KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Witam szukam tarcz do hamulców XT pod mocowanie CL. W tej chwili posiadam SLX model RT 67 co można kupić aby lepiej hamowało ? XT czy moze XTR ? chyba że są inne firmy warte uwagi ? Dodam że jeźdże w XC i ważnę lekko ponad 90 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Jak chcesz dzięki tarczom zyskać na sile hamowania to jedyne wyjście to większy rozmiar lub ewentualnie pływające tarcze... innego wyjścia nie ma. A jeżeli na przodzie masz min. 180 mm, a na tyle min. 160 mm to winą słabej siły hamowania nie są tarcze tylko prawdopodobnie zapowietrzone hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Bardzo przeceniasz możliwości tarcz w sensie siły hamowania. Za to głównie odpowiadają klocki i parę innych mniej istotnych czynników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Tak z przodu 180 z tyłu 160, hamulcowe nowe kupione w cyklomani. Skracali przewody i odpowietrzyli. Ale w sumie jak tak myślę, to może coś w tym być, bo z przodu czasami gdy mocno zahamuję to chwilę po tarcza lekko ociera o klocki parę razy musze dohamować i przestaje. Więc są pływające tarcze pod CL?PS: Klocki metaliczne z radiatorami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Hamulce tej klasy to już podchodzą pod mocne enduro więc jak może Ci czegokolwiek brakować i to jeszcze na metalikach. Tarcza lekko muska klocek bo jest rozgrzana i to częste zjawisko. Tak jak szybko się pojawia tak szybko znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 No właśnie a jednak czegoś brakuje. I nie wiem gdzie leży wina czy najtańszych tarcz SLX czy może serio zapowietrzonych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Tarcza jest bardzo dobra więc jak coś nie gra szukaj gdzie indziej. Zapowietrzony układ, zabrudzone/zatłuszczone klocki lub zmiana serwisu albo zabranie się samemu za problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 A jeszcze jedno pytanie, więcie gdzie można kupić nakrętki do tarcz pod CL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 A może problemem jest czystość tarczy? Bo to co masz juź powinno bardzo uczciwie hamować. Umyj, odtlušć tarcze i klocki.Innej opcji na dziś nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 O czystośc to akurat dbam jak mało kto. Tarcze są odtłuszczone klocki były nowe hamulce odpowietrzone. No ale serio wymiata tarcz na xt czy xtr nic nie zwiększy w sile hamowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Wyższe grupy są głównie lżejsze i tyle. Nie wykuwają ich krasnoludki o pełni księżyca z magicznych stopów podwajających siłę hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Tarcza o takiej powierzchni ciernej nie wpływa negatywnie na siłę hamowania. Przy tarczach 180/160 to problem albo leży w stanie hamulca (czy są czyste klocki, tarcze, układ jest odpowietrzony) albo po stronie rajdera. W jeździe XC to powinieneś mieć nadmiar mocy. Jesteś z Wrocławia, to zagadaj do ludzi. Na pewno ktoś ma SLXy i może ci pomóc, czy to problem z hamulcem czy po prostu za dużo od nich wymgasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 No nic będę próbować, ewentualnie podjadę do chłopaków jeszcze aby odpowietrzyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Ktoś tu kiedyś mądrze napisał i ja powtórzę, że tej klasy tarcze są klepane z tego samego materiału. Jest to wysokiej klasy stal nierdzewna o takich samych parametrach i symbolu. Wszystko rozchodzi się o "powierzchnię pracy" na klockach oraz odprowadzenie ciepła (profil i otwory). Tutaj wypusty Shimano są na najwyższym topie w tej kwestii. Wszyscy, których znam kombinują najpierw z klockami. Ja mam "stare" pancerne klasy T51 i jest na metalikach żyleta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Bo wiem że są jeszcze SLX czy Ice... moje tego nie mają więc może się zainteresować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Na moc hamowania "Ice Tech" nie ma wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Mam SLX z metalicznymi klockami(fabryczne z radiatorem) i postawienie na przednim kole nie sprawia problemu, blokowanie tylu też. Waga ma słuszna. Dotarłes juz je? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Jak dobrze wyregulujesz vbrake też postawisz na przednim kole... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1988wroc Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Fantastycznie! Ale temat nie o tym jak hamują vbrakei. Tarcze zarówno z najniższej seri jak i SLX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 tarcze wyglądają fajnie, solidnie i fachowo - nie ruszałbym ich no chyba że producent trierdzi że są tylko pod żywicę w co wątpię piszesz że sklep skracał i to może być klucz ... mnie też skracał sklep i niestety zalał na "odczepsię" a może przemroziłeś rower - trzymasz na balkonie lub nieogrzewanym garażu, blaszaku? wydaje mi się że shimanko robi metaliki bez icetechu do twoich zacisków.. z resztą ini producenci na pewno też jest możliwe ze masz żywiczne klocki - sklepy tak właśnie robią dobrą cenę na sety - wkładają zywiczne klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Autorze tematu, kup tarcze XTR, i ciesz się z magicznych literek, w końcu przecież chyba chodzi tylko i wyłącznie o zagospodarowanie kasy spod choinki, z którą nie za bardzo wiesz co zrobić A tak na serio, jeśli są czyste, to pozostaje tylko odpowietrzenie, no może jeszcze warto pokombinować z ustawieniem zacisku, ale raczej mała szansa, że to jest problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Hample SLX 675, z fabrycznymi tarczami 160/180 RT54, klocki fabryczne, waga 102kg i jakbym nie kombinowal, to ani zagotowac, ani nie brakuje sily, fakt czasem zadymia, czesto smierdza, ale nic...., magia Swiat??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Ale się mnie czepliście : ). Żadnej kasy nie chce zagospodarować na święta poza tym za stary jestem na prezenty pod choinkę : )Po prostu czegoś mi brakuje w tych hamulach, klamka jakby taka dziwna była i ogólnie słabo to hamuje. Może faktycznie pójde je odpowietrzyć, w cyklomani zrobili to na sztukę tylko aby paczka poszła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Klamka jakby dziwna tzn. miękka? Jeśli tak, to tylko trzeba odpowietrzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrossA7Wr Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 No bawiłem się ostatnio jakimiś avidami czy czym innym i tam klampka jest taka fajna idzie do pewnego momentu i koniec a w moich można ją dusić i dusić. Wiem że to inne firma i inny olej itp. Ale fakt jest taka gumowa. No to odpowietrzę i zobacze, może to rzeczywiście to a tak przy okazji co to może być gdy tylko tylny hamulec przy hamowaniu piszczy taki jednostajny pisk... klocki nowe tarcza czysta i od początku mam to na tych hamulcach na wcześniejszym deore przy tej samej tarczy tego nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.