Skocz do zawartości

[Opona] Polączenie Race King i Geax Mezcal


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przeszukując forum znalazlem sporo postów ludzi poszukujących idealnej opony na utwardzone nawierzchnie i lekki teren czy leśne trakty. Sam zresztą znajduję się w tej grupie osób. Poszukuję ideanego rozwiązania dzięki któremu móglbym rozwijać wysokie prędkości np na drodze rowerowej (pozbruk), a zarazem mógl komfortowo pojeżdzić po lesie (bez szaleństw). I tak zrodzil się w mojej glowie 'szatański' pomysl. Na przednim kole mam nowiutkiego Race Kinga 2.0, a na tylnim kole planuję Mezcala 1.9 (może lepiej wybrać 2.1????). Co myślicie o takim polączeniu??? Przeszukalem dokladnie Nasze forum i nie znalazlem opinii nikogo kto by próbowal takiego polączenia (nawet na innych szerokościach). Będę wdzięczny za Wasze opinie.

Napisano

hmm ciekawy pomysł na połączenie....przez chwile się zastanwaiłem czy nie lepiej by było odwrotnie... nie mam doświadczenia, bo jeżdżę zawsze na takich samych z przodu jak i z tyłu...poprostu dostosowuję styl jazdy...ogólnie taka kombinacja brzmi ciekawie, daj znać jak się sprawdzi ;) 

Napisano

Race King to raczej napędowa opona, więc zakłada się ją na tył w większości przypadków. Race King na tył i szerszy X-King (2.2?) na przód to moim zdaniem niezły zestaw.

 

Możesz też założyć Mezcala 2.1, ale raczej na przód. Jeśli zakłada się opony o różnej szerokości to szerszą daje się z przodu, bo dodaje przyczepności, a zmniejszony nacisk i tak redukuje opór toczenia. Na tyle szersza opona nie ma już takiego sensu.

Napisano

A wie ktoś może jakie dokładnie opory toczenia ma Mezcal???


Albo chociaż jak to wygląda w porównaniu z Race Kingami, żebym miał jakiś punkt odniesienia.

 

Race King na tył i szerszy X-King (2.2?) na przód to moim zdaniem niezły zestaw.

 Może i fajny zestaw do lasu, ale ja chcialbym żeby mój rower był szybszy na twardym, a nie wolniejszy. Po lesie poruszam się sporadycznie bo całymi pracuję i tylko wieczorami mam czas na rower... a w mojej okolicy dróg rowerowych pod dostatkiem więc jest się gdzie wyładować :woot:

Napisano

Skoro mało co jeździsz w terenie to Mezcal 1,9 może być dobrym wyborem, ale na tył. A może Saguaro? Też się bardzo lekko toczy...

 

Opony Geax maja raczej dobre opinie co do trwałości w przeciwieństwie do Continetali, więc Conti na przód, a Geax na tył jest tym bardziej logiczne.

Napisano

Przeszukując forum znalazlem sporo postów ludzi poszukujących idealnej opony na utwardzone nawierzchnie i lekki teren czy leśne trakty. Sam zresztą znajduję się w tej grupie osób. Poszukuję ideanego rozwiązania dzięki któremu móglbym rozwijać wysokie prędkości np na drodze rowerowej (pozbruk), a zarazem mógl komfortowo pojeżdzić po lesie (bez szaleństw). I tak zrodzil się w mojej glowie 'szatański' pomysl. Na przednim kole mam nowiutkiego Race Kinga 2.0, a na tylnim kole planuję Mezcala 1.9

Tam gdzie Mezcal mi się ślizgał, to Race King jeszcze trzymał... Stąd na twarde + lekki teren używam Race Kingi na obu kołach.

Napisano

Skoro mało co jeździsz w terenie to Mezcal 1,9 może być dobrym wyborem, ale na tył. A może Saguaro? Też się bardzo lekko toczy...

 

Opony Geax maja raczej dobre opinie co do trwałości w przeciwieństwie do Continetali, więc Conti na przód, a Geax na tył jest tym bardziej logiczne.

 

Wlaśnie tak to sobie wykombinowałem, troszkę boję się tych cienkich ścianek opony na tylnim kole  bo wiadomo, że te więcej dostaje w kość choćby przy przeskakiwaniu przez krawężniki... a Saguaro jest berdziej terenowe niż Race King...

 

 

Tam gdzie Mezcal mi się ślizgał, to Race King jeszcze trzymał...

 

Dlatego na 100% nie chcę Mazcala 2.1 na przód...

 

 

mezcal jest o 1-2 km/h szybszy od rk

 

Różnica jest raczej kosmetyczna więc chyba chwilowo zdecyduję się na komplet Race Kingów, jako że są to opony bardziej uniwersalne. A na lato kupie sobie Mezcala 1.9 na tył i wypróbuję to "szatańskie" połączenie. Dziwi mnie to, że Race Kingi , Mezcale i Saguaro są najbardziej polecanymi oponami na forum, a brak postów o doświadczeniach w ich łączeniu na jednym rowerze...Czy szerokość 2.2 wejdzie przy hamulcach typu V-brakees???

 

Te Geaxy Aka kompletnie nie nadają się do jazdy na mokrym. Sam producent daje im tylko 1 gwiazdkę, a Mezcalom 2 gwiazdki w tych samych warynkach...

Napisano

 

 

Opony Geax maja raczej dobre opinie co do trwałości

 

Nie generalizujmy :) wypowiem się tu jako użytkownik kilku oponek Geax`a

 

Mezcal szybki i trwały ... na komplecie zwijanych z przekładką przód tył robię nie mniej niż 6 kkm ... ale na mokrym a w szczególności mokrym asfalcie zdradliwy ... 

Aka szybka i nietrwała ... szacuje ja nie więcej niż na 3 kkm ... nie odczuwam żeby była jakoś wolniejsza od Mezcala ale daje więcej trakcji :) 

Słowem coś za coś ...

 

Na suche ubite szutry, dukty leśne do tego bez szaleństw czy ścieżki rowerowe moim skromnym nie ma potrzeby mieszania i na obie osie wrzuciłbym Mezcal`a :).

 

Pozdro

 

 

 

 

Napisano

Dziwi mnie to, że Race Kingi , Mezcale i Saguaro są najbardziej polecanymi oponami na forum, a brak postów o doświadczeniach w ich łączeniu na jednym rowerze...

 

RK to szmata na lekki teren wiec nie ma parcia na łączenie z innymi tym bardziej lepiej zrobionymi, mocniejszymi oponami. Takimi są wyroby i polityka Geax'a w przeciwieństwie do Conti.

 

Napisano

 

 

Na suche ubite szutry, dukty leśne do tego bez szaleństw czy ścieżki rowerowe moim skromnym nie ma potrzeby mieszania i na obie osie wrzuciłbym Mezcal`a :).

 

 

Na lato pewnie tak zrobie... :woot: Tak jak pisałem, użytkuję rower głównie wieczorami i to przez cały rok, a teraz jest właściwie przez cały czas mokro, więć RK czytając Wasze opinie wydają się nieco bardziej bezpieczny i tylko odrobinę wolniejsze...

 

 

Mezcal szybki i trwały ... na komplecie zwijanych z przekładką przód tył robię nie mniej niż 6 kkm ... ale na mokrym a w szczególności mokrym asfalcie zdradliwy ...

 

Dlatego właśnie wymyśliłem sobie takie połączenie... Miałem nadzieję, że w połączeniu z RK na przednim kole, rower na mokrym będzie mniej "zdradliwy"...

 

Czy opona o szerokości 2.2 wejdzie przy hamulcach typu V-brakees???

Napisano

Jak masz zamiar jeździć po mokrym i/lub błotnistym terenie, to "niestety" po prostu wybierz odpowiednie do tego gumy zamiast kombinacji semislicków i wycacanych "wyścigowych" szmatek ;)

Napisano

2.2 wchodzi do Vłek.

Jeżeli ma być szybko to proponowałbym XK 2.2/RK 2.0 albo Saguaro 2.0/Mezcal 1.9.

Choć nic nie mogę zarzucić zestawowi Saguaro 2.2/2.0. Na ciśnieniu 1.0/1/4 bara da się kręcić średnie ponad 31km/h.

Napisano

 

Jak masz zamiar jeździć po mokrym i/lub błotnistym terenie, to "niestety" po prostu wybierz odpowiednie do tego gumy zamiast kombinacji semislicków i wycacanych "wyścigowych" szmatek ;)

 

Błotko omijam z daleka, wilgotna trasa rowerowa czy asfalt to wiosną i jesienią normalka, a i latem też się zdarza... Normalne jest chyba to, że każdy z Nas szuka jakiegoś idealnego dla siebie rozwiązania, zwłaszcza w temacie opon...

Napisano

A wie ktoś może jakie dokładnie opory toczenia ma Mezcal???

Albo chociaż jak to wygląda w porównaniu z Race Kingami, żebym miał jakiś punkt odniesienia.

 Może i fajny zestaw do lasu, ale ja chcialbym żeby mój rower był szybszy na twardym, a nie wolniejszy. Po lesie poruszam się sporadycznie bo całymi pracuję i tylko wieczorami mam czas na rower... a w mojej okolicy dróg rowerowych pod dostatkiem więc jest się gdzie wyładować :woot:

 

Od lat polecam na tego typu trasy Maxxis Crossmark. Lecą szybko po asfelcie i całkiem dobrze radzą sobie w lesie. 

Napisano

 

Jeżeli ma być szybko to proponowałbym XK 2.2/RK 2.0 albo Saguaro 2.0/Mezcal 1.9.

 

 

Ten zestaw Saguaro 2.0/Mezcal 1.9 jest w założeniu dosyć podobny do Race King 2.0/Mezcal 1.9 , o którym tak intensywnie sobie myślę  :teehee: Jak przeżyłem 1000 km na dwóch Land Cruiserach, bardzo często na mokrym, to ten zestaw też chyba przeżyję :teehee:  :teehee:  :teehee:  

 

Choć nic nie mogę zarzucić zestawowi Saguaro 2.2/2.0. Na ciśnieniu 1.0/1/4 bara da się kręcić średnie ponad 31km/h.

 

Chyba z wiatrem :woot:  Ta opona to już legenda! :whistling:

Napisano

 

Tutaj link do trasy gdzie na takim zestawie opon leciałem. Trasa w 2 strony, więc wiatr miał nikłe znaczenie.

 

Mi bardziej chodziło o to, że to przy tak niskim ciśnieniu taki wynik można osiągnąć... 1.0 Bar???

 

 

Boczne ścianki w Saguaro zniosą naprawdę sporo. A w RK bardzo szybko wychodzi osnowa

 

Na forum można znaleźć opinie, że RK nie wytrzymują 500 km i można znaleźć sporo opinii, że po 5000 km wyglądają jeszcze całkiem dobrze. Już na pierwszy rzut oka widać że ścianki w RK nie wytrzymają długo jazdy w ciężkim terenie. Przypuszczam, że tak skrajne opinie wynikają z faktu, że często są używane do zadań, do których nie są przystosowane, chociaż na tylnym kole rzeczywiście fakt tych cienkich ścianek nie budzi zaufania i stąd ten temat. Reasumując na przodzie mam nowiutkiego RK 2.0 i pozostaje obsada tylnej obręczy... Mezcal 1.9 tik,tak, tik,tak...

Napisano

MokryxD zwracam honor. Nie jestem specjalistą od jazdy w terenie. Teraz już wiem, że im mniejsze ciśnienie w oponie tym szybciej w takich warunkach.

 

I jeszcze jedno pytanie. Obecnie mam dętkę 26 1.75-2.125 Czytałem, że Race King 2.2 wypada wyjątkowo 'wąsko'. Czy ta dętka wystarczy do takiej opony???

Napisano

Wystarczyłaby nawet gdybyś założył oponę 26x2,4 albo i włożył ją w koło 29 cali, bo przecież jest gumowa i się rozciągnie. :thumbsup: 

Większy problem jest jak dętka jest za duża niż za mała, bo ciężko upchnąć czasem.

Napisano

To zależy na jakiej szerokości wewnętrznej obręczy będzie osadzona. Nie pomylę się zbytnio jak to będzie przedział od 52 do 55mm. Ostatnia wartość dla dość szerokich obręczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...