lukasz318 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Myślę o przerobieniu szosy focus cayo na bardziej uniwersalny rower Moje oczekiwania 90% asfalty 10% utwardzone szutry Nie potrzebuje opon przelajowych ale delikatny bieżnik chętnie, obecnie mam 24mm, Co sądzicie o 28mm? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Sam ocen. Nikt ci nie powie co bedzie dla ciebie lepsze. Jak taka szerokosc wejdzie w widelec i widelki, to zakladaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 z tego co widzę w widelec i widełki powinno wejść z zapasem, bardziej chciałem zapytać czy ktoś z Was praktykował takie kombinację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 ale chcesz dokonać zmiany bo na obecnych 24mm (możesz podać co to za opona?) próbowałeś już jeździć po tych szutrach i nie daje rady ? co do zmiany - jeśli by się zmieściła to bym spróbował na Twoim miejscu SCHWALBE SPICER REFLEX 700X30C , ale nie mierz samego rozstawu widelca tylko to co się mieści między szczękami hamulców , a bieżnik to nadal slick - wiem , ale myślę że utwardzone szutry wytrzyma spokojnie, ale na asfalcie gdzie spędzasz większość czasu będziesz miał dalej spokój , bardziej pomoże tu szerokość i ew. mniejsze ciśnienie niż jakiś pseudobieżnik...tak myślę , tak też praktykowałem i doszedłem do wniosku że albo 23c albo 30c ale z bieżnikiem przełajowym, czyli w moim przypadku SCHWALBE CX PRO 700x30C, na twardym jeżdżę na napompowanym na max czyli 6.5bar i oprócz hałasu odczuwam tylko lekkie opory - natomiast przy tym bieżniku po miękkim i mokrym lesie przy nieco upuszczonym ciśnieniu to już jest mega różnica, mogę powiedzieć że wspina się dobrze różnicę przy tym SPICER REFLEX odczujesz przede wszystkim taką że masz tam 'większy' zakres ciśnienia , tzn na te szutry możesz nieco ciśnienia upuścić, a i max dla tej opony to 7.0bar teoretycznie mógłbyś próbować czegoś na wzór SCHWALBE CX COMP 700x30C , jest tam bieżnik, ale mi się wydaje że te klocki ani specjalnie Ci nie pomogą na tych szutrach, a mogą tylko denerwować na asfalcie, a przy 30km/h up wygrywać jakieś melodie nawet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Nawierzchnie celowo podałem trochę na wyrost, tak naprawdę interesuje mnie mokry asfalt (nie stojąca woda i ulewny deszcz), delikatnie brudny asfalt i okazjonalnie utwardzone krótkie odcinki piaszczysteych drog stanowiące <3% pokonanego dystansu. Moje opony to Continental Grand Prix 24mm na których bieżnik jest bardzo symboliczny, pomyślałem ze 4mm szersze opony z delikatnym bieżnikiem będą bezpieczniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Vittoria Randonneur 700x28c. Codzienne dojazdówki i okazjonalne skróty przez pola i towpath'y Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 czy na takich szerokich oponach 700x28c - jak na szosę jest wyraźnie odczuwalny większy komfort? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
askryptor Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Zmiana opon jest zbędna (jak już to na typowe przełajówki). Katuje swoje kolarki na szutrach, w lasach, dolinach, w błocie i deszczu (jesienią i zimą też - ostatnio wczoraj). Jeździłem na 28c, 25c, a teraz we wszystkich rowerach mam 23c i większych różnic nie czuję. Flaka łapie częściej na asfalcie niż na ostrych kamieniach i zawsze jest to spora wyrwa w boku opony, także z bieżnikiem czy bez opona nie ma szans. A taki mały bieżniczek tak ci wiele nie da (jeśli w ogóle coś daje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 dziękuję czyli nie ma co szukać dziury w całym tylko kręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Jedni czują, drudzy nie, większość owszem. Opona 23c innej 23c nierówna, podobnie jak w innych rozmiarach - zależy od producenta. Może się okazać że Twoja 23c będzie miała zaniżony rozmiar a 28c którą kupisz zawyżony i obie wypadną w okolicach rozmiaru 25c. Wg mnie sensownie byłoby sprawdzić to na sobie, przynajmniej z jedną oponą zamontowaną z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Kłaniam, Ja generalnie nie wyczówam żadnych różnic w sprzęcie rowerowym, poza oponami Pomiędzy 23c a 28c jak na mój gust jest KOLOSALNA różnica w komforcie. A już wogóle to najlepszy układ dla mnie był 32c na przedzie a 28c na tyle. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4gotten Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Kiedyś jeździłem na Diamante Vittoria Pro w rozmiarze 23x700. Od jakiegoś czasu używam opon Conti GP 4 Seson w rozmiarze 28x700 i różnica w komforcie jest odczuwalna. Poza tym Conti dzięki specjalnej mieszance świetnie nadają się na mokry asfalt. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 4gotten o takich piszesz? http://allegro.pl/continental-grand-prix-4-season-vectran-700x28-cza-i4896129710.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 o takich piszesz? http://allegro.pl/co...4896129710.html Drogie, tu masz taniej Grand Prix 4-season Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 dziękuję - alledrogo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Robiłem przymiarki 32 nie wejdzie 28 na styk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4gotten Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Jeśli na styk to bym uważał z zakupem. Moje w takim rozmiarze po jakimś czasie "rozeszły" się i ich rozmiar wzrósł o ponad 1mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Czyli ok <1mm w tylnych widelkach (przy hamulcu) to za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 5 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Czyli ok <1mm w tylnych widelkach (przy hamulcu) to za mało? Mniej niż 1mm prześwitu na tylnych widełkach?Chłopaku, zapomnij... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Czyli plany ucywilnienia szosy legly w gruzach :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 5 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Nie spoczywaj tak szybko na laurach. Skoro twierdzisz, że masz tam ileś zapasu, to pogooglaj o szerokościach różnych producentów/poszukaj innych modeli opon.Z tymi szerokościami producentów też bywa różnie.Wiele też zależy od szerokości obręczy, na jakiej chciałbyś taką oponę osadzić, ale z prześwitami w typowej, współczesnej szału nigdy nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 tak jak poprzednicy pisza opona oponie nie rowna, trzeba zakladac i mierzyc ktora ma wiekszy balon jedna moze byc szersza a druga wyzsza w tym samym rozmiarze, sa jeszcze rozmiary 26c, z tanich polecam maxxis detonator 25c z tanszych kende kondender 26c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Komfort jest wyczuwalny dopiero, jak dana opona przyjmie dętkę grubszą niż 700x18/25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 ja również próbowałem włożyć szersze opony do szosy (aluminiowy klon firmy Rose - RedBull) i 28 nie weszły (weszły ale tarły). 25 to maks... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Poszukiwania nadal trwają, 28 mm,które na tyle były na styk z przodu mają spory zapas tak duży że zrobię przymiarke na 32, na tył poprosiłem zaprzyjaźniony sklep mają coś znaleźć, jak ogarnę dam znać, napisze też o wrażeniach z jazdy jaką wyczulem różnicę ale na to potrzebuje czasu i pogody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.