Huracaina 2.0?? Będzie różnica???

Napisano

Schwalbe Huracain 2.0 na tyle ? Nie pasuje mi to chociaż dokładnie tak jak kombinujesz jezdżę czyli jeżdzę w kombinacjach

  • na froncie szeroka opona, na tyle nieco węższa albo
  • na froncie lekko agresywny bieżnik, na tyle semislick

Schwalbe Huracaina 2.0 najchętniej bym ożenił z jakimś slickiem na tyle i wówczas to był by szybki zestaw szosowo-miejski.

 

Oponkę o podobnym bieżniku miałem kilkanaście lat temu na tyle i wówczas bardzo szybko bieżnik z niej szedł. Nie mam pojęcia jak jest z trwałością w tym modelu? Być może centralny pasek jest na tyle trwały, że oponka dużo przetrzyma km.

Napisano
Oponkę o podobnym bieżniku miałem kilkanaście lat temu na tyle i wówczas bardzo szybko bieżnik z niej szedł. Nie mam pojęcia jak jest z trwałością w tym modelu? Być może centralny pasek jest na tyle trwały, że oponka dużo przetrzyma km.

Czytałem na forum że Huracaine jest pancerna, przebiegi powyżej 12 tys km to standard, bo środek jest zrobiony z twardszej mieszanki. Trochę w sumie się boję dwóch typowych slicków bo cale życie jeżdżę na oponach xc , a takie połączenie RK i Huracaine wyjdzie mi taniej i ma też taką zaletę, że jak będę chciał poszaleć w lesie to mam o polowe mniej roboty przy zakładaniu Race Kingów (a) i przed zimą też... :thumbsup:     

Napisano

Decyzja podjęta. Zostaję przy 2.0. Huracaine wisi sobie w piwnicy... aż się nie mogę doczekać wiosny jak patrzę na ten bieżnik :thumbsup: :thumbsup:  Jestem ciekaw jaka będzie różnica między Race Kingiem a Huracainem na tylnym kole i czy będzie rzeczywiście szybciej.  :icon_question:  :icon_question:  :icon_question:  Przedtem miałem Land Cruisery 2.0 i na równym terenie jak już się je rozbujało to były szybsze od RK ale przez swoją wagę (prawie kilo) rozpędzanie i przede wszystkim podjazdy to już daleko w tyle za RK.. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...