adaszy23 Napisano 1 Stycznia 2015 Napisano 1 Stycznia 2015 Cześć! Szukam opon na koło 28 cali. Jeżdżę głównie po asfalcie(ok. 75%) czasem zdarza mi się wjechać w las lub polną drogę. Dobrze by było jakby opona miała wkładkę antyprzebiciową, niewielkie opory toczenia. Przedział cenowy max 80zł. Z góry dzieki Pozdrawiam
Alsew Napisano 1 Stycznia 2015 Napisano 1 Stycznia 2015 Schwalbe Smart Sam na przód i Land Cruiser na tył. Rozumiem, że 1.75.
streetex Napisano 1 Stycznia 2015 Napisano 1 Stycznia 2015 Mam takie i jestem zadowolony. Faktem jest że wolę jeździć omijając asfalt. http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-smart-sam-plus-28x1-6-greenguard-schwalbe,312059.html Poszukaj, bo jeśli znajdziesz taniej dadzą rabat.
adaszy23 Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Napisano 1 Stycznia 2015 Schwalbe Smart Sam na przód i Land Cruiser na tył. Rozumiem, że 1.75. z przodu 700x350 z tyłu 28x1 3/8 x 1 5/8
mklos1 Napisano 1 Stycznia 2015 Napisano 1 Stycznia 2015 Brałbym LandCruiser'a (lub mniej agresywną Silento). Smart Sam posiadam. W tym rozmiarze trwałość na asfalcie jest niezbyt duża. Po kilkuset km widzę bardzo wyraźne ślady zużycia.
Tofi Napisano 1 Stycznia 2015 Napisano 1 Stycznia 2015 Dobrze by było jakby opona miała wkładkę antyprzebiciową, Land Cruiser na tył. Jeżdżę głównie po asfalcie(ok. 75%) Land Cruiser nie nadaje się na asfalt. Po niecałych czterech miesiącach w mieście bieżnik był tak zajechany że łapałem dętki dosłownie od kamieni - trzy dziury w tydzień. Fakt, bardzo ładnie można było wchodzić w zakręty nawet na żwirze, ale tylko do czasu. Obecnie schwalbe ma marathony z głębszym bieżnikiem i własnie w nie bym celował, albo przygotował bym się na 3 zmiany opon rocznie. Oczywiście kwestia jeszcze przebiegu tych opon. U mnie zrobiły około 1,5 tys km.
adaszy23 Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Napisano 2 Stycznia 2015 A co powiecie na temat opony continental tour ride lub panaracer tour?
robertrobert1 Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Schwalbe Smart Sam na przód i Land Cruiser na tył. Rozumiem, że 1.75. Smart Sam to opona raczej do jazdy terenowej i jako dojazdówka po asfalcie. W wersji 2,25 posiada dość duże opory toczenia.
adaszy23 Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Napisano 2 Stycznia 2015 A wiesz może coś na temat opony panaracer tour?
robertrobert1 Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 A co powiecie na temat opony continental tour ride lub panaracer tour? Conti to opona do lekkiego trekingu. Sprawdzi się dość dobrze pod sakwami. ale tylko na przedni kole... parametry tej oponki na towskazują http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-tour-ride-28x1-6-reflex-drutowka-czarna-8486.html O oponie Panaracer masz wystawioną opinię, która wydaje się być wiarygodna. http://blogrowerowy.pl/wpis/opony-panaracer-tour-700x32-test/#more-10068
mklos1 Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 @@Tofi, Land Cruiser jest miękka, ale żeby ją zajechać w 1500 km, do stopnia, który opisujesz, to trzeba się napraaawdę postarać.
Alsew Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Ja na moich Land Cruiserach 26 1.9-2.0 zrobilem w tym sezonie na betonie 1500km, w tym sporo podjazdów (średnia prędkość w granicach 25 km/h) i z tylnej opony zjechało się 30%, gdy zamienisz przód z tyłem, to spokojnie na komplecie da się zrobić 3.5- 4.5 tys. Nie jest to rekord ale logiczne jest to że opona z ciąglym paskiem przez środek trochę szybciej się zużywają. Tej oponie bardziej szkodzi hamowanie niż jazda po asfalcie... Na wysokim ciśnieniu szybka na asfalcie, na niższym nieźle radzi sobie w terenie, dla mnie to oponą głównie napędowa, nie lubię jej na przednim kole...
Tofi Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 @@Tofi, Land Cruiser jest miękka, ale żeby ją zajechać w 1500 km, do stopnia, który opisujesz, to trzeba się napraaawdę postarać.Tak jak napisałem - miasto. Bieżnik zjechany a na tym co zostało bylo pelno naciec i rozerwan gumy. W Marathonach takie uszkodzenia mam po około roku ale bieżnik wciąż gruby jak był na początku.
yarad Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Polecam Schwalbe Road Cruiser. http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-road-cruiser-28-schwalbe,42635.html Używałem zarówno na asfacie jak i w lesie. Po kilkuletniej ekspolatacji i przebiegu 7-8 tys. km nabyłem drugi komplet. Niedrogie opony z wkładką antyprzebiciową, odporne na uszkodzenia (zdarzyły się 3-4 przebicia...).
SpinDoktor Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Schwalbe Marathon Plus - trochę droższa i ciężka, ale by ją przebić to trzeba się postarać. Do trekkingu w sam raz: wytrzymała, odporna na przebicia. Wydaaz więcej na początku, ale za to dłużej ci posłuży. Smart Sam jest w miarę uniwersalna, ale z trwałością to kiepsko. U mnie po niecałym 1 kkm wygląda średnio, Marathon plus po większym przebiegu jak nowy.
mklos1 Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 @@Tofi, Zastanawiam się po czym śmigasz, skoro takie rzeczy opisujesz. Generalnie po mieście zrobiłem od 2011 roku kilkanaście tyś km, nic z rzeczy w stylu pocięta guma... Używałem Silento, Marathon Dureme, Big Apple Plus. Z czego większość dystansu na Dureme i Big Apple.
Tofi Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Ścieżki rowerowe w centrum = potłuczone butelki. przejazd 4 razy dziennie przez 2-3 miesiące (średnio co tyle ktoś przejedzie miotłą) daje średnio 250 szans na złapanie gumy w jednym miejscu, a takich miejsc może być kilka - kilkanaście.
Szklankakoli Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Szukam opon na koło 28 cali. Jeżdżę głównie po asfalcie(ok. 75%) czasem zdarza mi się wjechać w las lub polną drogę. Dobrze by było jakby opona miała wkładkę antyprzebiciową, niewielkie opory toczenia. Przedział cenowy max 80zł. Dla podobnego zastosowania co Ty (większość asfalt, reszta ścieżki utwardzone - jakikolwiek piach i mordowałem się okrutnie) jeździłem na : Kenda Khan K-Shield - jako opona kierowana - tania, ciężka, nie przebiłem ani razu Schwalbe Marathon Green Guard - jako opona napędowa - droższa, ciężka, nie przebiłem ani razu, wolno się zużywa Schwalbe Silento II - jako opona napędowa i kierowana - lżejsza, miałem więcej dziur niż ser szwajcarski, na napędowej szybko się zużyła (poniżej porównanie dwoch opon o tym samym przebiegu)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.