leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Witam. Mam kilka pytań odnośnie tego roweru. Mam możliwość go kupić za 5800zł , http://www.trekbikes...fly/superfly_8/ oczywiście nowy. Jednak patrze przeglądam oferty i za mniejsze pieniądze znajduję rowery z osprzętem wyższej klasy. Jednak co zauważyłem wszystkie mają oś 9mm. Czy jest znaczna różnica w osi 15mm z przodu i 142x12mm z tyłu? Warta dopłacania tych pieniędzy? Wiadomo TREK to marka jak to mówili mi w serwisie Mercedes wśród rowerów. Jednak wydając 3 miesięczne zarobki chciałbym kupić coś porządnego a nie płacić za markę. Jeszcze pytanie odnośnie tych kół, czy to dobre koła? Każda informacja na temat tego roweru, kół etc bedzie dla mnie cenna, więc jeśli ktoś chciałby podzielić się doświadczeniami, wiedzą, bede bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Temat o sf jest na forum - tam znajdziesz sporo na temat zachowania się tej zabawki. Co do kół - bębenek jest słabym ogniwem, łożyska główne mocnym. Sprawdziłbym jakość wycentrowania kół i naciągu szprych. Nie wiem co jest takiego mercedesowego w tej marce, może dlatego że nie wiem czym jest M dla samochodowego rynku (a może nie dostrzegam tego ) Rower o dobrych właściwościach jezdnych i uskubanym osprzęcie w porównaniu do wielu innych marek oferujących podobne cechy terenowe. Bardzo dobra opieka gwarancyjna. Ten rower ma haki ramy w systemie convert, co znaczy że można adaptować je do różnych osi - ma zamontowane inserty które pozwalają użyć dziewiątek, ze specjalnym zaciskiem. Bardzo dużym plusem sztywnej osi jest precyzyjne osadzanie koła bez ocierania klocków o tarczę. To czy poczujesz różnice zależy od Twoich gabarytów - wagi - i stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 To czy sztywna oś wpływa na sztywność zależy od ramy. Rowery nie wylajtowane lub z osią 135 nie potrzebują osi 12mm bo ich ramy są sztywne same w sobie i sztywna oś nic nie wnosi. Nawiasem mówiąc to samo tyczy się stożkowej główki ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 mam 188cm wzrostu około 85 kg wagi, rower potrzebuje na maratony typu cyklokarpaty do amatorskiego ścigania. Szukam roweru wytrzymalego, którym bede jeździł bez obaw, że za chwile po kilki jazdach coś padnie. Ogólnie rozważam jescze http://allegro.pl/cube-ltd-sl-29-fox-xt-29-er-sunringle-nowy-i4709972937.html ktory wychodzi jakieś 1300zł taniej. Zaznaczam, że jestem amatorem i z tą całą sztywnością etc i tak pewnie nie odczuje różnicy. Póki co chce wystartować i mieć dobrą frajde z samej jazdy, wyniki są drugorzędną kwestią, może kiedyś w przyszłości cos powalczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Szukam roweru wytrzymalego, którym bede jeździł bez obaw, że za chwile po kilki jazdach coś padnie To kryterium które prawie na pewno przy takim użytkowaniu musisz mocno skorygować. Bez względu na dokonany wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Wiadomo, że rower się zużywa a w takich warunkach jeszcze szybciej, jednak mam złe przygopdy z KROSSem, gdzie użytkowany był głównie na asfalcie bez szaleństw a wiecej stał w serwisie jak u mnie. Liczę się z tym, że nie bedę jeździł na tym w nieskończoność, jednak wolę uniknąc sytuacji, że po jednym wyścigu pół roweru do wymiany. Wytrzymałość jest dla mnie parametrem bardziej ważnym niż waga. Mam już taki mętlik w głowie, bo im wiecej szukam tym bardziej mnie to drażni, bo co znajdę ciekawego w internecie w sklepie stacjonarnym już albo 2014 nie ma i nie są w stanie sprowadzić, albo coś innego mi sie spodoba. Roweru nie chce kupować przez internet dlatego canyony i radon odpadają niestety. Zaciekawił mnie jeszcze http://www.scott.pl/produkt/158/463/rower-scale-740 , który ma manetkę amortyzatora, której trek niestety nie posiada i bardzo mnie to martwi. Ten scott ma za to niższe hamulce, jednak z tego co wyczytałem wiele się one od SLXów nie różnią oprócz możlwiością ustawienia odległości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artursan Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Kupiłem takowy rowerek póltora miesiąca temu z małymi modyfikacjami ważę 1zł , 30 groszy Mech. Korbowy XT , Manetki XT , Przerzutka przednia XT ,Hamulce XT ,Kaseta XT ,Łańcuch XT , zrobiłem już kilkaset kilometrów i... jedyny kłopot miałem z licznikiem - bo był za blisko ułożony od... lampki!!! problem zniknął gdy odsunięto ją o 10 cm.i trochę za mało napompowane miałem kółeczka .Mój rowerek masz tu: http://www.forumrowerowe.org/topic/110050-galeria-pokaz-twojego-29era/page-231 i nie zmieniłbym bym go wcale. Jestem nim zachwycony. Bierz tego Mercedesa bo Mercedes to Mercedes zwłaszcza S KLasse. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Jak wygląda użytkowanie funkcji amortyzatora bez tej manetki, meczące jest schylanie się do Niego podczas jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Wytrzymałość jest dla mnie parametrem bardziej ważnym niż waga Z mojego doświadczenie wynika że przy obecnej jakości części ich wytrzymałość w warunkach wyścigowych jest mizerna. Parametr wytrzymałości mocno bym wziął pod rozwagę przy zakupie roweru, szczególnie jeśli nie masz luzów finansowych na naprawy. Jeśli chodzi o Treka to na pewno rozkręciłbym tylną piastę, napchał smaru do bębenka. Skorygowałbym koła (niech zrobi to ktoś kumaty), które fabrycznie niezbyt są proste a do tego często kiepsko wycentrowane (nierównomierny naciąg szprych). Wymieniłbym śruby w mostku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 a byłbyś w stanie coś polecić uwzględniając ten parametr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Osprzętowo? Nic. Jeśli jeździsz dużo, w każdych warunkach, startujesz lub będziesz startował to musisz włożyć wysiłek i umiejętności w utrzymanie sprzętu w sprawności. Wiele osób startujących zwyczajnie robi generalny przegląd całości po starcie, możliwie szybko by ograniczyć straty. Mój rower miejski na niegłupich częściach, używany tylko na ulicy, ale przy padającym deszczu niedomaga często z powodu takich warunków a pozostawienie go bez serwisowej troski skutkuje zniszczeniem części przez rdzę i wodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 cięzki temat, w nowym roku dostane tą 8 na testy i zobaczymy co i jak, ale dzieki wielkie za wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 mam 188cm wzrostu około 85 kg wagi, rower potrzebuje na maratony typu cyklokarpaty do amatorskiego ścigania. Szukam roweru wytrzymalego, którym bede jeździł bez obaw, że za chwile po kilki jazdach coś padnie. Ogólnie rozważam jescze http://allegro.pl/cube-ltd-sl-29-fox-xt-29-er-sunringle-nowy-i4709972937.html ktory wychodzi jakieś 1300zł taniej. Zaznaczam, że jestem amatorem i z tą całą sztywnością etc i tak pewnie nie odczuje różnicy. Póki co chce wystartować i mieć dobrą frajde z samej jazdy, wyniki są drugorzędną kwestią, może kiedyś w przyszłości cos powalczymy Ja w Cyklo startuję na Unibike Expert 29 i jeszcze w nim nie szperałem (a mam go dwa sezony). IMHO rowery ze średniej półki należą już do sprzętu o zadowalającej trwałości. A Sprzęt powyżej 5k to przerost formy nad treścią. Przynajmniej dla amatora nie celującego w wyniki (choć znam osoby które je osiągają a ścigają się na gorszym sprzęcie niż ja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 A ja serwisuję takie rowery i zdecydowanie uważam (a eksploatowane nie są w warunkach do których stworzone są, tylko w mieście) że gdyby dorzucić do użytkowania warunki terenowe to będzie bieda. Dlatego piszę o serwisie nowego bębenka, sterów, wycentrowaniu kół i sprawdzeniu naciągu szprych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Bo liczy się łyda hehe. Ja Już sam nie wiem co chce. Skoro taki unibike daje rade to masz rację takie rowery to przerost formy nad treścią. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Dawać rade nie znaczy być dobrym. Skoro masz możliwość sprawdzenia Treka to zrób to, będziesz miał własne zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Znaczna część osób widywana przeze mnie w górach jeżdzi na sprzęcie w okolicach kwoty podanej przez @Ziemko. Są tyranie niemiłosiernie w miejscach gdzie nie organizuje się maratonów czy ścigania. Bez problemów dają radę i w niczym poza ciut większą wagą nie odbiegają od tego co chcesz kupić. Na czymś takim jak Cyklokarpaty czy szeroko rozumiane włóczenie się po górach waga nie jest tak bardzo istotna jak wytrzymałość. A tu im lżej tym większa kupa. Więc problem jest bo mało jest sprzętu dobrze "skrojonego" dlatego z czasem trzeba modernizować to co się ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Dokładnie. Najważniejsza jest geometria i jeśli ci nie podejdzie to odradzam branie go z uwagi na okazje. Lepiej poszukać czegoś bardziej pod siebie. Ale jeśli wszystko pod tym względem będzie okej to czemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Po wpisie @tobo widzę, że jak na obecne czasy coraz większe problemy są z piastami. "Szpeców" przerasta już zrobienie bezawaryjnej piasty i bębenków. Serwisować nową piastę w rowerze to są już jawne kpiny ale sam widziałem uszkodzony bębenek w XT z przelotem niecałych 100km po szosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Materiał jest kiepski sam w sobie jednak więcej smaru zapobiegnie przynajmniej rozkładowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Chyba jednak zdecyduje się na http://www.scott.pl/produkt/157/453/rower-scale-950/ Jak mi się uda go wynegocjować za około 4800. albo http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_7/ Ponieważ blokady często używam i wydaje mi się, że bedzie mnie drażnić schylanie się do amortyzatora. Chyba miedzy tym foxem a Rebą znacznej różnicy w działaniu nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Jest spora różnica. Fox ma trzy poziomy sztywności, możesz go zmiekczyć lub usztywnić. Rebe mozesz zablokować ale na blokadzie widelec i tak ma niewielki skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 ja się przesiadłem z reby na foxa 32 ctd i bardziej podoba mi się Fox, pracuje płynniej. CTD równiez nie działa tak zero-jedynkowo, C usztywnia ale jak się mocniej depnie/wpadnie w dziurę to się otwiera zawór i ugina, T (trail) jest troszkę twardsze niz Descent ale pracuje w calym zakresie, niektorzy nie widza roznicy, ja troche czuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Jest spora różnica. Fox ma trzy poziomy sztywności, możesz go zmiekczyć lub usztywnić. Rebe mozesz zablokować ale na blokadzie widelec i tak ma niewielki skok.Musi mieć. Nawet XCR ma minimalny luz na blokadzie żeby jej nie rozwaliło przy tąpnięciu. W Rebie w takim przypadku ten luz ma zainicjować otwarcie blokady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Mam jeszcze jedną bardzo ciekawą propozycję.http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_Rline_29_20,10,668,14065,2015.html Cena zaista, osprzętowo lepiej niż wszystkie dodatkowo 142x12. Tylko pytanie jak wygląda sprawa ram rometa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.