stawek Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Witam. Miałem zamiar kupno roweru do 2000zł, ale postanowiłem dorzucić do tej kwoty jeszcze 800zł i wstępnie zdecydowałem się na zakup roweru Kross Evado 5.0 (2750zł). Na 100% nie dołoże już ani złotówki do tej ostatecznej kwoty.Czy w tych pieniądzach kupię coś lepszego na dzień dzisiejszy czy lepiej już nie kombinować i pozostać przy 5.0 ? Jeżdżę w zasadzie tylko po asfalcie, od czasu do czasu zdarzają się twarde polne ścieżki. Moja waga:95kg wzrost: 188cm.
ILC Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Jeśli mówimy o modelu z 2014 roku to Evado będzie najlepszą opcją w tych pieniądzach i trudno szukać czegoś dużo lepszego.
stawek Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 Tak tak chodzi o 5.0 z 2014 roku. A przykładowo jak w zestawieniu z powyższym modelem wypada viper z 2015 roku ? Specyfikacja w linku: www.unibike.pl/viperdiscgts.php Bardzo proszę o pomoc.
ILC Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Cały napęd klasę lepszy w Evado, amortyzator w evado powietrzny, w unibike nie.
stawek Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 Dziękuję za pomoc. Zostaję przy Evado 5.0. A mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć jakie są + i - tych amorów ? Tzn. co lepszego jest w powietrznym, a co w tym drugim (hydraulicznym?) ?
rodszyld69 Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Tzn. co lepszego jest w powietrznym, a co w tym drugim (hydraulicznym?) ? W powietrznym łatwiej jest ustawić amortyzator pod swoją wagę, oraz jest lżejszy.
stawek Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Napisano 5 Stycznia 2015 Dziękuję. A co jeśli chodzi o samą eksploatację ? Który jest trwalszy/wytrzymalszy w codziennej eksploatacji ?
rodszyld69 Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Który jest trwalszy/wytrzymalszy w codziennej eksploatacji ? Jeżeli będą tej samej klasy, to obydwa są dobre. Tylko powietrzny ma więcej plusów, dwa już wymieniłem wyżej. Następnym plusem powietrzniaka jest taka sama praca w mroźniejsze dni, hydrauliczny w takich warunkach pracy zaczyna zamulać i staje się twardszy.
stawek Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Napisano 5 Stycznia 2015 Ok dziękuję za pomoc. W takim razie kupuje Evado 5.0.
stawek Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Napisano 12 Stycznia 2015 Witam ponownie. Dzięki waszej pomocy zdecydowałem się na Evado 5.0 z 2014 roku. Na dniach będzie u mnie i tutaj moje pytanie. Jakie czynności muszę wykonać w pierwszej kolejności po jego złożeniu ? Wszystko ma być podobno wyregulowane (hamulce, przerzutki), ale muszę przykręcić koło, kierownicę, siodełko oraz pedały. Czy np. łańcuch muszę nasmarować ?Jakieś rady odnośnie samego składania roweru ? Za wszelkie wskazówki byłym bardzo wdzięczny. Proszę pisać nawet jeśli coś wydaje się dla was błahostką, być może dla mnie nie jest to tak oczywiste.
seraph Napisano 12 Stycznia 2015 Napisano 12 Stycznia 2015 Koło wkładasz i zaciskasz tak, żeby sztywno siedziało po prostu. Siodełka i pedałów też się raczej nie da popsuć przy montażu Nowego łańcucha się nie smaruje, bo fabryczny smar (zależnie od warunków oczywiście) może wytrzymać nawet kilkaset km. Gorzej z montażem kierownicy, bo pewnie będą poluzowane śruby w mostku co jest równoznaczne z koniecznością regulacji sterów - skasowaniem luzów na łożyskach kierownicy. Tutaj poradnik: http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,regulacja-sterow-a-head Poradzisz sobie na pewno, wiec miłej jazdy i wiatru w plecy
stawek Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Napisano 12 Stycznia 2015 Wielkie dzięki. Tak kierownica będzie wymontowana z mostka (te 4 śrubki z czoła). W sklepie stwierdzili, że wystarczy tylko ją włożyć na swoje miejsce i skręcić te śrubki i to wszystko. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady to proszę pisać.
seraph Napisano 12 Stycznia 2015 Napisano 12 Stycznia 2015 Skoro będzie wymontowana z mostka to pewnie wystarczy ją tylko włożyć bez regulacji. Możesz najwyżej zapobiegliwie sprawdzić tylko czy nie ma luzów na sterach.
ILC Napisano 12 Stycznia 2015 Napisano 12 Stycznia 2015 Do zobaczenia na świętokrzyskich szlakach Dobry zakup, niech służy...
stawek Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Napisano 12 Stycznia 2015 Mam nadzieję. Wolę o wszystko wypytać wcześniej ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z tak "zaawansowanym technologicznie" rowerem. Tak wiem, nie jest to najwyższa półka ale w porównaniu do mojego poprzedniego autorka to po prostu przepaść (v-ki, brak amortyzatora). Po prostu nie chciałbym czegoś zepsuć zanim jeszcze wyjadę w trasę, a jeśli się nie miało z czymś wcześniej styczności to tym bardziej warto podpytać kolegów. Nie chciałbym się uczyć na swoich błędach
stawek Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Napisano 14 Stycznia 2015 Chłopaki możecie mi powiedzieć jak reguluje się twardość amortyzatora w tym moim rowerze ? Szukam po necie i wszędzie mają jakieś pokrętło na jednym z goleni a u mnie tego nie ma, a mam wrażenie, że jak na moja wagę (95kg) jakoś mało pracuje.
seraph Napisano 15 Stycznia 2015 Napisano 15 Stycznia 2015 Masz pompkę do tego amortyzatora? Rower przyszedł pocztą i SAG (ugięcie wstępne) nie było regulowane pod Ciebie? Pewnie jest za dużo powietrza -od tego zależy "twardość". A takie niebieskie pokrętło od blokady masz z prawej strony?
stawek Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Napisano 15 Stycznia 2015 Nie nie mam pokrętła ani pompki. Tzn po lewej stronie pod plastikowym dekielkiem jest jakaś jakby śruba ale tego chyba lepiej nie ruszać
ILC Napisano 15 Stycznia 2015 Napisano 15 Stycznia 2015 Musisz kupić pompkę do amortyzatora, wentyl jest zazwyczaj u góry pod kapslem/nakrętką lub niekiedy na dole. Edit : Z tego co widzę wentyl jest u góry pod kapslem na lewej golenii.
stawek Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Napisano 15 Stycznia 2015 Dzięki chłopaki. Jeszcze jedną rzecz przed chwilą zauważyłem. Niestety na rowerze jeszcze nie jeździłem ale przeprowadzając małe testy w domu, zauważyłem że na dolnym goleniu od strony hamulców jak i na zaciskach hamulców zbiera się taki drobny pył. Rozumiem, że jest to materiał ścierany z klocków ? O czym to świadczy ? Słabej jakości klocków ? Zawsze będą tak pylić (o ile to klocki) czy po dotarciu nie będzie tego pyłu ?
ILC Napisano 15 Stycznia 2015 Napisano 15 Stycznia 2015 Klocki zawsze muszą się dotrzeć - około 100km jazdy załatwi sprawę. Ewentualnie możesz je wyjąć i przeczyścić, może jakieś fabryczne zanieczyszczenia...
stawek Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Koledzy mam jeszcze do was wielką prośbę. Nie chcę zakładać nowego tematu a na pewno wielu osobom się to przyda. Mógłby ktoś porównać Kross Evado 5.0 (2014) z Unibike Xenon (2015) ? Największe wady i zalety obu rowerów. W czym jeden jest lepszy od drugiego. http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-5-0 http://www.unibike.pl/xenon.php
rodszyld69 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 W czym jeden jest lepszy od drugiego. Evado ma lepszy amortyzator na powietrze, reszta szpeju razem z kołami i wagą jest po stronie Xenona. Ja bym się nie zastanawiał i brał Unibika.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.