Skocz do zawartości

[do 2800zł] cross - Evado 5.0 2014 czy coś innego ?


stawek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Miałem zamiar kupno roweru do 2000zł, ale postanowiłem dorzucić do tej kwoty jeszcze 800zł i wstępnie zdecydowałem się na zakup roweru Kross Evado 5.0 (2750zł). Na 100% nie dołoże już ani złotówki do tej ostatecznej kwoty.Czy w tych pieniądzach kupię coś lepszego na dzień dzisiejszy czy lepiej już nie kombinować i pozostać przy 5.0 ?

Jeżdżę w zasadzie tylko po asfalcie, od czasu do czasu zdarzają się twarde polne ścieżki.

Moja waga:95kg

wzrost: 188cm.

Napisano

Jeśli mówimy o modelu z 2014 roku to Evado będzie najlepszą opcją w tych pieniądzach i trudno szukać czegoś dużo lepszego. 

Napisano

Tak tak chodzi o 5.0 z 2014 roku.

A przykładowo jak w zestawieniu z powyższym modelem wypada viper z 2015 roku ? Specyfikacja w linku: www.unibike.pl/viperdiscgts.php

 

Bardzo proszę o pomoc.

Napisano

Dziękuję za pomoc.

Zostaję przy Evado 5.0.

 

A mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć jakie są + i - tych amorów ?

Tzn. co lepszego jest w powietrznym, a co w tym drugim (hydraulicznym?) ?

Napisano

Dziękuję. A co jeśli chodzi o samą eksploatację ? Który jest trwalszy/wytrzymalszy w codziennej eksploatacji ?

Napisano

 

 

Który jest trwalszy/wytrzymalszy w codziennej eksploatacji ?
Jeżeli będą tej samej klasy, to obydwa są dobre. Tylko powietrzny ma więcej plusów, dwa już wymieniłem wyżej. Następnym plusem powietrzniaka jest taka sama praca w mroźniejsze dni, hydrauliczny w takich warunkach pracy zaczyna zamulać i staje się twardszy.
Napisano

Witam ponownie. Dzięki waszej pomocy zdecydowałem się na Evado 5.0 z 2014 roku.

Na dniach będzie u mnie i tutaj moje pytanie. Jakie czynności muszę wykonać w pierwszej kolejności po jego złożeniu ?

Wszystko ma być podobno wyregulowane (hamulce, przerzutki), ale muszę przykręcić koło, kierownicę, siodełko oraz pedały. Czy np. łańcuch muszę nasmarować ?
Jakieś rady odnośnie samego składania roweru ? Za wszelkie wskazówki byłym bardzo wdzięczny.

Proszę pisać nawet jeśli coś wydaje się dla was błahostką, być może dla mnie nie jest to tak oczywiste.

Napisano

Koło wkładasz i zaciskasz tak, żeby sztywno siedziało po prostu. Siodełka i pedałów też się raczej nie da popsuć przy montażu :teehee: Nowego łańcucha się nie smaruje, bo fabryczny smar (zależnie od warunków oczywiście) może wytrzymać nawet kilkaset km.

Gorzej z montażem kierownicy, bo pewnie będą poluzowane śruby w mostku co jest równoznaczne z koniecznością regulacji sterów - skasowaniem luzów na łożyskach kierownicy. Tutaj poradnik:

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,regulacja-sterow-a-head 

Poradzisz sobie na pewno, wiec miłej jazdy i wiatru w plecy :thumbsup:

Napisano

Wielkie dzięki. Tak kierownica będzie wymontowana z mostka (te 4 śrubki z czoła).

W sklepie stwierdzili, że wystarczy tylko ją włożyć na swoje miejsce i skręcić te śrubki i to wszystko.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady to proszę pisać.

Napisano

Mam nadzieję.

Wolę o wszystko wypytać wcześniej ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z tak "zaawansowanym technologicznie" rowerem.

Tak wiem, nie jest to najwyższa półka ale w porównaniu do mojego poprzedniego autorka to po prostu przepaść (v-ki, brak amortyzatora).

Po prostu nie chciałbym czegoś zepsuć zanim jeszcze wyjadę w trasę, a jeśli się nie miało z czymś wcześniej styczności to tym bardziej warto podpytać kolegów.

Nie chciałbym się uczyć na swoich błędach :)

 

Napisano

Chłopaki możecie mi powiedzieć jak reguluje się twardość amortyzatora w tym moim rowerze ? Szukam po necie i wszędzie mają jakieś pokrętło na jednym z goleni a u mnie tego nie ma, a mam wrażenie, że jak na moja wagę (95kg) jakoś mało pracuje.

Napisano

Masz pompkę do tego amortyzatora? Rower przyszedł pocztą i SAG (ugięcie wstępne) nie było regulowane pod Ciebie?

Pewnie jest za dużo powietrza -od tego zależy "twardość".

A takie niebieskie pokrętło od blokady masz z prawej strony?

Napisano

Nie nie mam pokrętła ani pompki. Tzn po lewej stronie pod plastikowym dekielkiem jest jakaś jakby śruba ale tego chyba lepiej nie ruszać :)

Napisano

Musisz kupić pompkę do amortyzatora, wentyl jest zazwyczaj u góry pod kapslem/nakrętką lub niekiedy na dole.

 

Edit : Z tego co widzę wentyl jest u góry pod kapslem na lewej golenii.

Napisano

Dzięki chłopaki. Jeszcze jedną rzecz przed chwilą zauważyłem.

Niestety na rowerze jeszcze nie jeździłem ale przeprowadzając małe testy w domu, zauważyłem że na dolnym goleniu od strony hamulców jak i na zaciskach hamulców zbiera się taki drobny pył. Rozumiem, że jest to materiał ścierany z klocków ? O czym to świadczy ? Słabej jakości klocków ? Zawsze będą tak pylić (o ile to klocki) czy po dotarciu nie będzie tego pyłu ?

Napisano

Klocki zawsze muszą się dotrzeć - około 100km jazdy załatwi sprawę. Ewentualnie możesz je wyjąć i przeczyścić, może jakieś fabryczne zanieczyszczenia...

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...