Skocz do zawartości

[Tarcze] Jakie na CL lepsze od SLX


KrossA7Wr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szukam tarcz do hamulców XT pod mocowanie CL. W tej chwili posiadam SLX model RT 67 co można kupić aby lepiej hamowało ? XT czy moze XTR ? chyba że są inne firmy warte uwagi ? Dodam że jeźdże w XC i ważnę lekko ponad 90 kg

Napisano

Jak chcesz dzięki tarczom zyskać na sile hamowania to jedyne wyjście to większy rozmiar lub ewentualnie pływające tarcze... innego wyjścia nie ma.

 

A jeżeli na przodzie masz min. 180 mm, a na tyle min. 160 mm to winą słabej siły hamowania nie są tarcze tylko prawdopodobnie zapowietrzone hamulce.

Napisano

Bardzo przeceniasz możliwości tarcz w sensie siły hamowania. Za to głównie odpowiadają klocki i parę innych mniej istotnych czynników.

Napisano

Tak z przodu 180 z tyłu 160, hamulcowe nowe kupione w cyklomani. Skracali przewody i odpowietrzyli. Ale w sumie jak tak myślę, to może coś w tym być, bo z przodu czasami gdy mocno zahamuję to chwilę po tarcza lekko ociera o klocki parę razy musze dohamować i przestaje. Więc są pływające tarcze pod CL?

PS: Klocki metaliczne z radiatorami

Napisano

Hamulce tej klasy to już podchodzą pod mocne enduro więc jak może Ci czegokolwiek brakować i to jeszcze na metalikach. Tarcza lekko muska klocek bo jest rozgrzana i to częste zjawisko. Tak jak szybko się pojawia tak szybko znika.

Napisano

No właśnie a jednak czegoś brakuje. I nie wiem gdzie leży wina czy najtańszych tarcz SLX czy może serio zapowietrzonych hamulców.

Napisano

Tarcza jest bardzo dobra więc jak coś nie gra szukaj gdzie indziej. Zapowietrzony układ, zabrudzone/zatłuszczone klocki lub zmiana serwisu albo zabranie się samemu za problem.

 

 

Napisano

A może problemem jest czystość tarczy? Bo to co masz juź powinno bardzo uczciwie hamować. Umyj, odtlušć tarcze i klocki.Innej opcji na dziś nie widzę.

Napisano

O czystośc to akurat dbam jak mało kto. Tarcze są odtłuszczone klocki były nowe hamulce odpowietrzone. No ale serio wymiata tarcz na xt czy xtr nic nie zwiększy w sile hamowania ?

Napisano

Wyższe grupy są głównie lżejsze i tyle. Nie wykuwają ich krasnoludki o pełni księżyca z magicznych stopów podwajających siłę hamowania ;)

Napisano

Tarcza o takiej powierzchni ciernej nie wpływa negatywnie na siłę hamowania.

Przy tarczach 180/160 to problem albo leży w stanie hamulca (czy są czyste klocki, tarcze, układ jest odpowietrzony) albo po stronie rajdera.

W jeździe XC to powinieneś mieć nadmiar mocy.

Jesteś z Wrocławia, to zagadaj do ludzi. Na pewno ktoś ma SLXy i może ci pomóc, czy to problem z hamulcem czy po prostu za dużo od nich wymgasz.

 

Napisano

Ktoś tu kiedyś mądrze napisał i ja powtórzę, że tej klasy tarcze są klepane z tego samego materiału. Jest to wysokiej klasy stal nierdzewna o takich samych parametrach i symbolu. Wszystko rozchodzi się o "powierzchnię pracy" na klockach oraz odprowadzenie ciepła (profil i otwory). Tutaj wypusty Shimano są na najwyższym topie w tej kwestii. Wszyscy, których znam kombinują najpierw z klockami. Ja mam "stare" pancerne klasy T51 i jest na metalikach żyleta.

Napisano

tarcze wyglądają fajnie, solidnie i fachowo - nie ruszałbym ich no chyba że producent trierdzi że są tylko pod żywicę w co wątpię

piszesz że sklep skracał i to może być klucz ... mnie też skracał sklep i niestety zalał na "odczepsię"

 

a może przemroziłeś rower - trzymasz na balkonie lub nieogrzewanym garażu, blaszaku?

 

wydaje mi się że shimanko robi metaliki bez icetechu do twoich zacisków.. z resztą ini producenci na pewno

 

też jest możliwe ze masz żywiczne klocki - sklepy tak właśnie robią dobrą cenę na sety - wkładają zywiczne klocki

Napisano

Autorze tematu, kup tarcze XTR, i ciesz się z magicznych literek, w końcu przecież chyba chodzi tylko i wyłącznie o zagospodarowanie kasy spod choinki, z którą nie za bardzo wiesz co zrobić ;)

A tak na serio, jeśli są czyste, to pozostaje tylko odpowietrzenie, no może jeszcze warto pokombinować z ustawieniem zacisku, ale raczej mała szansa, że to jest problemem.

Napisano

Hample SLX 675, z fabrycznymi tarczami 160/180 RT54, klocki fabryczne, waga 102kg i jakbym nie kombinowal, to ani zagotowac, ani nie brakuje sily, fakt czasem zadymia, czesto smierdza, ale nic...., magia Swiat???

Napisano

Ale się mnie czepliście : ). Żadnej kasy nie chce zagospodarować na święta poza tym za stary jestem na prezenty pod choinkę : )
Po prostu czegoś mi brakuje w tych hamulach, klamka jakby taka dziwna była i ogólnie słabo to hamuje. Może faktycznie pójde je odpowietrzyć, w cyklomani zrobili to na sztukę tylko aby paczka poszła.

Napisano

No bawiłem się ostatnio jakimiś avidami czy czym innym i tam klampka jest taka fajna idzie do pewnego momentu i koniec a w moich można ją dusić i dusić. Wiem że to inne firma i inny olej itp. Ale fakt jest taka gumowa. No to odpowietrzę i zobacze, może to rzeczywiście to ;) a tak przy okazji co to może być gdy tylko tylny hamulec przy hamowaniu piszczy taki jednostajny pisk... klocki nowe tarcza czysta i od początku mam to na tych hamulcach na wcześniejszym deore przy tej samej tarczy tego nie było.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...