dragon104 Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Z forum korzystam od dawna, ale jakoś nigdy się nie udzielałem, postanowiłem się wreszcie podzielić moim projektem który stopniowo powstawał w ciągu zeszłego roku Większość części kupowałem używanych, rower może nie zachwyca wyglądem ale myślę że ma w sobie to coś: oto rozpiska części wraz z rzeczywistymi wagami poszczególnych elementów https://lh3.googleusercontent.com/-fUFma4Z-7HI/VKbrTb5UiYI/AAAAAAAAAI0/9xG15pjUQNc/w737-h553-no/CAM00166.jpg https://lh5.googleusercontent.com/--KoYqsz5DV8/VKbrUlyt-oI/AAAAAAAAAJA/9JOid-Xo904/w737-h553-no/CAM00175.jpg https://lh3.googleusercontent.com/-7mMBGo4ZEr0/VKbrXpsTuqI/AAAAAAAAAJY/ekhjmLSU7SA/w737-h553-no/CAM00177.jpg https://lh5.googleusercontent.com/-X4mfrFgnYWs/VKbrTMzTSMI/AAAAAAAAAIw/9E4G_1b-Wkw/w737-h553-no/CAM00167.jpg Rama Cinder cone: 1,850g Amortyzator Rockshox Reba: 1,700g Stery Accent :100g Koło przód Ztr olimpic + scott: 695g Koło tył ZTR Olympic: 845g Pedały BBB: 292g Mostek Ritchey wcs: 113g Kierownica Easton ec70: 125 Adaptery 180 + 160 + śruby: 55g + 50g Hamulec przód Avid juicy 5: 256g Hamulec tył Avid juicy 5: 271g Przerzutka Sram x9: 209g Manetka + linka i pancerz Sram x9: 102g+11g+27g Sztyca Amoeba borla: 250g Siodło Selle italia xr: 265g Łańcuch + kaseta Deore + xt: 275g + 265g Korba + suport Deore xt: 705g Prowadnica No name: 95g Opona tył Furius Fred 26x2.25: 430g Opona przód Rocket ron evo 26x2.25: 396g Tarcze hamulcowe Avid 185 + avid 160: 146g + 110g + 16g Dętka przód kenda: 150g Dętka tył Geax: 138g Chwyty cloud: 34g Zacisk sztycy Accent 23g Zębatka Weeze: 40g Zaciski kół - 54g + 49g Razem: 10,162 w planach jest zejście z wagą poniżej 10 kg, jednak wiąże się to z coraz większymi kosztami, a koszt poskładania roweru minimalnie przekroczył tylko 2000 zł więc myślę że udało się to zrobić bardzo tanio zachęcam do komentowania i proszę o zasugerowanie jakichś zmian które mogłby obniżyć możliwie niskim kosztem masę roweru Edytowane 2 Stycznia 2015 przez dragon104 Cytuj
rambolbambol Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Amortyzator do wywalenia. Wstaw sztywny Mosso M3 i będzie cały kilogram lżej. Na reszcie wiele już nie zdziałasz. Jedynie ramą w karbonie. Cytuj
Jechan Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 W życiu bym nie wymienił amora, tylko po to, żeby zyskać 1kg... Cytuj
dragon104 Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Amortyzatora nie wyrzuca na pewno, tym bardziej ze ta rama wyjątkowo słabo tłumi Edytowane 2 Stycznia 2015 przez dragon104 Cytuj
blackiwan Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) wywal dętki,zalej opony mlekiem i wymień tarcze na lżejsze 160/160 np Accent Airplane 66g/szt i zejdziesz <10kg Edytowane 2 Stycznia 2015 przez blackiwan Cytuj
dragon104 Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 zalewanie opon trochę mnie przeraża, a tarcze z przodu wolę mieć jednak odrobinę większą na wszelki wypadek, trochę ważę niestety Cytuj
MokryxD Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Jakbyś zmienił Rebe na SIDa 2012 i nowsze to można urwać z 200g. Akurat do zejścia poniżej 10kg. Cytuj
dragon104 Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 z tym że reba pracuje bardzo dobrze, a do tego kosztowała śmieszne 300 zł (będąc przy tym w niemal idealnym stanie) więc wymiana na nowego sida przy założeniu że rower mimo wszystko ma być budżetowy byłoby lekkim zaprzeczeniem idei tego roweru... Cytuj
erzurum Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 ogólnie super rower i nie ma co silić się, żeby zejść poniżej 10kg. Cytuj
dragon104 Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 z jednej strony owszem wydaje mi się że całkiem przyzwoity ale do tych dziesięciu brakuje tak niewiele że jeśli udałoby się to zrobić niewielkim kosztem to czemu by nie... Cytuj
Jechan Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Niewielkim, znaczy ile? Za mniej niż 200zł niestety nic nie zrobisz... Cytuj
dragon104 Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 niewielkim, czyli powiedzmy 500zł Cytuj
MokryxD Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Mleko albo dętki po 95g/szt i masz jakieś 80-90g zysku, przy mleku nawet więcej. Tylna tarcza na Ashimę i jest 26g mniej. Może jakie bardziej wylajtowane adaptery hamulców? Więcej zmian niskim kosztem nie widzę. Jak już naprawdę bawimy się w pojedyncze gramy, to można klocki hamulcowe wymienić na takie z alu padami. Zawsze to kilka gram. Cytuj
biegacz1 Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Daj mleko i zejdziesz na wadze i na odporności kół na przebicia :-) Następnym plusem będzie mniejsza masa rotacyjna. Cytuj
Jechan Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Na siodle możesz urwać 100g. Adaptery strasznie ciężkie... Dętek na 90g bym nie zmieniał tylko przeszedł na mleczko. Cytuj
dragon104 Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 waga adapterów podana ze stalowymi śrubami więc chyba normalna waga siodło jest w miarę wygodne a boje się że nowe może być znacznie gorsze pod tym względem, bo o siodle myślę już od dawna Cytuj
matis1906 Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Witaj. Jak dla mnie odchudzanie roweru w tym momencie ma słaby stosunek redukcji masy do kosztów. Żeby zejść dla przykładu ok. 0.5kg musiał byś wydać naprawdę sporo . Możesz sprzedać Juicy5 i poszukać formułę rx , zrzucił byś ok 80-100g i przy odrobinie szczęścia taka zamiana nie wyniosła by więcej niż 150zł. Manitou R7 o skoku 80mm ma masę ok 1450/1500g , nie doceniany wideł , banalny w serwisie i mało awaryjny. Rebę sprzedał byś pewnie drożej niż wart jest obecnie na rynku R7. Jestem również zwolennikiem opon lekkich jak piórko pokroju maxxis'a flyweight ( masa ok 320-325g ) - zrobiłem na nich >3000km i nie złapałem ani razu kapcia , jakością przekonały mnie w 100%. Ale jak dla mnie rower świetnie się prezentuje i nie trzeba go koniecznie lajtować do <10kg:) Cytuj
dovectra Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 chopie.... masz:- nie liczone, koszyk, światełka, licznik i kilo błota na roweku.... więc po co przepłacać pocinaj !! Cytuj
dragon104 Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 Z tym licznikiem i koszykiem racja, no ale to ze błoto jest na rowerze górskim nie powinno nikogo dziwić... Chociaż fakt musze kiedyś zrobić mu zdjęcia gdy będzie czysty Cytuj
Zazi Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Możesz wymienić zębatkę na coś takiego http://hellomtb.pl, wtedy nie musisz używać prowadnicy. Do tego zalej opony mlekiem. Zmień zaciski na dartmoor bolt-on i gripy [accent light] i będziesz mieć 9xxx kg. Cytuj
dragon104 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 zebatka narrow wide już zamówiona, do tego nowa kaseta 11-34 xt która już jakiś czas leży w szafie, zostało tylko kupić nowy łańcuch i prowadnicę można wyrzucić jaki łańcuch polecacie aby nowa zębatka wytrzymała jak najwięcej? zaciski bolt on dartmoora już od dawna posiadam ale nie przekonuje mnie ten system, wolę szybkozamykacze Cytuj
MokryxD Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 Łańcuch polecam Campagnolo. O wiele wytrzymalszy od Shimano. Cytuj
dragon104 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 jaki model tego łańcucha, napęd 9 rzędowy? Cytuj
kubim Napisano 4 Stycznia 2015 Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Campagnolo C9 Jest trochę droższy od Shimano, ale wszyscy chwalą. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez kubim Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.