Piotrek383 Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Cześć. Mam Meride 500-v z 2009 po pewnym modach. Chciałbym w 2015 roku jeździć na zawody MTB (http://www.mtbcross.pl). W porównaniu do serii zaszło już w niej sporo zmian. Zdjęcia nieco nie aktualne można zobaczyć tutaj -> http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/4266-merida-matts-500-v/?tab=images A tutaj aktualna specyfikacja mojej Meridy: Rozmiar ramy18" RamaAluminiowa T6061 WidelecSuntour XCR LO 2012 Tylny amortyzatorbrak KierownicaUNO Grade 1.0 31.8 620 mm MostekXM Comp OS CEN 7 SztycaXM Speed CEN SB20 31.6 SiodłoTFS Pedałyplastik noname ManetkiShimano Deore Przerzutka przedniaShimano Deore Przerzutka tylnaShimano Deore XT HamulcePRZÓD: SHIMANO BR-M445TYŁ: AVID SINGLE DIGIT 5 Dźwignie hamulcaAVID FR5, BR-M445 Kaseta/wolnobiegSHIMANO HG 50 ŁańcuchSHIMANO CN-HG53 KorbaSHIMANO M442 OCTA 44A-32-22 SuportSHIMANO ES25 OCTALINK ObręczeMAVIC XM117 BLACK / ACCENT TRACKLINER PiastySHIMANO M475 DISC Szprychy-- OponyMAXXIS LARSEN TT 1,90 DętkiKENDA Rogi-- Linki/pancerze-- Zacisk sztycy-- Top Cap-- SteryFSA GripyKross 1. Mam 182 cm wzrostu i 68 kg wagi. Niestety rama 18" jest już na mnie trochę za mała. Czy dostanę jakaś dobrą, nową ramę 19-20" w rozsądnych pieniądzach? Jakieś propozycje? 2. Co jest w nim najgorsze? Co warto zmienić, co ułatwi mi w jakimś stopniu jazdę? 3. Na pewno chciałbym zmienić kierownicę na coś lepszego i szerszego - co polecacie do około 150 zł? 4. Pedały SPD i buty na pewno sporo by mi pomogły. Ile musiałbym przeznaczyć pieniędzy na taki zestaw (nowy)? 5. Czy opłaca się wymieniać hamulec z tyłu na br-m445 (taki jak z przodu, jest ok, drugą zimę na nim jeżdżę i jestem zadowolony)? Głównie hamuje przednim hamulcem, tylny tylko pomaga w trudnych sytuacjach. 6. O oponach można trochę poczytać na tym forum, są tak naprawdę mniejszej szerokości, około 1,75. Czy jeździ ktoś na takich oponach w zawodach MTB? To tyle, czekam na jakieś sugestie, propozycje Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 W tym zestawieniu nie masz elementów które utrudniają jazdę jako takie. Nie są finezyjne, przez to też lekkie - a masa odgrywa rolę w rowerach do ścigania się, pod tym kątem możesz myśleć o zmianach. Pytanie co Tobie ewentualnie przeszkadza, w Twoim odczuciu. Jeśli ten zestaw hamulcowy działa jak należy i satysfakcjonuje Cię jego działanie - po co zmieniać? Wymieniając hamulec musiałbyś inwestować w koło a przynajmniej w wymianę piasty a z nią też szprych - lub całości. Widelec z pewnością nie grzeszy kulturą pracy nie jest też lekki, to on jest dla wielu jednym z głównych wymienianych elementów. Pedały - wielokrotnie oklepanie wspominane 520tki Shimano, buty - również Shimano, przynajmniej na trzy rzepy lub rzepy i klamrę. Zmieścisz się w 300 zł. Jeśli myślisz o ramie to może 29 cali - skoro ewentualnie chcesz jeszcze coś zmienić - w takim przypadku wspomniany widelec i koła (gdybyś zdecydował się na przezbrojenie na tarczę z tyłu). Co do innych pomysłów - modny obecnie napęd 2x10. Tylko że przy tych wszystkich podmianach warto zastanowić się nad innym rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 1. Accent Peak 4. Pedały M520 ok 100zł i buty za ok 200zł to taki podstawowy zestaw , mozna iść w lepsze pedały marki Time ale wtedy musisz zwiększyć budżet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedzi. tobo, do hamulca nie mam żadnych zastrzeżeń, dobrze spełnia swoje zadanie. Z wymianą na hydrauliczny z tyłu nie byłoby problemu, mam tam piastę taką jak z przodu - M475 Disc. Widelec za te pieniądze (255 zł) jest bardzo dobry, niestety, tak jak mówisz, kultura pracy na niskim poziomie. Jak dla mnie jest zbyt mało czuły, jadać po kostce brukowej praktycznie jedzie się jak na sztywnym. Większe nierówności fajnie, myślę, że na razie nie będę go na nic innego zmieniał. Pedały i buty SPD muszę wybrać w jakimś sklepie w okolicy, bez przymierzenia się nie obejdzie. Co do ramy - 29 cali jak najbardziej ok, mam dopiero 14 lat i 182 cm ( ), ale już nie za dużo nie urosnę, może kilka cm. Napęd na razie zostanie, bo jest nowa kaseta i łańcuch 3x9. jasinski21444, rama faktycznie fajna i tania, tylko jak z jej wagą w porównaniu do innych, tej klasy? I jeszcze pytanie co do ramy 29" - czy lepiej byłoby zakupić ramę + koła + amortyzator i przełożyć resztę osprzętu z Meridy (pewnie nie wszystko będzie pasowało, tj. sztyca itd) czy zakupić jakiś markowy, nowy rower z osprzętem niskiej/średniej klasy i przełożyć do niego to co mam lepsze tj. przerzutki, korby itp? Np. taki rower http://allegro.pl/rower-specialized-rockhopper-29-2013-17-5-i4930021426.html Minusem na pewno jest amorek XCM. Co lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Nie widzę sensu zakupu roweru po to żeby wyjąć z niego części i włożyć swoje, po raz kolejny stając przed koniecznością kupna widelca, bo ten działa tak samo lub nawet gorzej od Twojego. Taniej tak czy inaczej będzie kupić ramę, widelec obręcze i opony. Przy założeniu że widelec będzie bardziej taki jaki chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Dobra, to już wszystko wiem. Ten sezon przelatam jeszcze na tej ramie i w następnym roku będę myślał o czymś większym. 1500 zł by wystarczyło na ramę Accent Peak, jakiś dobry amortyzator i koła? Chciałbym jeszcze dostać odpowiedź na pytanie 3 i 6. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Opony o szerokości 1,75 nie są typowym sprzętem do xc. Nawet wiele lat temu zanim zaczęły się panoszyć szersze, np 2,2 standardem były od 1,9 do 2.1. Weź jednak poprawkę na to że to jedynie liczba interpretowana różnie przed producentów, także dla różnych modeli jednego wytwórcy. Oczywiście że są takie opony, mniej popularne niż inne wielkości, bo są do wszystkiego więc wg powszechnych opinii - do niczego Większe rozmiary są typowe dla xc, węższe występują w rowerach crossowych. Wiele znanych modeli opon jest także w takim rozmiarze, pytanie czy w takim je dostaniesz (dostępność na np polskim rynku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.