Skocz do zawartości

[4000zł-5000zł] Hardtail do wszystkiego Haibike, KTM, Cube, Trek, Ghost?


zol82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.
Forum czytam od dłuższego czasu ale nowego roweru szukam od października zeszłego roku.
Mam na oku kilka propozycji, 3 opcje w granicach 4000-4200zł oraz dwa rowery w okolicach 5000zł.
Rowerem będę jeździł praktycznie wszędzie. Poczynając od dojazdów do pracy poprzez weekendowe wycieczki po lasach i asfaltach kończąc na wypadach na Jurę i Beskid Śląski/Żywiecki.
Rower koniecznie na kołach 29 calowych ( miałem okazję przejechać się kilkukrotnie na kole 27,5 oraz 29 i zdecydowanie lepiej czuję się na większym kole)
Teraz słowo o mnie: mam 33 lata, 182 cm wzrostu i ważę 97 kg. Waga to pozostałość po siłowni, teraz regularnie biegam. Przekrok to 84cm.
Jeżeli chodzi o zakup to wchodzi w grę tylko sklep stacjonarny ( Radon, Cayon, Silverback odpadają).

Na placu boju pozostają:

http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,72530,21045,detail.html

cena 4200zł

http://www.ktm-bikes.at/bikes/hardtail.html?action=bike_details&bike_id=209920&cHash=741af9aaee6eb7d5fca71a42310d961e

cena 4100zł

http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-pro-29-blackline-2015/

cena 4000zł


http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_6/

cena 5000zł

http://www.secesja.pl/do/item/Tacana-Pro-6-2015/TacanaPro6

cena 4900zł

A teraz do sedna. Czy warto dopłacić do ostatniej dwójki?
Chciałbym aby rower był jak najmniej awaryjny, ( nie jestem mechanikiem rowerowym ) żeby więcej czasu nie spędzał w serwisach jak w trasie (oczywiście zdaję sobie sprawę że sprzęt się będzie naturalnie zużywał)
Czy któryś z rowerów odrzucić już na starcie ze względu na jego jakieś wady których ja nie widzę? Czy któryś z rowerów wyraźnie jest lepszy od pozostałych?

Będę naprawdę wdzięczny za wszystkie wskazówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed podobnym wyborem co Ty (koła 27,5 zw. na wzrost ;) ) i postanowiłem samemu złożyć sobie rower, dokładając troszkę do górnej granicy którą przewidujesz mam lekki rower w granicach 10,5 kg z pedałami, na lekkich kołach i grupie XT. Opcja ta wymaga jednak narzędzi i wiedzy, aczkolwiek ceny które podałeś są bardzo dobre, ja bym się skłaniał chyba w kierunku Ghost'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy któryś z rowerów odrzucić już na starcie ze względu na jego jakieś wady których ja nie widzę?
 Z pierwszej trójki KTM ma toporna geometrię 455 mm tylnych widełek to masakra ( to samo co tegoroczny Romet). Cube ma najlepsza geo, będzie z nich najbardziej zwrotny.

 

Czy warto dopłacić do ostatniej dwójki?
To musisz sobie sam odpowiedzieć bo każdy ma inne preferencje jesli chodzi o rower. Ale według mnie Superfly ma lepsza geometrię od Ghosta. lepiej powinien sie prowadzić na zjazdach i podjazdach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej wadze, rozmiarze koła i terenie nie kupował bym niczego co nie ma z przodu sztywnej osi. Z wymienionych ma ją tylko Trek.

 

Nie zauważyłem tego, myślałem że w tej cenie to już wszyscy to mają. Gdyby w tym Treku było chociaż hample Deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z pierwszej trójki KTM ma toporna geometrię 455 mm tylnych widełek to masakra ( to samo co tegoroczny Romet). Cube ma najlepsza geo, będzie z nich najbardziej zwrotny.

 

To zależy jaki model bo najwyższy z alu ma taką samą długość jak ten Cube 438mm.

 

Jak dla mnie Trek ma sporą wadę czyli 2-blatowa korbę. A dokładnie chodzi o stopniowanie. Idzie z tym żyć ale trzeba być świadomym, że uniwersalna to ona nie będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed podobnym wyborem co Ty (koła 27,5 zw. na wzrost ;) ) i postanowiłem samemu złożyć sobie rower, dokładając troszkę do górnej granicy którą przewidujesz mam lekki rower w granicach 10,5 kg z pedałami, na lekkich kołach i grupie XT. Opcja ta wymaga jednak narzędzi i wiedzy, aczkolwiek ceny które podałeś są bardzo dobre, ja bym się skłaniał chyba w kierunku Ghost'a ;)

 

Witam. Niestety u mnie taka opcja odpada, nie mam czasu a tym bardziej wiedzy żeby podjąć się składania roweru samemu. Nie mam również nikogo znajomego w swoim środowisku z wystarczającą wiedzą.

 

Miałem Ltd z poprzedniego roku i był ok.

 

 

A na co wymieniłeś i co było powodem?

 

Przy takiej wadze, rozmiarze koła i terenie nie kupował bym niczego co nie ma z przodu sztywnej osi. Z wymienionych ma ją tylko Trek.

 

I to już jest poważny argument za Trekiem

 

 Z pierwszej trójki KTM ma toporna geometrię 455 mm tylnych widełek to masakra ( to samo co tegoroczny Romet). Cube ma najlepsza geo, będzie z nich najbardziej zwrotny.

 

To musisz sobie sam odpowiedzieć bo każdy ma inne preferencje jesli chodzi o rower. Ale według mnie Superfly ma lepsza geometrię od Ghosta. lepiej powinien sie prowadzić na zjazdach i podjazdach.

 

 

Czyli KTM mogę wykreślić z mojej listy. O to mi chodziło żeby maksymalnie ją zawęzić:)

 

wziąłbym treka

Dzięki za oddanie głosu na Treka. Ale z jakiegoś konkretnego powodu? 

 

To zależy jaki model bo najwyższy z alu ma taką samą długość jak ten Cube 438mm.

 

Jak dla mnie Trek ma sporą wadę czyli 2-blatowa korbę. A dokładnie chodzi o stopniowanie. Idzie z tym żyć ale trzeba być świadomym, że uniwersalna to ona nie będzie.

 

 

Dla mnie również ta korba jest powodem do obaw. Jadąc wczoraj pod sklepem ( kawałek z górki)miałem wrażenie, że zaczyna brakować mi przełożeń. Dodatkowo jak już zauważył MartinH hamulce też nie są najwyższych lotów.

 

 

W Ghost obawiam się trochę amortyzatora, nie wiem czy słusznie ( ze względu na drogi i częsty serwis oraz trudności w dopasowaniu optymalnych ustawień pod daną osobę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem też nad Mustangiem R-line 2.0 ale jest jeszcze niedostępny. Nie wiem ile w tym prawdy ale ma pojawić się najwcześniej w marcu.

Niestety wtedy zaczyna się sezon i o cenach które teraz podałem na pozostałe rowery zapewne mogę tylko pomarzyć. Obawiam się, że muszę się skupić na tym co już jest osiągalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych sklepach http://sklep-romet.pl/index.php?route=product/product&path=59&product_id=179&size=MTB%2029ER jest już dostępny więc warto zapytać w salonach bo miałbyś sprzęt już bardzo wysokiej klasy. Z technicznego punktu widzenia jest bez zarzutu. Geometria też jest bardzo dobra w Beskidy gdzie potrzebna jest zwrotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38x11 daje więcej niz 42x13, 42x11 przez rok nie miałem potrzeby wrzucić.

Na 38x11 przy kadencji 90 utrzymasz 45kmh.

32x11-36 2.909 | 2.462 | 2.133 | 1.882 | 1.684 | 1.524 | 1.333 | 1.143 | 1 | 0.889

38x11-36 3.455 | 2.923 | 2.533 | 2.235 | 2 | 1.81 | 1.583 | 1.357 | 1.188 | 1.056

42x11-36 3.818 | 3.231 | 2.8 | 2.471 | 2.211 | 2 | 1.75 | 1.5 | 1.313 | 1.167

Zakładając że przy 2x10 korzystamy z całej kasety, a przy 3x10 odrzucamy skrajne przełożenia, to nie jest źle. Przy 32 tracimy najlżejszy bieg w stosunku do 38, przy 42 najcięższy. Za to 38 wygląda na płynniej zestopniowane przełożenia.

Młynek w obu napędach 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam jutro co robić:) podzwonię po sklepach i rozeznam temat.

Nie ukrywam że rower też musi mi się podobać. Tym bardziej, że kwota ta jest dla mnie dość spora.

A na ładny rower chętniej się wsiada.

 

Tak na marginesie, w poszukiwaniach mojego wymarzonego roweru część ze sklepów wychodzi z założenia zamawiania roweru w ciemno.

"Wpłać Pan zaliczkę i czekaj na rower, zadzwonimy jak będzie na sklepie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też trzeba pomóc firmie i sprawdzić co tam wyskrobali :laugh: Z firmą Kross nie chcę mieć nic wspólnego poza tym za dużo napędu Sram'a tam wepchali. Kasa też tak znaczenia nie ma. Za to mam specyficzne wymagania i najbliżej mi do tego sprzętu. Mam pewne wątpliwości i zapewne się poradzę tutaj kolegów zakładając temat. Ten się tyczy HT więc nie będę robił śmietniska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po krótkiej przerwie:)

Niestety w poniedziałek sporo sklepów nie pracowało więc dopiero dzisiaj rozeznałem temat Rometa.

Na chwilę obecną jest niedostępny a termin kiedy może się realnie pojawić w sklepach to wróżenie z fusów.

Część sprzedawców twierdzi, że będzie to przełom stycznia/lutego, część że na początku marca a część w ogóle nie wie.

 

Zatem temat Rometa upadł. Muszę się skupić na rowerach już dostępnych.

Ponawiam więc pytanie: w kierunku którego modelu się kierować. 

Po wcześniejszych postach odrzuciliśmy KTMa i Haibike.

Cube jest najtańszy, ma stosunkowo niezły osprzęt ale wyglądem nie powala ( nie ma tego czegoś, efektu "wow").

Trek najdroższy, obawiam się dwublatowej korby, słabe hamulce jak za tą cenę.

Z ceny Ghosta udało mi się jeszcze urwać 300zł i teraz kosztowałby mnie 4600zł ale tutaj obawiam się amortyzatora ( jak już wcześniej pisałem nie wiem czy moje obawy są słuszne) czyli kosztów serwisu, częstotliwości przeglądów oraz optymalnych ustawień pod siebie.

 

Czy coś z tej trójki możecie polecić z czystym sumieniem? Ewentualnie gdzie będzie najmniej kompromisów?

Oczywiście jeżeli ktoś ma jeszcze inne propozycje to bardzo chętnie się im przyjrzę.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Aktualnie posiadam korbę: Shimano Altus M311 Octalink 42/32/22T

 

Czego się boję? Tak jak wcześniej już pisałem: jadąc na prostym odcinku ( częściowo z górki) miałem wrażenie, że brakuje mi przełożeń.

 

 

Ale widzę, że temat nie spotkał się ze zbyt dużym zainteresowaniem/odzewem i powoli wymiera.

Szkoda bo nadal niewiele więcej wiem na który rower się zdecydować.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38x11 pozwala na jazdę 42km przy 90rpm.

Jeździłem Trekiem 5 i 9.6. Miałem sezon Cube Ltd 2014 z Reba.

Trek stabilniejszy i zwrotniejszy od Cube'a ale mój Ltd wydawał mi się zrywniejszy od Treków.

Ghost i Cube nie mają Qr15.

Trek ma Rebe z nową powłoką, ponoć lepszą i Qr15, ale blat 36 a nie 38.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...