Skocz do zawartości

[amortyzator]DT Swiss EXM 130 9mm


kacper1204

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem plany i znacznie zwiększyłem budżet na składanie roweru.Mam już ramę i damper .Zdecydowałem się że zacznę od amora, a dokładnie  DT Swiss EXM 130 9mm .Co myślicie o tym amortyzatorze? Czyn ma w ogóle blokadę skoku (bo nigdzie nie mogłem znalezć). Jeśli nie ten to może polecicie jakiś inny do 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Akurat modele EXM są łatwe w serwisowaniu ,a pełny serwis zajmuje ok. 1 h - do wykonania w domu. Amorek prosty w obsłudze i  ustawieniu z bardzo wysoka jakością wykonania. Wersje EXM nie mają blokady skoku, ale mają możliwosć obniżenia skoku ( tłumik Launch Control II) . EXM jest bardzo sztywny bocznie i wdłużnie, bardzo wydajne tłumienie wolnej kompresji i powrotu. Dosyć czuły z fajną progresją pod koniec skoku. Nie jest to typ pluszowego misia, ale ma bardzo fajnie ustawioną kompresję i ,wg mnie, jest dosyć czuły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie da się porównać- zupełnie inne charakterystyki kompresji i tłumienia. Jednakze próbując odpowiedzieć na Twoje pytanie- DT jest bardziej sprężysty, z lepszym ustawieniem tłumienia wolnej kompresji, niewielką tendencją do zapadania się.  Jest sztywniejszy od od Reby i Sektora. Niemniej jednak cieżko wskazać,który jest lepszy- wiele zależy od osobistych preferencji i oczekiwań.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mogę napisać,że EXMa i XMM dzieli przepaść- EXM po prostu pracuje w przeciwieństwie do XMMa. EXM ma zdecydowanie lepszą charakterystykę kompresji,większą czułosć w początkowej i środkowej fazie skoku. Ma mniejszą progresję w końcowej fazie skoku, ale nie ma tendencji do zapadania się. Nie jest jednak pluszowym misiem jak niektóre Foxy czy też Manitou.

Czekam na olej ( Panolin) - zobaczymy,jak będzie po wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Potrzebujesz coś takiego-Klucz nastawny do nakrętek z otworami czołowymi 3 lub 4 mm. 

https://webshop.schachermayer.com/cat/pl-PL/product/amf-klucz-do-nakretek-czolowych-nastawny-11-60-3-mm/101151363

Do korka na komorze powietrznej pasuje 4 mm. Do tłumika nie wiem, bo jeszcze nie wymieniałem oleju ( który dopiero dziś doszedł),ale podejrzewam,że będzie taki sam. Do XMMa 4mm pasował do obydwu korków.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mogę napisać,że EXMa i XMM dzieli przepaść- EXM po prostu pracuje w przeciwieństwie do XMMa. EXM ma zdecydowanie lepszą charakterystykę kompresji,większą czułosć w początkowej i środkowej fazie skoku. Ma mniejszą progresję w końcowej fazie skoku, ale nie ma tendencji do zapadania się. Nie jest jednak pluszowym misiem jak niektóre Foxy czy też Manitou.

Czekam na olej ( Panolin) - zobaczymy,jak będzie po wymianie oleju.

A próbowałeś lać do tłumika inny olej niż DT / Panolin ? Pytam bo amortyzator poniżej 1,5stC wyraźnie zamula jeśli jeszcze do tego dojdzie troche błota a to już powoduje troche większe bicie po łapach na zjazdach z wiékszymi uskokami i kamolcami.

Przy ok 3-4stC już jest git a swieżo po wyjściu z pokoju jest tylko lepiej :)

 

Motorex Supergliss 100k kosztuje 21eur i zastanawiam sie czy to coś zmieni

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A próbowałeś lać do tłumika inny olej niż DT / Panolin ?

Nie. Na razie zalałem tłumik Panolinem,ale nie było jeszcze czasu dłużnej pojeździć. 

 

 

Pytam bo amortyzator poniżej 1,5stC wyraźnie zamula jeśli jeszcze do tego dojdzie troche błota a to już powoduje troche większe bicie po łapach na zjazdach z wiékszymi uskokami i kamolcami.

Typowe dla DT.

 

Zalanie tłumika Superglissem nic nie zmieni , bo to dosyć gęsty olej, o większej lepkości niż Panolin,który jest olejem klasy 7.5W ,ale o sporej lepkości.

Pojeżdżę na Panolinie, a jeśli to nic nie zmieni to zacznę kombinować z olejami klasy - mam butelkę oleju Foxa i się pobawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zalanie tłumika Superglissem nic nie zmieni , bo to dosyć gęsty olej, o większej lepkości niż Panolin,który jest olejem klasy 7.5W ,ale o sporej lepkości.

Pojeżdżę na Panolinie, a jeśli to nic nie zmieni to zacznę kombinować z olejami klasy - mam butelkę oleju Foxa i się pobawię

 

I jak wrażenia z jazdy na panolinie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...