Skocz do zawartości

[przerzutka przód] deore - regulacja


Maki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, a mianowicie mam z przodu łańcuch na środkowej zębatce. To jak z tyłu łańcuch jest na najmniejszej to ociera mi o przerzutkę przednią. Więc wyregulowałem ją tak że jest leciutki odstęp. Ale jak wrzucę na największą zębatkę z tyłu to znów ociera o drugą stronę przerzutki. Ociera już na przed ostatniej zębatce (7 bieg). więc sobie pomyślałem iż jak wrzucam z tyłu na 7 czy 8 to musze z przodu wrzucić na najmniejszą zębatkę. Czy to tak ma być czy mam źle wyregulowaną tą przerzutkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raju Ty to poważnie piszesz ?!?! Przy takich przełożeniach krzyżujesz mocno łańcuch i jazda na takim przełożeniu doprowadzi do zerwania łańcucha. Jak masz z przodu na środkowym blacie to nie można używać skrajnych przełożeń z tyłu. Sam dźwięk który dobiega ocierania łańcucha daje tego świadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tyle wiem iż:

 

-Gdy się ma z przodu na największym blacie to można z tyłu przerzucać 4 najmniejsze blaty

-Gdy się ma z przodu na środkowym blacie to można z tyłu przerzucać na wszystkich blatach

Gdy się ma z przodu na najmniejszym blacie to można z tyłu przerzucać 4 największe blaty

 

No chyba że jestem w błędzie to wyprowadzić mnie z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tyle wiem iż:

 

-Gdy się ma z przodu na największym blacie to można z tyłu przerzucać 4 najmniejsze blaty

-Gdy się ma z przodu na środkowym blacie to można z tyłu przerzucać na wszystkich blatach

Gdy się ma z przodu na najmniejszym blacie to można z tyłu przerzucać 4 największe blaty

 

No chyba że jestem w błędzie to wyprowadzić mnie z niego.

 

ja bym jednak proponowal:

 

P3 - 3 najmniesze

P2 - omijac 2 skrajne

P1 - 3 najwieksze

 

pozdrawiam

 

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy i tak nie zwracasz uwagi jaka zębatka pracuje, jeśli długie zwolnienie (podjazd) to zrzucasz z przodu, jeśli krótko to z tyłu. to czy to jest z dużej na małą albo z 11 na 15 nie ma znaczenia. o napędzie się nie myśli - tylko o tym co przed tobą. A przekoszenie też sie zdarza, ale jest niewygodne.Każdy kto troche pojeździ nie będzie przekaszał łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he! ja myślałem że takie rozważania w 21 wieku są już niemożliwe!! :eek:

ale rządzą Kaczyńscy więc możliwe jest wszystko - jak widać...

Mając 3 zębatki z przodu i 8 lub 9 z tyłu grzechem i obciachem i głupotą jest używanie ich w konfiguracji przód:2 - tył:skrajne2!! Po to jest tyle biegów, żeby nie przekaszając łańcucha można było używać optymalnych ustawień - i prosze mi wierzyć - 24 a już na pewno 27 biegów daje takie możliwości ;)

Jazda na średniej zębatce przedniej i krańcowych tylnich jest zarezerowana dla niedzielnych rowerzystek po 40tce :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na średniej zębatce przedniej i krańcowych tylnich jest zarezerowana dla niedzielnych rowerzystek po 40tce :P

To nawet jest nieprzyjemne. Podobnie na innych skrajnych przełożeniach. Łańcuch się źle układa i wydobywa się niemiły dla ucha dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...