Alsew Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Jak wiadomo znalezienie idealnej opony na każde warunki jest niemożliwe... Obecnie śmigam na Race Kingach 2.0 głównie po betonach i jest mi trochę przyciężkawa, wiec zostanie na leśne wycieczki. Planuję złożyć sobie drugi komplet ogumienia, bardziej wyścigowego i chudszego zarazem. Myślę że 1,75 będzie optymalne, na pewno nie mniej niż 1.6. W oko wpadła mi opona Continental Contact 2 http://www.excelsports.com/main.asp?page=8&description=Contact+2+Tire&vendorCode=CONTI&major=1&minor=27, o którym na forum trudno coś przeczytać. Nie mam za dużego doświadczenia w takich 'chudzielcach' więc zdaję się na wasze opinie... warunek jest taki żeby na mokrym betonie nie czuć się jak na lodowisku!
Alsew Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Rozumiem, że nie doczekam się odpowiedzi z temacie Continentali. A jak na mokrym betonie zachowuje się Kenda Khan 26x1.75???
robertrobert1 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 W oko wpadła mi opona Continental Contact 2 http://www.excelsports.com/main.asp?page=8&description=Contact+2+Tire&vendorCode=CONTI&major=1&minor=27, o którym na forum trudno coś przeczytać. Nie mam za dużego doświadczenia w takich 'chudzielcach' więc zdaję się na wasze opinie... warunek jest taki żeby na mokrym betonie nie czuć się jak na lodowisku! Oponki tej nie znam ale za to przez długie lata jeżdziłem na bardzo podobnym bieżniku Michalina .....cytuje z mojego bloga Michelin Transworld CityW tym miejscu muszę wspomnieć o tej fajnej oponce. Była produkowana w dwóch rozmiarach 1,5 cala oraz 2,0 cala. O ile oponka w mniejszym rozmiarze była fantastyczna to już grubas nie zachwyca. Wrażenia + Oponka miała bardzo małe opory toczenia, a jednocześnie fantastyczną trakcję zarówno na suchej jak mokrej nawierzchni. Również w terenie na ubitych duktach sprawowała się wyśmienicie gdyż nawet jak była napompowana do maksymalnego ciśnienia to w dalszym ciągu świetnie amortyzowała drobne nierówności. Opona była w miarę trwała gdyż jej trwałość oceniam na 30 000 km. Charakteryzowała się dość osobliwym zjawiskiem ... w szczeliny między bardzo charakterystyczny bieżnikiem bardzo łatwo dostawały się drobny żwir lub grubsze ziarenka piasku ale w niczym to nie przeszkadzało. Jeszcze muszę wspomnieć, że oponka posiadała wkładkę antyprzebiciową i przez ponad 8 lat używania tej oponki ani razu nie łatałem dętki. Z wielką przykrością muszę stwierdzić, że ta opona została wycofana z produkcji ale jeśli gdzieś ktoś ma ją do sprzedania to naprawdę warto kupić. Jeśli dobrze widzę to Continental Contakt ma bardzo podobny bieżnik więc i zachowania będą zbliżone
Alsew Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Oponki tej nie znam ale za to przez długie lata jeżdziłem na bardzo podobnym bieżniku Michalina ..... Przyznasz że wygląda ciekawie... A z tą Kendą Khan na mokrym betonie to jak wygląda???
robertrobert1 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Na kendzie też jeżdziłem. Miałem ja na froncie. Według mnie to opona nie warta uwaga. Jednak poprawnie się zachowuje zarówno na mokrym asfalcie czy asfalcie lekko pokrytym piaskiem. Ot taka nisko-średnia klasa.
Alsew Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Na kendzie też jeżdziłem. Miałem ja na froncie. Według mnie to opona nie warta uwaga. Jednak poprawnie się zachowuje zarówno na mokrym asfalcie czy asfalcie lekko pokrytym piaskiem. Ot taka nisko-średnia klasa. To co ewentualnie możesz polecić w tym guście??
Alsew Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Continental jest ok. Pewnie tak. Używałeś Michelinów podobnych do tych Conti i Kendy Khan też próbowałeś, więc wnioskuję że jeździsz w podobnych warunkach i masz podobne upodobania w temacie opon, więc zapytam. Jakie są Twoje ulubione opony???
robertrobert1 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Jeżdżę w różnych warunkach ale najwięcej przebiegów robię dojazdowo po szosie. Na moim blogu opisałem kilka moich ulubionych oponek. Jednak z nich to wspomniany Michalin Transworld City. Teraz katuję Continental Travel Contact ale ów Contact 2 bardzo mi się podoba. Chętnie bym go przetestował ale mam w garażu zapas opon na kilka sezonów więc muszę odpuścić.
Alsew Napisano 1 Lutego 2015 Autor Napisano 1 Lutego 2015 Jeszcze ta mnie kusi http://allegro.pl/geax-opona-drut-roadster-26x1-5-38-559-i5031805101.html
modrzew Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Alsew, a to widziałeś: http://www.forumrowerowe.org/topic/173682-opona-geax-aka-pluma-26x18/?do=findComment&comment=1602109 ?
robertrobert1 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Jeszcze ta mnie kusi http://allegro.pl/geax-opona-drut-roadster-26x1-5-38-559-i5031805101.html Jeżdżę na niej. Mam ją na tyle. Nie jest zła. Niewątpliwym plusem jest jej żywotność bo od 3 lat nie widzę śladów zużycia. Alsew, a to widziałeś: http://www.forumrowerowe.org/topic/173682-opona-geax-aka-pluma-26x18/?do=findComment&comment=1602109 ? czyli http://29opon.pl/product-pol-13522-Opona-zwijana-Geax-AKA-Pluma-29x1-8.html To oponka do XC a autor wątku szuka opony bardziej na szosę niz w teren.
modrzew Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Obecnie śmigam na Race Kingach 2.0 głównie po betonach i jest mi trochę przyciężkawa, wiec zostanie na leśne wycieczki. Planuję złożyć sobie drugi komplet ogumienia, bardziej wyścigowego i chudszego zarazem. Myślę że 1,75 będzie optymalne, na pewno nie mniej niż 1.6. (...)Nie mam za dużego doświadczenia w takich 'chudzielcach' więc zdaję się na wasze opinie... warunek jest taki żeby na mokrym betonie nie czuć się jak na lodowisku! Widziałeś ten mikry bieżniczek i ile to waży? Może to i nominalnie jest XC wg producenta, ale w konkretniejszy teren to śmiech na sali choć i tak zapewne lepsza od slicków. Ot wylajtowana guma dla ścigantów, jak ulał pasuje do opisu autora tematu
Alsew Napisano 2 Lutego 2015 Autor Napisano 2 Lutego 2015 Alsew, a to widziałeś: http://www.forumrowerowe.org/topic/173682-opona-geax-aka-pluma-26x18/?do=findComment&comment=1602109 ? Widziałem. Myślałem o ich cięższym bracie Mezcalu 1.9 ale na forum jest opinia, że są bardzo zdradliwe na mokrym betonie. Patrząc na gwiazdki jakie przyznał sam producent oponie Aka Pluma wnioskuję, że w tej materii jest jeszcze gorzej... cena też nie zachęca do eksperymentowania... Z tych opon o których była mowa, po ponownym przemyśleniu, najbardziej podobają mi się te Conti Travel Contact. Mają te duże klocki boczne dzięki którym bez strachu można wjechać w las i łyse czoło co nie spowoduje zbędnych oporów na betonie. A jak ona zachowuje się na mokrym???
robertrobert1 Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Conti Travel Contact użytkowałem na kilku wyprawach i na kilkunastu bardzo długich wycieczkach. Jak do tej pory oponka ślizgała się na większych mokrych gałęziach wielkości ręki, na pniach leżących w poprzek drogi oraz na oblodzonej polnej drodze kiedy to droga była w nachyleniu bocznym w stosunku do kierunku jazdy. Asfalt, rozmokła ziemia, mokra trawa, luźny szuter, głęboki piach, śliskie liście, kamienie luźne jak i osadzone w glebie przejeżdżałem bez najmniejszych uślizgów. Jeździłem na oponie 1,75 i 2.0 i w zasadzie nie odczuwam żadnych różnic pod względem przyczepności jak oporów toczenia.
Alsew Napisano 7 Lutego 2015 Autor Napisano 7 Lutego 2015 A co sądzicie o Schwalbe Silento 26 x 1.75 ??? Chodzi mi o tą http://allegro.pl/opona-schwalbe-silento-26x1-75-czarna-reflex-i4986982620.html
Alsew Napisano 8 Lutego 2015 Autor Napisano 8 Lutego 2015 I jeszcze ta najlżejsza chyba w tym segmencie http://allegro.pl/maxxis-overdrive-excel-26x1-75-odblask-i4926753551.html ???????
robertrobert1 Napisano 9 Lutego 2015 Napisano 9 Lutego 2015 A co sądzicie o Schwalbe Silento 26 x 1.75 ??? Chodzi mi o tą http://allegro.pl/opona-schwalbe-silento-26x1-75-czarna-reflex-i4986982620.html Na takich oponkach od lat jeżdzi moja połowica i PRAWIE dzielnie utrzymuje mi kroku. Należy zatem przyjąć, że nie jest złą oponą. Ja jednak ani razu jej nie dosiadałem więc szczegółów nie podam. I jeszcze ta najlżejsza chyba w tym segmencie http://allegro.pl/maxxis-overdrive-excel-26x1-75-odblask-i4926753551.html ??????? A posiada wkładkę anty-przebiciową? Z reguły tak jest, że lekkie opony takiej wkładki nie posiadają więc póżniej należy się liczyć z czasochłonnym łataniem dętki albo z kosztami i wagą mleczka uszczelniającego.
Alsew Napisano 9 Lutego 2015 Autor Napisano 9 Lutego 2015 A posiada wkładkę anty-przebiciową? Niby podają że ma Wkładke antyprzebiciową SILKWORM B2B.
Alsew Napisano 9 Lutego 2015 Autor Napisano 9 Lutego 2015 UPS nie doczytałem A co byś powiedział na pomysł żeby na przodzie zostawić Race Kinga 2.0, a na tył dać którąś z wyżej wymienionych??? A może do tego RK dać Schwalbe Huracaina 2.0?? Będzie różnica???
robertrobert1 Napisano 9 Lutego 2015 Napisano 9 Lutego 2015 Schwalbe Huracain 2.0 na tyle ? Nie pasuje mi to chociaż dokładnie tak jak kombinujesz jezdżę czyli jeżdzę w kombinacjach na froncie szeroka opona, na tyle nieco węższa albo na froncie lekko agresywny bieżnik, na tyle semislick Schwalbe Huracaina 2.0 najchętniej bym ożenił z jakimś slickiem na tyle i wówczas to był by szybki zestaw szosowo-miejski. Oponkę o podobnym bieżniku miałem kilkanaście lat temu na tyle i wówczas bardzo szybko bieżnik z niej szedł. Nie mam pojęcia jak jest z trwałością w tym modelu? Być może centralny pasek jest na tyle trwały, że oponka dużo przetrzyma km.
Alsew Napisano 9 Lutego 2015 Autor Napisano 9 Lutego 2015 Oponkę o podobnym bieżniku miałem kilkanaście lat temu na tyle i wówczas bardzo szybko bieżnik z niej szedł. Nie mam pojęcia jak jest z trwałością w tym modelu? Być może centralny pasek jest na tyle trwały, że oponka dużo przetrzyma km. Czytałem na forum że Huracaine jest pancerna, przebiegi powyżej 12 tys km to standard, bo środek jest zrobiony z twardszej mieszanki. Trochę w sumie się boję dwóch typowych slicków bo cale życie jeżdżę na oponach xc , a takie połączenie RK i Huracaine wyjdzie mi taniej i ma też taką zaletę, że jak będę chciał poszaleć w lesie to mam o polowe mniej roboty przy zakładaniu Race Kingów (a) i przed zimą też...
robertrobert1 Napisano 9 Lutego 2015 Napisano 9 Lutego 2015 Wszelkie opinie nauczyłem się weryfikować bo generalnie są one nieprecyzyjne. Owe 12 tys km mogło być robione na froncie. Ale jeśli była oponka na tyle to wyśmienity wynik
Alsew Napisano 11 Lutego 2015 Autor Napisano 11 Lutego 2015 Decyzja podjęta. Zostaję przy 2.0. Huracaine wisi sobie w piwnicy... aż się nie mogę doczekać wiosny jak patrzę na ten bieżnik :thumbsup: Jestem ciekaw jaka będzie różnica między Race Kingiem a Huracainem na tylnym kole i czy będzie rzeczywiście szybciej. Przedtem miałem Land Cruisery 2.0 i na równym terenie jak już się je rozbujało to były szybsze od RK ale przez swoją wagę (prawie kilo) rozpędzanie i przede wszystkim podjazdy to już daleko w tyle za RK..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.