marco1973 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 w związku z tym, że niebawem musze wymienić amorek w moim przerobionym na 29er Kross Navigo 2 proszę o poradę co wybrać. w rowerze zostawiłem hydrauliczne v-brakei Magura HS11 i pod nie mam dobre koła na mavicach 319 i maszynówkach novateca, więc wyboru zbyt dużego nie mam, bo niestety amorków na 28 lub 28/29 cali pod v-brake jest jak na lekarstwo... to znalazłem: 1. RST BLAZE 29 http://www.rst.com.tw/en/ProductInfo.aspx?PID=27 2. SPINNER 29'' AERIS 300 S http://www.rowerowyraj.pl/product_info.php?products_id=2651 3. Rock Shox XC30 TK Coil 100mm (tu mam wątpliwości bo na stronie producenta z fotki wynika że jest pod v-brake ale nie mogę znaleźć takiego w sprzedaży) https://www.sram.com/rockshox/products/xc-30-tk z Suntoura nic nie znalazłem pod v-brake (są tylko pod treking ze skokiem max 75mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 A Twój amortyzator ile ma skoku? Ze specyfikacji wynika, że nie więcej niż 75 mm, a pewnie 63 mm? Jeśli włożysz amortyzator ze skokiem 100 mm to uniesiesz przód i upośledzisz geometrię ramy. Półśrodkiem jest amortyzator MTB o skoku 80 mm, ale on pewnie i tak będzie wyraźnie wyższy od oryginalnego. Co do podanych przez Ciebie to RST Blaze nie jest w pełni amortyzatorem w ogóle, bo nie ma tłumienia. Spinnery nie zbierają zbyt dobrych opinii, a ostatni RS to już coś, ale jak widziałeś pod V-ki to prawdziwy rarytas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 mój amorek ma skok raptem 63mm niestety a do tego to amortyzator typowo trekingowy. http://goldenbike.pl/amortyzator-sr-suntour-ncx-d-lo-lite-63mm-p-40.html o upośledzeniu geometrii ramy szczerze mówiąc w ogóle nie pomyślałem, a przecież to oczywiste. jakie mogą być tego odczuwalne skutki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 chciałbym zobaczyć oponę 29" w twojej ramie bo marketingowe 1,75' to nie 29er jedyne co sensownego da się zrobić z tego trekinga to suntour NRX powietrzny 63/75mm(działa i piwoty dostępne)lub nieco wątlejszy NCX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Od biedy da się przerobić 29era MTB ne crossa, ale w druga stronę to już tak nie pójdzie. To, że obręcze w tym samym rozmiarze to nie załatwia nawet połowy problemów. W innym temacie szukasz chyba napędu, ale zastanów się czy nie pogonić tego co masz i zakupić inny rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 o upośledzeniu geometrii ramy szczerze mówiąc w ogóle nie pomyślałem, a przecież to oczywiste. jakie mogą być tego odczuwalne skutki? Mogą ale nie muszą być odczuwalne. Widelec mtb ze skokiem powiedzmy dziś standardowym 100 mm podniesie kokpit roweru, jeśli zechcesz pozostawić obecne stery, mostek oraz ilość i wysokość podkładek jaka pod nim jest. Wraz z widelcem zechcesz też z pewnością zastosować oponę mtb, która jest szersza i wyższa, co w kolejny raz podniesie kokpit. Będziesz siedzieć bardziej wyprostowany. W tym przypadku jesteś jednak w stanie zniwelować podniesienie przez kombinację z innym mostkiem i ilością podkładek, jeśli taka potrzeba zajdzie. Oprócz tego zmieni się jednak rozstaw kół, kąt główki ramy oraz podsiodłówki/sztycy. Rower stanie się stabilniejszy na zjazdach, za to bardziej nerwowy na podjazdach. To czy te zmiany będą odczuwalne negatywnie czy pozytywnie zależy od obecnych cech roweru i Twoich odczuć. Zdecydowanie bardziej mtb przód będzie wymagał innego podejścia niż nadal crossowy tył z wąską i niższą oponą. Będzie różnica komfortu pokonywania nierówności przez przednie i tylne koło. Ryzyko złapania kapcia może wzrosnąć, gdyż przód będzie pozwalał przy zjeździe na więcej niż tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 chciałbym zobaczyć oponę 29" w twojej ramie bo marketingowe 1,75' to nie 29er jedyne co sensownego da się zrobić z tego trekinga to suntour NRX powietrzny 63/75mm(działa i piwoty dostępne)lub nieco wątlejszy NCX Continental Rubber Queen 29x2.2 nie weszły niestety (dosłownie 1mm za duże) i zdecydowałem się na Schwalbe Racing Ralph 29x2.1 (jest z 0,5cm luzu u góry i po bokach podkowy widelca). jeździ mi się na tym super... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 temat amortyzatora powraca, bo jeżdzę coraz więcej a i zawody zbliżają się dużymi krokami, aten co mam (Suntour NCX-D-LO, skok 63mm) w ogóle nie spełnia już swojej roli. generalnie jak nie siedzę na rowerze to amorek chodzi ładnie, ale jak tylko usiądę na nim to w dużej części golenie się chowają a to co zostaje w ogóle się już prawie nie ugina. nie wiem czy coś z tym da się zrobić… wymiana sprężyny? może coś innego? myślę jednak, że jeśli nawet cokolwiek udałoby się zrobić to nie będzie to na długo, więc decyzja o zakupie nowego amorka zapadła nieodwołalnie. no i tutaj problem, bo jak pisałem zakałdając wątek skazany jestem na amorek pod v-brake. możliwości są tak naprawdę w związkuz tym tylko takie: http://www.srsuntour-cycling.com/pt/BR/bike/forks/NRX-NRX-E-Lite-RL-R-700-4712.html http://www.rowerowyraj.pl/product_info.php?products_id=2651 http://www.soteshop.cyclosport.pl/widelec-amort-rst-blaze-29-tnl-28-6-320-bialy-a.html Suntour - mały skok 75mm, olej/air, cena 779zł Aeris - skok 100mm, olej/sprężyna, cena 449zł, waga 2,31kg RST - skok 100mm, olej/sprężyna, cena 330zł, waga 3,04kg ten RST chyba do odrzucenia – stalowe golenie i waży o 0,7kg więcej od Aerisa… Aeris - skok ok, cena przystępna i waga ok... Suntour - trochę mały ten skok, a cena wysoka. jedyny AIR w tym zestawieniu, więc pytanie czy lepiej 75mm skoku i air czy 100mm i olej. no i blokada w manetce… tyle teorii, praktyki mam w tym zakresie ZERO i proszę o pomoc i poważne potraktowanie problemu. proszę tylko pisać w temacie tych przedstawionych przeze mnie amorków. przeszukałem już neta i nic więcej pod 29er z v-brakiem się nie dostanie. proszę też nie pisać na temat zmiany hamulca na tarczowy, zmiany koła pod tarczę i zakupu amorka pod tarczę, bo póki co to nie wchodzi w grę. ten sezon i kolejny chce i muszę przejeździć na tym co mam a potem zobaczę co dalej. rower mam komu zostawić gdybym zdecydował się na zakup innego ale to pieśń dalekiej przyszłości. jeszcze raz proszę HELP ME... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Lepiej mniej skoku, a powietrze. Na dodatek Spinnery tym bardziej te tańsze za dobrych opinii nie mają. Do tego Suntour jest pod takie koła i taką ramę jak trzeba, więc nic Cie w trakcie, ani po montażu nie zaskoczy. Blokada w manetce jak dla mnie to akurat żaden cud i da się bez niej żyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.