benek196 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Witam, mam problem z wymianą łożysk w piaście Novatec D712SB. Otóż znalazłem ten schemat: http://www.ckbikeshop.pl/data/gfx/pictures/large/9/4/2949_2.jpgOdkręciłem kapy, zdjąłem bębenek i według tego schematu nie ma już nic do odkręcenia zdjęcia prócz łożysk, słyszałem że łożyska wyjmuje się bijąc w oś ale nie wychodzą. Może coś nie zrobiłem lub zrobiłem coś źle. Macie dla mnie jakieś porady jak to zrobić? Oraz jak wybić łożyska z bębenka bo na to nie mam w ogóle pomysłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 wszystko ok tylko łożysko w korpusie od strony bębenka nie wyciągniesz jeżeli nie wykręcisz specjalnym kluczem pierścienia z ząbkami (na schemacie nr 10), jeżeli chodzi o bębenek o ja bym zrobił tak położył bębenek stroną z gwintem na nakrętkę kasety w dół jakimś śrubokrętem czy czymś ruszył tulejkę pomiędzy łożyskami w nim nr 5 żeby się przesuneła i odkryła nam krawędzie łożyska zewnętrznego następnie śrubokrętem delikatnie wystukasz to łożysko o te krawędzie, jak już jedno wyskoczy to drugie jakąś nasadką bez problemu wypukasz. Łożyska są pewnie trochę zapieczone dlatego nie bój się użyć siły ale też bez przesady, łożysko z głównej osi wybijaj przez drewienko żeby nie uszkodzić osi ponieważ są dość delikatne na końcówkach, w bębenku powinno pójść jak spłatka. jak będziesz montował wszystko z powrotem to radzę przed włożeniem nowych łożysk dać na nie troszkę smaru miedzianego. A tu masz o tym kluczu http://www.forumrowerowe.org/topic/170969-novatec-712sb-problem-z-pierscieniem-zebatym/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 1. Do wymiany nie jest potrzebny klucz do bierzni zapadek o którym wspomina jahoo . 2. Aby wyciągnąć łożyska z piasty należy uderzyć w oś od strony bębenka młotkiem przez drewienko . Wyjdzie na 100% . Nowe łożyska wbijasz poprzez przyłożenie do nich starych i uderzanie w nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Łożysko w korpusie od strony bębenka wyciągniesz bez wykręcania pierścienia zębatego, tamten temat poruszał zupełnie inną kwestie niezwiązaną z wymianą łożysk. W bębenku zwróć uwagę że drugie łożysko jest zabezpieczone pierścieniem który trzeba wyciągnąć zanim zaczniesz je wybijać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek196 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Dzięki za odpowiedzi, zaraz po świętach wezmę się za zrobienie tego i o wynikach tej walki na pewno poinformuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek196 Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Miałem napisać jak wymienię łożyska ale zapomniałem o tym W temacie: łożyska bardzo łatwo wybić w korpusie piasty - wystarczy uderzyć młotkiem gumowym w oś, ściągnąć wybite łożysko z osi, wsadzić oś na drugie łożysko i analogicznie jak przy pierwszym. Natomiast w bębenku udało mi się wybić łożysko zewnętrze przy użyciu śrubokręta płaskiego i młotka bijąc dookoła łożyska. Przy wybijaniu tego osadzonego głębiej dobrze jest dopasować coś co przejdzie przez otwór w bębenku (w moim przypadku była to mała nasadka) i uderzać w to, trzeba mieć na uwadze jednak, że tak wybite łożysko prawdopodobnie zostanie uszkodzone. Do wbijania łożysk użyłem starej nasadki która miała średnicę mniejszą o 0,5 mm od łożysk i była dość wysoka (ok. 6 cm). Przy wbijaniu łożysk trzeba uważać na to aby łożyska wchodziły równo oraz na metalową tulejkę która na schemacie z pierwszego posta ma numer 5. Najlepiej dopasować coś co w miarę możliwości wchodzi w pierwsze łożysko i pierścień bez luzu aby była ona na środku i wtedy wbić drugie łożysko. Należy również ostrożnie dobijać to zewnętrze łożysko bo można go uszkodzić przez wypchnięcie wewnętrznego pierścienia łożyska na tym elemencie nr.5.Dodam że opisałem przebieg wymiany wykonanej przeze mnie i nie wiem czy jest ona w 100% zgodna ze sztuką. Może przy następnej wymianie łożysk zrobię jakiś poradnik bo sam szukałem jakiegoś przed zabraniem się do tego Jeśli jest jakiś łatwiejszy sposób albo coś źle zrobiłem to mnie poprawcie - przyda się do kolejnych serwisów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Physicist Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Tak to wygląda https://youtu.be/kpjSclC0STQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.