Groniu Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Witajcie, najpierw przed napisaniem tego postu przeczytałem wiele opisywanych sytuacji na forum, jednak nadal po tym postanowiłem się Wam poradzić typowo w moim przypadku. Mam do wykonania modernizację nie swojego roweru Northtec sensor 26". W standardzie jest zamontowany damper ze sprężyną 750 o długości montażowej 150 mm. Waga rowerzysty to 55-60kg. Rower przy takim osprzęcie to praktycznie HT. Mam w swoich zbiorach damper powietrzny niestety o długości montażowej 165 mm. Rozglądałem się za sprężyną bardziej miękką lub całym nowym damperze z sensowniejszą sprężyną jednak niestety temat ciężki. Czy przy tym rowerze i jego geometrii jest szansa na mocowanie tego 165 mm? i bezpieczną jazdę? Czy pozostaje mi nadal szukanie lub dorabianie gdzieś w jakiejś firmie sprężyny? Dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Wykręć jedną śrubę a następnie odsuń wahacz od oczka dampera o 15 mm - zobaczysz czy wahacz jest w stanie się tyle otworzyć. Musi być luz, inaczej coś pęknie lub się urwie. Do tego dochodzi zmiana geometrii (stromy kąt główki, wyżej suport, wyżej siodło), czy będzie ok czy nie - zależy od Twoich preferencji. Napisz np do AMP Bike z Częstochowy, byli lub są nadal dystrybutorem DNM. Oprócz tego ebay, allegro (oferty używanych starych damperów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Problem leży nie tyle w damperze, co w ramie. To rower z półki marketowej, a jak wiemy z pustego i Salomon nie naleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groniu Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Witaj Tobo sprawa wygląda tak, że bez problemu da się odgiąć o te 15 mm bo już sprawdzałem. Oferty jak są to dokładnie na coś takiego jak jest zamontowane w oryginale czyli 35-50 zł i sprężyna 700-750 A jaka powinna jakby co być sprężyna na wagę do około 60 kg? Problem leży nie tyle w damperze, co w ramie. To rower z półki marketowej, a jak wiemy z pustego i Salomon nie naleje. Dlatego też pytam. Rower parę lat temu kosztował chyba około 1300 zł +/- Został w nim dawno temu wymienione widelec z miękką sprężyną bo ten oryginalny to wnosił tylko wagę i nic więcej do sprzętu. Modernizacja ma obyć się rozsądnym kosztem i najlepiej z tego co mam żeby nie zwiększać kosztów. Pod warunkiem, że oczywiście się uda to zrobić bo nic na siłę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Szczerze mówiąc najlepiej byłoby zmienić ramę na sztywną. Mniejsza waga, brak zbędnego bujania, a amortyzacji aktualna i tak nie daje wielkiej. Ale ok. Nie da się powiedzieć ot tak, jaka sprężyna jest potrzeba nie znając parametrów dampera i ramy. Tu masz kalkulator: http://www.tftuned.com/spring-calculator Przy czym zwróć uwagę na jednostki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groniu Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Dziękuję za link. Dokładnie myślałem też o zmianie ramy od samego początku. Problem jest tak, że to rower użytkowany przez kobietę. A jak wiadomo z ramami HT często jest problem ze zeskakiwaniem z siodełka z uwagi na górną rurę . Wydaje mi się, że gdyby udało się zamontować powietrzny amor który mam to wtedy odpowiednie ciśnienie i dałoby się na tym jeszcze trochę pojeździć. Do czasu uzbierania jakieś konkretnej kasy na inny sprzęt bo taki też jest zamiar za jakiś czas ale to pewnie rok/dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 A jaka powinna jakby co być sprężyna na wagę do około 60 kg? Zawieszenie Giant Warp, jednozawias, tłumik gianta, długość 165 skok 37, waga moja 80 kilo, sprężyna 800. Tłumik pracował pełnym zakresem skoku. Używałem też 700 tki która dała bardziej miękką charakterystykę. Są kalkulatory twardości, ja przy 60 kilogramach i kobiecym stylu jazdy w tym wynalazku celowałbym w 500 tkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Damper dłuższy o 15 mm, a dźwignia wahacza 3:1 , więc koło tylne pójdzie w dół o 45 mm, to będzie naprawdę chory rower . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groniu Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Dzięki za pomoc w takim razie odpuszczę sobie nic na siłe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 A jak wiadomo z ramami HT często jest problem ze zeskakiwaniem z siodełka z uwagi na górną rurę Jak kupisz odpowiedni rozmiar, i do tego z damską geometria problemu nie ma. np: http://allegro.pl/accent-tormenta-leady-damska-mtb-wysfreee-i4891761554.html Tak ramka się prezentuje w rowerze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groniu Napisano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 Udało mi się kupić damper powietrzny z długością montażową sid 150mm Moje pytanie teraz jest takie ma on z obu stron szerokość montażową okolo 22mm a stary ma około 23mm i 28mm. Jak i czym uzupełnić brakującą szerokość montażową? Jakieś podkładki czy coś bardziej wyszukanego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Demontujesz obecne tulejki z oczka za pomocą np imadła i wciskasz imadłem nowe które możesz kupić np w proshox albo dorobić u tokarza . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.