Skocz do zawartości

[amortyzator] Wybór amortyzatora do MTB pod wagę 55 kg

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy sezon zbliża się wielkimi krokami i chciałbym go rozpocząć z nowym amortyzatorem. Nie znam się na tym, a nie chciałbym puścić grubej kasy w błoto. Jeżdżę po lasach i trochę po asfalcie. Do tej pory jeździłem raczej ostrożnie, bo mam tylko Krossa Hexagona x2. Las u mnie jest mały, ale stoki są strome, a od wiosny chciałbym się na nich pobawić (raczej bez skakania, ale za bardzo nie chcę się ograniczać). I teraz wybór amortyzatora. Ważę zaledwie 55 kg, a posiadam hamulce V-brake. Mogę zapłacić 800zł, ewentualnie dorzucić co nieco. Używanych się nie brzydzę, jedynie chciałbym na takowym pojeździć dłużej. 

Dokładnie tak jak przedmówca. Lepiej pozbierać i za jakiś czas kupić coś lepszego może być nawet używka. Masz 800 złotych wytrzymiesz ten sezon dozbierasz kasy, sprzedasz tego co masz i może starczy na coś godnego uwagi.

I to trzeba zrozumieć jak krucho z finansami. Niestety masz problem bo nowych dobrych widelców z piwotami jest jak na lekarstwo ale jeszcze się pojawiają. Właściwie wszyscy mający podobne problemy idą w dobrze utrzymane używki. Ja jak na możliwości wersji Coil byłem dość zadowolony z RS'ów. XC30 RS'a jest w zasięgu. Ale najlepiej na powietrzu i tu spokojnie w zasięgu tej kwoty znajdziesz Raidon'a http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-rlr-2013-air-piwoty-gw-i4929079793.html

Nie kupuj nic, zbieraj na nowy rower

to jest rozsądkowa propozycja a młodymi z reguły rządzą emocje :laugh:

co do meritum to kupiłbym coś pod tarcze i dał na przód hampla tarczowego/mechanicznego który z obecną klamką będzie gadał

warunek że wideł ma być od vałki ciągnie zakup mocno w dół

no i jeszcze disklajmer: hexagon nie bardzo nadaje się do zabaw na stromiznach (o ile dobrze sobie to wyobrażam)

Jesli na nowy rower nie ma szans to napisz do activii, miał axony z pivotami za tylko 400 zl. Nie bierz xcra w żadnym wypadku... Zadna wymiana sprężyny. Pod 55 kg jak wyciągnąłem elastometr i go zalałem, to jak wstałem i go ugialem do go dobilem do konca... Ludzie co maja 80 kg mówią ze za twardy.

Wiec najpierw amor, potem możesz kupić np. Przednie kolo 60-150 zl i hamulec 100-200. Tak samo z typem ale tu juz dochodzi kaseta itp.

To tylko okolice Gór Świętokrzyskich, więc szału nie ma. Nie mam zamiaru zajeździć roweru, bo znam jego jak i swoje możliwości. Zwyczajnie suntour, na którym jeżdżę działa jakby wcale go nie było i muszę skupiać się na omijaniu najmniejszego uszczerbienia terenu zamiast cieszyć się jazdą. Co powiecie o Raidonie? Nie jest kolosalnie drogi.

• Mod Team

Raidon, prosta konstrukcja, tuleje ślizgowe z prawdziwego zdarzenia, roczniki 2013 w górę mają już dobre uszczelki. To bardzo dobry wideł. Po przesiadce z np gili, xcma, czy innego betona to niebo a ziemia. Na 55 kg jednak sprężyna negatywna w standardzie będzie zbyt twarda, należało by wymienić jedną ze sprężyn negatywnych, bo są 2 miększa i twardsza.

Sama wymiana to ok 10 min roboty, jednak trzeba mieć. Wiem ze activia ma wszystkie rodzaje sprężyn do tych widelców, na pewno takową tam dostaniesz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...