zol82 Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Witam wszystkich serdecznie.Forum czytam od dłuższego czasu ale nowego roweru szukam od października zeszłego roku.Mam na oku kilka propozycji, 3 opcje w granicach 4000-4200zł oraz dwa rowery w okolicach 5000zł.Rowerem będę jeździł praktycznie wszędzie. Poczynając od dojazdów do pracy poprzez weekendowe wycieczki po lasach i asfaltach kończąc na wypadach na Jurę i Beskid Śląski/Żywiecki.Rower koniecznie na kołach 29 calowych ( miałem okazję przejechać się kilkukrotnie na kole 27,5 oraz 29 i zdecydowanie lepiej czuję się na większym kole)Teraz słowo o mnie: mam 33 lata, 182 cm wzrostu i ważę 97 kg. Waga to pozostałość po siłowni, teraz regularnie biegam. Przekrok to 84cm.Jeżeli chodzi o zakup to wchodzi w grę tylko sklep stacjonarny ( Radon, Cayon, Silverback odpadają).Na placu boju pozostają:http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,72530,21045,detail.htmlcena 4200złhttp://www.ktm-bikes.at/bikes/hardtail.html?action=bike_details&bike_id=209920&cHash=741af9aaee6eb7d5fca71a42310d961ecena 4100złhttp://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-pro-29-blackline-2015/cena 4000złhttp://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_6/cena 5000złhttp://www.secesja.pl/do/item/Tacana-Pro-6-2015/TacanaPro6cena 4900złA teraz do sedna. Czy warto dopłacić do ostatniej dwójki?Chciałbym aby rower był jak najmniej awaryjny, ( nie jestem mechanikiem rowerowym ) żeby więcej czasu nie spędzał w serwisach jak w trasie (oczywiście zdaję sobie sprawę że sprzęt się będzie naturalnie zużywał)Czy któryś z rowerów odrzucić już na starcie ze względu na jego jakieś wady których ja nie widzę? Czy któryś z rowerów wyraźnie jest lepszy od pozostałych?Będę naprawdę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
MartinH Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Stałem przed podobnym wyborem co Ty (koła 27,5 zw. na wzrost ) i postanowiłem samemu złożyć sobie rower, dokładając troszkę do górnej granicy którą przewidujesz mam lekki rower w granicach 10,5 kg z pedałami, na lekkich kołach i grupie XT. Opcja ta wymaga jednak narzędzi i wiedzy, aczkolwiek ceny które podałeś są bardzo dobre, ja bym się skłaniał chyba w kierunku Ghost'a
grzegorz1988wroc Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Miałem Ltd z poprzedniego roku i był ok.
beskid Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Przy takiej wadze, rozmiarze koła i terenie nie kupował bym niczego co nie ma z przodu sztywnej osi. Z wymienionych ma ją tylko Trek.
rodszyld69 Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Czy któryś z rowerów odrzucić już na starcie ze względu na jego jakieś wady których ja nie widzę? Z pierwszej trójki KTM ma toporna geometrię 455 mm tylnych widełek to masakra ( to samo co tegoroczny Romet). Cube ma najlepsza geo, będzie z nich najbardziej zwrotny. Czy warto dopłacić do ostatniej dwójki? To musisz sobie sam odpowiedzieć bo każdy ma inne preferencje jesli chodzi o rower. Ale według mnie Superfly ma lepsza geometrię od Ghosta. lepiej powinien sie prowadzić na zjazdach i podjazdach.
MartinH Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Przy takiej wadze, rozmiarze koła i terenie nie kupował bym niczego co nie ma z przodu sztywnej osi. Z wymienionych ma ją tylko Trek. Nie zauważyłem tego, myślałem że w tej cenie to już wszyscy to mają. Gdyby w tym Treku było chociaż hample Deore.
beskid Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Z pierwszej trójki KTM ma toporna geometrię 455 mm tylnych widełek to masakra ( to samo co tegoroczny Romet). Cube ma najlepsza geo, będzie z nich najbardziej zwrotny. To zależy jaki model bo najwyższy z alu ma taką samą długość jak ten Cube 438mm. Jak dla mnie Trek ma sporą wadę czyli 2-blatowa korbę. A dokładnie chodzi o stopniowanie. Idzie z tym żyć ale trzeba być świadomym, że uniwersalna to ona nie będzie.
rodszyld69 Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 To zależy jaki model bo najwyższy z alu ma taką samą długość jak ten Cube 438mm Opisywałem tego z linka.
zol82 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 Stałem przed podobnym wyborem co Ty (koła 27,5 zw. na wzrost ) i postanowiłem samemu złożyć sobie rower, dokładając troszkę do górnej granicy którą przewidujesz mam lekki rower w granicach 10,5 kg z pedałami, na lekkich kołach i grupie XT. Opcja ta wymaga jednak narzędzi i wiedzy, aczkolwiek ceny które podałeś są bardzo dobre, ja bym się skłaniał chyba w kierunku Ghost'a Witam. Niestety u mnie taka opcja odpada, nie mam czasu a tym bardziej wiedzy żeby podjąć się składania roweru samemu. Nie mam również nikogo znajomego w swoim środowisku z wystarczającą wiedzą. Miałem Ltd z poprzedniego roku i był ok. A na co wymieniłeś i co było powodem? Przy takiej wadze, rozmiarze koła i terenie nie kupował bym niczego co nie ma z przodu sztywnej osi. Z wymienionych ma ją tylko Trek. I to już jest poważny argument za Trekiem Z pierwszej trójki KTM ma toporna geometrię 455 mm tylnych widełek to masakra ( to samo co tegoroczny Romet). Cube ma najlepsza geo, będzie z nich najbardziej zwrotny. To musisz sobie sam odpowiedzieć bo każdy ma inne preferencje jesli chodzi o rower. Ale według mnie Superfly ma lepsza geometrię od Ghosta. lepiej powinien sie prowadzić na zjazdach i podjazdach. Czyli KTM mogę wykreślić z mojej listy. O to mi chodziło żeby maksymalnie ją zawęzić wziąłbym treka Dzięki za oddanie głosu na Treka. Ale z jakiegoś konkretnego powodu? To zależy jaki model bo najwyższy z alu ma taką samą długość jak ten Cube 438mm. Jak dla mnie Trek ma sporą wadę czyli 2-blatowa korbę. A dokładnie chodzi o stopniowanie. Idzie z tym żyć ale trzeba być świadomym, że uniwersalna to ona nie będzie. Dla mnie również ta korba jest powodem do obaw. Jadąc wczoraj pod sklepem ( kawałek z górki)miałem wrażenie, że zaczyna brakować mi przełożeń. Dodatkowo jak już zauważył MartinH hamulce też nie są najwyższych lotów. W Ghost obawiam się trochę amortyzatora, nie wiem czy słusznie ( ze względu na drogi i częsty serwis oraz trudności w dopasowaniu optymalnych ustawień pod daną osobę).
beskid Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Bierzesz w ogóle pod uwagę ofertę Rometa czy odpada od razu??
zol82 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 Myślałem też nad Mustangiem R-line 2.0 ale jest jeszcze niedostępny. Nie wiem ile w tym prawdy ale ma pojawić się najwcześniej w marcu. Niestety wtedy zaczyna się sezon i o cenach które teraz podałem na pozostałe rowery zapewne mogę tylko pomarzyć. Obawiam się, że muszę się skupić na tym co już jest osiągalne.
beskid Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 W niektórych sklepach http://sklep-romet.pl/index.php?route=product/product&path=59&product_id=179&size=MTB%2029ER jest już dostępny więc warto zapytać w salonach bo miałbyś sprzęt już bardzo wysokiej klasy. Z technicznego punktu widzenia jest bez zarzutu. Geometria też jest bardzo dobra w Beskidy gdzie potrzebna jest zwrotność.
grzegorz1988wroc Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 38x11 daje więcej niz 42x13, 42x11 przez rok nie miałem potrzeby wrzucić. Na 38x11 przy kadencji 90 utrzymasz 45kmh. 32x11-36 2.909 | 2.462 | 2.133 | 1.882 | 1.684 | 1.524 | 1.333 | 1.143 | 1 | 0.889 38x11-36 3.455 | 2.923 | 2.533 | 2.235 | 2 | 1.81 | 1.583 | 1.357 | 1.188 | 1.056 42x11-36 3.818 | 3.231 | 2.8 | 2.471 | 2.211 | 2 | 1.75 | 1.5 | 1.313 | 1.167 Zakładając że przy 2x10 korzystamy z całej kasety, a przy 3x10 odrzucamy skrajne przełożenia, to nie jest źle. Przy 32 tracimy najlżejszy bieg w stosunku do 38, przy 42 najcięższy. Za to 38 wygląda na płynniej zestopniowane przełożenia. Młynek w obu napędach 24.
zol82 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 W takim razie mam jutro co robić podzwonię po sklepach i rozeznam temat. Nie ukrywam że rower też musi mi się podobać. Tym bardziej, że kwota ta jest dla mnie dość spora. A na ładny rower chętniej się wsiada. Tak na marginesie, w poszukiwaniach mojego wymarzonego roweru część ze sklepów wychodzi z założenia zamawiania roweru w ciemno. "Wpłać Pan zaliczkę i czekaj na rower, zadzwonimy jak będzie na sklepie"
beskid Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 To ciekawe co piszesz bo sam noszę się z zamiarem zostawienia dość sporej kwoty u Rometa. Jak mi w salonie wyskoczą z taki tekstem to ich wyśmieję i pójdę gdzie indziej.
lucass3 Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Jeśli można wiedzieć, celujesz w HT czy jednak full do enduro?
beskid Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Najwyższy model enduraka i dlatego muszę go "dotknąć", że się tak wyrażę.
marcin_ostrów Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Toola 2.0 ? A nie lepiej Z2 ? Tańszy , i o ile jest to ewolucja V-ałek, to sprawdzony już M
beskid Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Tu też trzeba pomóc firmie i sprawdzić co tam wyskrobali Z firmą Kross nie chcę mieć nic wspólnego poza tym za dużo napędu Sram'a tam wepchali. Kasa też tak znaczenia nie ma. Za to mam specyficzne wymagania i najbliżej mi do tego sprzętu. Mam pewne wątpliwości i zapewne się poradzę tutaj kolegów zakładając temat. Ten się tyczy HT więc nie będę robił śmietniska.
marcin_ostrów Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Raczej zapraszam na endurotrophy albo emtb
zol82 Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Napisano 7 Stycznia 2015 Witam wszystkich po krótkiej przerwie:) Niestety w poniedziałek sporo sklepów nie pracowało więc dopiero dzisiaj rozeznałem temat Rometa. Na chwilę obecną jest niedostępny a termin kiedy może się realnie pojawić w sklepach to wróżenie z fusów. Część sprzedawców twierdzi, że będzie to przełom stycznia/lutego, część że na początku marca a część w ogóle nie wie. Zatem temat Rometa upadł. Muszę się skupić na rowerach już dostępnych. Ponawiam więc pytanie: w kierunku którego modelu się kierować. Po wcześniejszych postach odrzuciliśmy KTMa i Haibike. Cube jest najtańszy, ma stosunkowo niezły osprzęt ale wyglądem nie powala ( nie ma tego czegoś, efektu "wow"). Trek najdroższy, obawiam się dwublatowej korby, słabe hamulce jak za tą cenę. Z ceny Ghosta udało mi się jeszcze urwać 300zł i teraz kosztowałby mnie 4600zł ale tutaj obawiam się amortyzatora ( jak już wcześniej pisałem nie wiem czy moje obawy są słuszne) czyli kosztów serwisu, częstotliwości przeglądów oraz optymalnych ustawień pod siebie. Czy coś z tej trójki możecie polecić z czystym sumieniem? Ewentualnie gdzie będzie najmniej kompromisów? Oczywiście jeżeli ktoś ma jeszcze inne propozycje to bardzo chętnie się im przyjrzę. Z góry dziękuję i pozdrawiam
grzegorz1988wroc Napisano 7 Stycznia 2015 Napisano 7 Stycznia 2015 Czego się boisz w korbie dwublatowej? Jakie miałeś tarcze dotychczas?
zol82 Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Napisano 8 Stycznia 2015 Hej. Aktualnie posiadam korbę: Shimano Altus M311 Octalink 42/32/22T Czego się boję? Tak jak wcześniej już pisałem: jadąc na prostym odcinku ( częściowo z górki) miałem wrażenie, że brakuje mi przełożeń. Ale widzę, że temat nie spotkał się ze zbyt dużym zainteresowaniem/odzewem i powoli wymiera. Szkoda bo nadal niewiele więcej wiem na który rower się zdecydować. pozdrawiam
grzegorz1988wroc Napisano 8 Stycznia 2015 Napisano 8 Stycznia 2015 38x11 pozwala na jazdę 42km przy 90rpm. Jeździłem Trekiem 5 i 9.6. Miałem sezon Cube Ltd 2014 z Reba. Trek stabilniejszy i zwrotniejszy od Cube'a ale mój Ltd wydawał mi się zrywniejszy od Treków. Ghost i Cube nie mają Qr15. Trek ma Rebe z nową powłoką, ponoć lepszą i Qr15, ale blat 36 a nie 38.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.