vintage1981 Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Witam forumowiczow. Na wstepie zaznacze ze korzystalem z instrukcji http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc. Po wykonaniu owej instrukcji amortyzacja jest ale calkowicie nie dziala blokada skoku ani odbicie. Ponadto naprowadzcie mnie gdzie robie blad? Do komory z tpc wlewam ok 80ml 5w motorexa aby bylo ok 110mm. Do komory powietrznej od gory do malitkiego zbiorniczka wlewam ok 6ml 15w motorexa. Od dolu do jednej i drugiej goleni wlewam po 16ml 15w. Ponadto spotkalem sie z instrukcja ze do komory z tpc powinno sie od dolu do dolnego tloczkawlac jeszcze ok 20ml. Ale tego w powyzszej instrukcji nie ma. Co robie zle ze przestala blokada dzialac? Z gory dziekuje A jakiekolwiek wskazowki. Cytuj
Rulez Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Przy wlewaniu oleju do komory TPC tłumik odbicia musi być otwarty, wlewamy olej, czekamy aż spłynie pod tłumik, uzuełniamy tak aby lustro oleju było we właściwej odległości od górnej powierzchni prawej goleni, wkładamy tłumik kompresji który również ma być otwarty w czasie wkręcania. Cytuj
vintage1981 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Rulez dziekuje za wskazowki. Reasumujac : Otwieram na samym dole tlumik odbicia. Na gorze otwieram blokade. Pozbywam sie cisnienia, rozkldam amortyzator gorne oddzielam od dolnych. Wycieknie z dolu olej. Powietrzny mam ok wiec go zostawiam. Biore sie za prawa golen. Wyciagam od gory tlumik. Dolny tlumik prawej goleni biore w dol i nastepnie wlewam od gory odpowiednia ilosc oleju. Wkladam od gory tlumik. Skladam gore. Nastepnie gorne golenie wkladam do dolnych. Odwracam wlewam po 16 ml i Skladam. Pompuje i test. Otwarcie odbicia na dole prawej goleni to ustawienie mess ( byc moze robie blad w pisowni)? Czy tak to ma wygladac? Rulez zacząłem czytać inne posty czy mógłbym prosić o podpowiedz jak otworzyć owe tłumiki? Dokonuje się tego pokrętłami? Niebieskim na dole i czerwonym na gorze prawej goleni? Czy po wyjęciu owych tłumików z goleni? Z góry przepraszam za być może dla niektórych prostych i idiotycznych pytań ale troszkę się pogubiłem z " tym otwieraniem". Dzięki za wyrozumiałość. Zapewne tu tkwi mój problem z niedziałającym tpc. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez vintage1981 Cytuj
Rulez Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Otwiera się pokrętłami - po prostu ustawia się na najmniejsze tłumienie. Dodatkowo w czasie napełniania można widelec lekko ugiąć kilka razy - olej łatwiej spłynie pod tłumik odbicia. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez Rulez Cytuj
vintage1981 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 Rulez czyli czerwone pokrętło w prawo, zaś niebieski od dołu w lewo? Cytuj
Rulez Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Patrząc z góry na amortyzator - niebieskie w prawo a czerwone w lewo. Cytuj
vintage1981 Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Napisano 5 Stycznia 2015 Rulez bardzo dziękuje za wyrozumiałość i wskazówki, niebawem jeszcze raz spróbuje i dam znać. Rulez niestety nadal blokada nie działa. Wszystko zrobiłem od nowa. Według instrukcji dla amorka z 2007r powinno być ok 115mm , wyszło mi ok 74ml oleju 5w. Oczywiście sprawdzałem czy tulejki pootwierane i wszystko grało. Masz jakaś kolejna wskazówkę co może być zle? Fakt ze przed tym serwisem blokada działała, jedynie słaba regulacja była , ale być może tak już ma ten amorek. Cytuj
Rulez Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 Może jakiś paproch podzedł pod blaszkę tłumika kompresji, lub zablokował się mechanizm, trzeba by rozebrać tłumik. Cytuj
vintage1981 Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Napisano 5 Stycznia 2015 Rulez wielkie dzieki . Przeplukalem mechanizm. Owieralem zamykalem kilka razy i ufff wszystko dziala jak nalezy. Jeszcze raz wielkie dzieki za poswiecony czas i wyrozumialosc. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.