lubusz Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 Witam. Chciałbym kupić rower tej marki w rozmiarze XL na kołach 29".Mam 192 cm wzrostu i 84 kg masy ciała. Zamierzam jeździć na nim w rejonach nizinach (pagórki, szutry) jako ambitny amator. Niewykluczone sporadyczne starty na zawodach..Zależy mi bardzo na tym aby był trwały, mało awaryjny i nie wymagający częstych regulacji (jeśli to możliwe) Czekałem na sezonową zimową obniżkę cen na modele z 2014 roku, ale teraźniejsze przeceny nie powalają z nóg,.Tak więc biorę pod uwagę modele z 2014 r. jak i z 2015 r. W tematyce rowerowej jestem zupełnie zielony, Tak więc proszę o pomoc, który z wielu modeli na stronie producenta uważacie za odpowiedni dla amatora takiego jak ja.
Maro41 Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 Jesteś zielony jeżeli chodzi o mechanikę rowerową czy ogólnie jazdę na rowerze ? Bo jeżeli to drugie to nie wiem czy potrzebny ci jest aż tak drogi sprzęt na start.
blackiwan Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 Właściwie wybór jest prosty. Ten http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3647 lub ten http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3657
Fenthin Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 Dla amatora, nawet zaawansowanego w zupełności wystarczy jeden z tych rowerów: http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3649 - tu można ewentualnie rozważyć wymianę hamulców http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3648 Dopłata do wyższych modeli mija się z celem - różnicy względem sprzętu z wyższej półki cenowej i tak nie odczujesz, a jedynie mocniej odchudzisz portfel.
beskid Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 To nie jest tak, że jak wydasz tyle kasy to dostaniesz sprzęt trwały, nie awaryjny i nie wymagający częstego serwisu. W tym i większym przedziale cenowym jest wręcz czasem na odwrót. Przedział cenowy zaproponowany przez @Fenthin'a jest optymalny.
lubusz Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Napisano 23 Grudnia 2014 Jesteś zielony jeżeli chodzi o mechanikę rowerową czy ogólnie jazdę na rowerze ? Bo jeżeli to drugie to nie wiem czy potrzebny ci jest aż tak drogi sprzęt na start. Zielony o mechanikę rowerową. Drogi, to rzecz względna. Lubię dobre rzeczy. Ciężko nazwać mnie kolarzem, ale na rowerze sobie radzę. Biegam od kilku lat połówki i maratony. Chcę urozmaicić swoją aktywność fizyczną o jazdę terenową na rowerze. Mam pytanie dotyczące przerzutek. Czy duża jest różnica w jakości działania przerzutek deore xt, a SRAM XO ?
arek_wro Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 To nie tyle kwestia jakości, co preferencji co do tego jak pracuje przerzutka i manetka. Mi np. dużo bardziej podoba się praca xt.
Foxi Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Odpuść sobie X0. Ten rower na XT to nawet bardzo dużo dla początkującego. W kolarstwie nie zawsze drożej znaczy lepiej. Ale drożej znaczy lżej. A lżej oznaczać może bardziej awaryjnie. Sprzęty wyższej klasy jak X0 mają w sobie carbon przez co są bardziej sztywne ale nie ukrywajmy są delikatniejsze. Możesz kupić sobie rower na X0 z karbonową ramą, sztycą kierownicą itp. itd. Tylko jeśli chcesz jechać na wyścig albo nawet chcesz poszaleć w terenie to licz się z tym, że możesz się przewrócić (to normalne każdy z nas ma parę gleb w sezonie). A uderzenie w karbon jest bardzo dla niego niebezpieczne. Kupno roweru to jedno. Musi cię stać na jego utrzymanie bo jak kupisz ten sprzęt za 13 000 czy za 15 000 i pęknie ci coś w nim to raczej nie kupisz czegoś za 50 tylko raczej za 350. (Tak jak byś kupił porsche i przerobił na gaz bo dużo pali a części kupował byś zamienne z Citroena). Osobiści radził bym nawet znaleźć coś na aluminiowej ramie. Będziesz miał komfort psychiczny większy a po roku jak ci się spodoba to spodoba to spokojnie kupisz full carbon za 15 000. Więc jak chcesz Canyona to to jest najwyższe co ja ci zaproponuje: https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3643
tobo Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 A uderzenie w karbon jest bardzo dla niego niebezpieczne. Masz osobiste doświadczenia z niszczenia karbonu w ten sposób? Sprzęty wyższej klasy jak X0 mają w sobie carbon Korba x0 jest stosowana w sprzętach grawitacyjnych. Zjazd jest z założenia dyscypliną urazową dla sprzętu. Jeśli trafi czymś w przerzutkę która zniszczy x0 to z pewnością aluminiowa również będzie się nadawała wyłącznie do śmietnika. Co do reszty to się zgadzam. Proponowałbym Ci rzucić okiem na ceny części luzem, które są zamontowane w takim rowerze i zastanów się czy stać Cię na ich wymianę.
erzurum Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 co do x0 to się zgodzę, nie ma sensu, ale na pewno warto kupić karbonową ramę, będziesz miał komfort nie tylko psychiczny ale i fizyczny
Darek14 Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-race-29-carbonngreen-2015/ Ten rower kosztuje 7900 zł. Minimum rabatu jakie można uzyskać to 10% czyli 7110 zł. Jeśli chodzi o Canyona, to jeśli weźmie się pod uwagę, że sprzedaje rowery bezpośrednio, a ceny ma takie same jak firmy z tradycyjną siecią dystrybucji (po rabacie) to wychodzi na to, że sprzedaje rowery bardzo drogo. To samo dotyczy Rose.
lubusz Napisano 24 Grudnia 2014 Autor Napisano 24 Grudnia 2014 W odpowiedzi na pytania czy mnie stać, odpowiem, że tak. Tylko nie potrzebuję sprzętu dla profesjonalnych zawodników, ale też nie mam ochoty na zmianę roweru po roku użytkowania, ale po min 3 latach, Zamierzam robić szybkie postępy. Pewnie mnie na to stać. Po roku biegania w pierwszym starcie w maratonie przebiegłem go w 3h 20 min, a półmaraton w 1h 29min. Wiem, że jazda na rowerze to nie tylko wytrzymałość organizmu, ale też technika jazdy. W sierpniu tego roku po tygodniu treningu na 26"crossie syna wystartowałem zabawowo w mini triathlonie, w trakcie którego w czasie jazdy sprawdziłem na drzewie jakość kasku, a i tak miałem kontakt (nie tylko na starcie) z ludźmi jeżdżącymi długo i na dobrych rowerach. Wasze odpowiedzi bardzo dużo mi pomogły, bardzo za nie dziękuje i proszę o jeszcze. zastanawiam się nad propozycją "blackiwana" http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3647 oraz "Fenthina" http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3648 Z tego co wynotowałem różnica między nimi to widelec, przednia przerzutka, hamulce i koła. Wiem, że nie zawsze droższe znaczy lepsze. Proszę o opinię, czy w tym przypadku ten droższy ma faktycznie lepszy osprzęt.
tobo Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Wybralbym ten drozszy, wlasnie ze wzgledu na widelec, kola, co do hamulcow - ja jestem na tak dla Formuli, wiele osob ma inne zdanie.
erzurum Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 a ja ten tańszy, oba są świetne 400gram nie poczujesz, więc każdy wybór z tych dwóch będzie bardzo dobry.
beskid Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Nie ma znaczenia tak naprawdę co kupisz bo nie masz punktu odniesienia. Dopiero po sezonie, dwóch będziesz miał swoje preferencje. Tak czy inaczej celujesz w sprzęt zawodniczy na bardzo wysokim poziomie czy tego chcesz czy nie. Serwis też musisz mieć i koszty również będą. Jak jesteś a widzę, że tak tego świadomy to kupił bym wersję z Sid'em.
Foxi Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Też wybrałbym ten tańszy, koła są odporniejsze a fox jest bardziej miękii. Reszta to praktycznie to samo.
lubusz Napisano 24 Grudnia 2014 Autor Napisano 24 Grudnia 2014 Mój wybór już się prawie dokonał: http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3647 Mam jeszcze do Was pytanie. Czy w tej konfiguracji lub w podobnej cenie jak podany powyżej, kupię rower innej marki w lepszej ofercie ? Jeszcze jedno. Różnica tylko 500 zł, a przerzutki SRAM X1 http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3646 Czy są lepsze od XT ?
blackiwan Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Tego Canyona z napędem Sram 1x11 bym sobie odpuścił. To się nie nadaje ani na płaskie, ani na góry. Z tych wszystkich wybrałbym Grand Canyon CF SL 8.9 na XT 2x10. Ten rower będzie również najtańszy w utrzymaniu.
lubusz Napisano 24 Grudnia 2014 Autor Napisano 24 Grudnia 2014 Nie zwróciłem uwagi, że ten SRAM 1, to jedna zębatka z przodu i 11 rzędowa kaseta z tyłu. Oczywiście odpada Człowiek uczy się całe życie. To zostało mi jeszcze jedno pytanie. Jest coś w lepszej konfiguracji w tej cenie, lub w podobnej konfiguracji, a tańszy http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3647
Fenthin Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Owszem. Oba rowery podane przeze mnie odrobinę wyżej. Jak już wspomniałem, nie odczujesz żadnej różnicy względem droższego modelu. Przy czym sam wziąłbym raczej model na Sramie. Trochę z sympatii do marki, trochę ze względu na SIDa, który powinien być mniej problematyczny w serwisie. Ponadto jest tańszy. I rozumiem, że możesz pozwolić sobie na większy wydatek, ale będą to pieniądze wydane na wyższy numerek na ramie, odrobinę inny widelec i trochę lżejsze koła. Czy warto? Moim zdaniem dla amatora są to kosmetyczne różnice, a osprzęt jest na tyle dobry, że i tak nie wykorzysta go w pełni.
tobo Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 To się nie nadaje ani na płaskie, ani na góry. Do czego się nadaje?
modrzew Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Też się zastanawiam o co chodzi Rozumiem, że ktoś może mieć awersję do takich napędów, ale po co bzdury pisać. Do czego się nadaje lub nie to zależy od konkretnych przełożeń i "łydy" konkretnego bajkera.
Darek14 Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 To zostało mi jeszcze jedno pytanie. Jest coś w lepszej konfiguracji w tej cenie, lub w podobnej konfiguracji, a tańszy Bez problemu można znaleźć. Pierwszy z brzegu: http://www.scott.pl/produkt/157/448/rower-scale-910/ Do Canyona należy doliczyć koszty wysyłki, od ceny Scotta odjąć 15 (minimum) %. I już się robi wyraźnie taniej, Dodatkowo -co ma niebagatelne znaczenie- serwis Scotta jest na miejscu. Kolejny: http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8_xt/ I sytuacja podobna jak wyżej. Na szosówkę Treka z kolekcji 2015 zaproponowano mi rabat 20%. Ceny Canyona -oględnie się wyrażając- są mało atrakcyjne. Dalej już nie chce mi się szukać, a nie mam wątpiliwości, że niejeden rower jeszcze by się znalazł.
Fenthin Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 Bzdury nie bzdury. Napęd 1x może być dobry dla kogoś, kto ma już pewne doświadczenie i świadomie decyduje się na taki krok. Dla początkującego to nie będzie dobry wybór.
beskid Napisano 24 Grudnia 2014 Napisano 24 Grudnia 2014 To się nie nadaje ani na płaskie, ani na góry. Czego w tym zdaniu nie rozumiemy?? Stopniowanie tej korby to wariant najgorszy z możliwych. To napęd specjalistyczny i ukierunkowany na dany teren. Albo się zbliżamy do 38T albo w drugą stronę. Na 32T ani nie zaszaleje się na płaskim, że o wypadzie w solidny teren nie wspomnę. A bzdurą jest w ogóle dyskusja nad tym czymś w przypadku nawet ambitnego amatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.