Alsew Napisano 1 Stycznia 2015 Napisano 1 Stycznia 2015 Interesują mnie tzw opony semi knob, czyli semi slick o dużych możliwościach w terenie . Do tej kategorii można by zakwalifikować oponki wymienione w temacie. Znacie może jeszcze jakieś inne ??? Chodzi mi porównanie tych dwóch opon i ich możliwości w różnych warunkach... asfalt, szutry , las itd. O Mezcalach na forum można znaleźć sporo informacji, o Aspenach baaaadzo skromniutko. Czy Aspeny też tak kiepsko zachowują się na mokrym co Mezcale?
Ciuciek Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Cześć posiadam Aspeny na asfalcie (suchym są świetne) (przy mocno mokrej nawierzchni porażka przód nie trzyma na zakrętach), lasy i szutry dobrze o ile nie jest mokro, z błota oczyszczaja sie równie szybko jak w nie wjedziesz. Mam nadzieję że pomoglem
lucass3 Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Potwierdzam. Na suchych szutrach bardzo fajnie się jeździ, na asfalcie tez, małe opory toczenia. Ale błoto to zdecydowanie nie domena, aspenow. Trzeba się nieźle natrudzić żeby rower w ryzach utrzymać na nich. Ogolnie zgadzam się z poprzednikiem co do ich oceny
sebaxgh Napisano 2 Stycznia 2015 Napisano 2 Stycznia 2015 Oponka fajna na asfalt i niezbyt wymagający teren, jednak miałem ją tylko z przodu, a z tyłu założony był Crossmark i taki zestaw był bardzo przyzwoity (Aspen i Crossmark 26x2.1). Aspena na tył osobiście bym nie zakładał.
Alsew Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 Oponka fajna na asfalt i niezbyt wymagający teren, jednak miałem ją tylko z przodu, a z tyłu założony był Crossmark i taki zestaw był bardzo przyzwoity (Aspen i Crossmark 26x2.1). Aspena na tył osobiście bym nie zakładał. To ciekawe, z 3 testów Aspenów które znalałem w internecie wynika że to opona bardziej na tył. Jeśli masz do tego Crossmarka to nawet takie zestawienie Aspen z tyłu i Crossmark z przodu byłby chyba szybszy. Ogólnie zaleca się na tył oponę o mniejszych oporach toczenia, a na przód coś bardziej agresywnego dla poprawy trakcji.
sebaxgh Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Próbowałem na odwrót i już tak fajnie nie było.. na asfalcie można powiedzieć, że porównywalnie, ale w terenie znacznie gorzej mi się jeździło. Nie wiem co to za testy, ale mi osobiście Crossmark z przodu w ogóle nie przypasował, a z Aspenem z tyłu też tak kolorowo nie było.
Alsew Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Napisano 3 Stycznia 2015 http://www.team29er.pl/testy/385-test-opon-maxxis-aspen-29-update czyt. podsumowanie Może poprostu Crossmark jest słaby z przodu, a nie Aspen z tyłu...? Nie wiem nie miałem przyjemności ich testować... Ciekawi mnie natomiast połączenie Aspena jako napędówka, z Race Kingiem na przodzie. Naginam glównie po twardym i szutrach.
modrzew Napisano 3 Stycznia 2015 Napisano 3 Stycznia 2015 Interesują mnie tzw opony semi knob, czyli semi slick o dużych możliwościach w terenieAle to brzmi jak oksymoron. Albo semi slick albo duże możliwości w terenie i jakieś pseudo-klocuszki po bokach rewolucji tu nie zrobią. To tak jak w temacie zimowej opony na śnieg i błoto, gdzie niektórzy ciągle wyskakują z żądaniami, że ma być lekko i małe opory toczenia na asfalcie Spróbuj np. Michelinów Wild Grip'r, to są imho bardzo uniwersalne opony terenowe. Semi slick zawsze będzie w tym temacie upośledzony, bo jest ukierunkowany na bardziej płaskie, gładkie i suche nawierzchnie.
Alsew Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Napisano 4 Stycznia 2015 Spróbuj np. Michelinów Wild Grip'r, to są imho bardzo uniwersalne opony terenowe Ale ja nie szukam opon terenowych. Te Micheliny mają duże opory toczenia na utwardzonych nawierzchniach. Szukam bardzo szybkiej opony na ścieżki rowerowe i szutry oraz bardzo sporadycznie las (bez szaleństw), która by jednocześnie dobrze się sprawowała na wilgotnej nawierzchni. Chyba za dużo wymagam Obecnie używam Race Kinga 2.0 i chyba przy nim zostanę... chociaż nie ukrywam że wolałbym coś odrobinę lżejszego ...
modrzew Napisano 5 Stycznia 2015 Napisano 5 Stycznia 2015 A sprawdzałeś czy tak gdybasz po ich zdjęciu w necie? Jak dla mnie jak na razie najbardziej uniwersalna opona na jakiej jeździłem. Ale ja instynktownie unikam wszystkiego z "race(ing)" czy "slick" w nazwie i o szerokości poniżej 2,1", także rozumiem że dla mnie małe opory na asfalcie mogą znaczyć zupełnie co innego niż dla Ciebie IMHO prędzej znajdziesz oponę, która będzie się (dość) dobrze sprawować w szerszej palecie warunków terenowych i jako tako na asfalcie, niż oponę świetną na asfalcie i chociażby jako taką w warunkach typu piach, błoto czy po prostu mokra nawierzchnia. Nie myślałeś o zmianie roweru na np. przełajowy czy fitness, skoro głównym kryterium jest sprawne i szybkie poruszanie się po twardym, a teren jest tylko dodatkiem (choć i tu przełaj powinien być jak ryba w wodzie)?
Alsew Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Napisano 5 Stycznia 2015 Jeśli chodzi o te Micheliny to znalazłem jakiś test w necie i tam słabo wypadły na asfalcie, ze wzoru i głębokości bierznika też by tak wynikało. Marzy mi się rower przełajowy ale chwilowo funduszy brak więc kombinuję z oponami. Na tą chwilę myślę o drugim komplecie opon np 1.75 na asfalt i ścieżki rowerowe...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.