asked Napisano 22 Grudnia 2014 Napisano 22 Grudnia 2014 Witajcie. W końcu nadszedł czas zmiany roweru. Dobrze się to zbiegło z koniecznością wymiany ramy w starym rowerze. Po co jest ten temat? Nie jestem nieomylny dlatego otwieram się na dyskusję. Rower ma być szyty na miarę...ma być wyjątkowy dla mnie. Nieco o moim "projekcie"... 1. W jakiej kwocie chcę się zmieścić? Nie ma takiej kwoty. 2. Podstawowe założenia Rower ma być stosunkowo wytrzymały, ma być dobra bazą pod dalsze modyfikacje. Musi wytrzymać moją wagę 3. Jakim "jeźdźcem" jestem? - 120 kg żywej wagi, - 186 cm wzrostu, - Jazda spokojna, szosowo - przełajowa (w 80% polne i leśne drogi, - Jazda wyprawowa (wyprawy krótkie). 4. Plany zakupowe: - Zakup ramy - karbon, sztywna, 29er, - Zakup amortyzatora przedniego - RS lub FOX, - Zakup kół - brak propozycji, - Zakup napędu - XT 2x11, - Zakup hamulców - hydrauliczne XT, - Zakup pozostałego osprzętu. Stan na 2014.12.22 - kupiłem ramę: Specialized Stumpjumper Marathon Carbon 29 z 2014 roku.
Michauuu Napisano 22 Grudnia 2014 Napisano 22 Grudnia 2014 Dlaczego akurat grupa napędu xt? skoro budżet jest nieograniczony to warto pomyśleć nad 1x11. Zamiast korby xt proponuję hollowgrama. Mostek,sztyca,kierownica-do Twojej wagi pasuje syntace. Koła to temat rzeka,ale może set extralite hyperhub/competition/a co do obręczy to niech wypowiedzą się bieglejsi w tym temacie
asked Napisano 22 Grudnia 2014 Autor Napisano 22 Grudnia 2014 Dzięki za info. Juz rozglądam się w dostępności i opiniach. Dlaczego XT? Mam w starym rowerze całą grupę (nie licząc piast i lancucha) i działało to bezawaryjne przez 3 sezony. Chyba dlatego. Dlaczego 2x11? Byłem w zeszłym sezonie w górach świętokrzyskich na 2 dniowej wyprawie i powiem szczerze że pamiętając wszystkie podjazdy, mogłoby mi brakować mniejszej tarczy z przodu. Aczkolwiek myślałem i myślę o 1x11.
jahoo84 Napisano 22 Grudnia 2014 Napisano 22 Grudnia 2014 Jeśli jesteś świadomym ścigantem to 1x11 i owszem, ale piszesz o wyprawach oraz o górach tak więc 2x10 to dobry wybór. Co do kół zastanów się nad szeroką obreczą http://www.cult-bikes.com/SyntaceKolaW-Series.htm
Foxi Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 Dla ciebie to raczej FOX. RS jest dla lżejszych osób no chyba, że mówimy o Rebie ale to jest wyższy segment średniej półki. Z racji, że nie chcesz jeździć wyścigów i cięższego terenu to skok 100-120 wystarczy.
Tofi Napisano 23 Grudnia 2014 Napisano 23 Grudnia 2014 Jeżeli bez kompromisów, to ja bym proponował umieszczenie na liście black sheep, a jeszcze bardziej bez kompromisów to ich 36er.
asked Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Napisano 23 Grudnia 2014 Mam w starym rowerze SIDa RLT i nie podzielam opinii że to amortyzator dla osób lżejszych chociaż teraz jestem na etapie przeglądania ofert z foxami. Nie wiem jednak dlaczego ale mam sentyment to RS.
asked Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Napisano 25 Grudnia 2014 Niestety nie mogę już edytować posta powyżej wiec niestety wpis pod wpisem. Do rzeczy. Szukam amortyzatora i wybór padł na Fox 120 CTD.
Mod Team IvanMTB Napisano 25 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 25 Grudnia 2014 ... słaby wybór Gdyż ramę masz optymalizowana pod 90mm skoku amora. http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2014/stumpjumper/stumpjumper-marathon-carbon-29 Szacunek... I.
asked Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Napisano 25 Grudnia 2014 No tak ale czytałem że można zmniejszyć skok FOXow ale niekoniecznie zwiększyć. Stąd taka propozycja. Czytałem że jakościowo amorki CTD są ok. Znalazłem identyczny ze skokiem 100mm. Różnica 10 mm jest praktycznie nie odczuwalna (bardzo nieznaczna zmiana geometrii) wiec nie powinien to być problem.
wojtas7 Napisano 26 Grudnia 2014 Napisano 26 Grudnia 2014 zmiana wysokości skoku w stosunku do projektu ramy to nie jest dobry pomysł.
asked Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Napisano 26 Grudnia 2014 No ok wiec wezmę jak napisałem niżej 100 i ustawie trochę inaczej SAG i będę miał 90mm.
grzegorz1988wroc Napisano 26 Grudnia 2014 Napisano 26 Grudnia 2014 Ale przy amortyzatorze 90mm też bedziesz miał sag.
asked Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Napisano 26 Grudnia 2014 No ok ale powiedz mi czy 10mm znacząco wpłynie na geometrię ramy? Moim zdaniem nie. Tym bardziej, że jak pobawić się SAGiem, to różnica będzie mniejsza.
jahoo84 Napisano 26 Grudnia 2014 Napisano 26 Grudnia 2014 Bez bawienia się sagiem te 100mm będą ok, nie popadajmy w paranoję.
asked Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Napisano 26 Grudnia 2014 Tez tak myślę. Na wszelki wypadek napisałem do Specialized maila. Teraz zostaje tylko pytanie... FOX CTD czy SID a może coś zupełnie innego. Myślę że na ten cel mogę przeznaczyć 2500-3000.
jahoo84 Napisano 26 Grudnia 2014 Napisano 26 Grudnia 2014 Sid ro raczej sportowa praca tłumika tu liczy się efektywność a nie wygoda, brał bym foxa na pewno bedzie bardziej komfortowy.
asked Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Napisano 28 Grudnia 2014 No niby tak ale mam SIDa w starym rowerze tylko jeszcze dual air i musze przyznać że jeździło mi się na nim świetnie. Nie mniej jednak decyzja juz zapadła. Będzie FOX F100 CTD Kasia QR15. Teraz rozglądam się za kołami. Chce złożyć coś sam i oto moja propozycja. 1. piasty Dt swiss 350 2. obręcze MTX 33 29er 3. Szprychy Champion 4. Nagle - brak pomyslu
Foxi Napisano 28 Grudnia 2014 Napisano 28 Grudnia 2014 Rower bez kompromisów i wybrałeś takie gówno na koła? Nie mam pytań. Koła to chyba najważniejsze rzeczy w rowerze zaraz po ramie.
asked Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Napisano 28 Grudnia 2014 Rower bez kompromisów i wybrałeś takie gówno na koła? Nie mam pytań. Koła to chyba najważniejsze rzeczy w rowerze zaraz po ramie. Ok. Skrytykowałeś ale nie dałeś żadnej innej propozycji. Jeśli jesteś w stanie coś zaproponować pod moją wagę to czekam. Jeśli nie to uznaje Twój wpis za zwykły hejting. Słowem wytłumaczenia... Obecnie mam koła zbudowane na obręczach MTX 33 i na 2 sezony 1 raz było kolo centrowane. Moja waga w tamtym czasie wahała się między 120 a 150 kg wiec musze je uznać za wytrzymałe. Są oczywiście też ciężkie ale coś kosztem czegoś.
blackiwan Napisano 28 Grudnia 2014 Napisano 28 Grudnia 2014 Ja bym składał na ZTR Flow EX Hope Pro 2 Evo lub Chris King Sapim CX-Ray lub DT Aerolite nyple mosiężne
Foxi Napisano 28 Grudnia 2014 Napisano 28 Grudnia 2014 Piasta jest ok, trochę pancerna ale pod twoją wagę odpowiednia. Jak trochę schudniesz przez zimę można pomyśleć o DT 240. Szprychy jeśli bez kompromisów to tylko Sapim CX-Ray jedna z lżejszych szprych na świecie a do tego najwytrzymalsze. Obręcze: Mavic TN719, ZTR Arch (może ZTR Crest), FRM xmd388, Nyple to już raczej bez różnicy ale dla bezpieczeństwa jakieś zaufanej firmy typu DT czy Sapim
jahoo84 Napisano 28 Grudnia 2014 Napisano 28 Grudnia 2014 Ja proponuje wtb kom i25, szprychy cn spoke 424 aero, świetna szprychy w rozsądnej cenie lekka i wytrzymała,piasty albo dt np 350 albo hoop. Ale jeśli budżet jest nie ograniczony to brał bym gotowe koła od syntanca,szerokie obrecze stosunkowo lekkie,nie zawodne sprzęgło w tylnej piascie.
blackiwan Napisano 28 Grudnia 2014 Napisano 28 Grudnia 2014 z gotowców fajne są jeszcze carbonowe ENVE M70 na dt240s
asked Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Napisano 6 Stycznia 2015 Święta, święta i po świętach... Trochę byłem niedostępny ale też trochę czasu poświęciłem na szukanie części. Jak wiecie ramę i amortyzator mam już kupione. Koła właśnie zamawiam. Set składający się z piast Dt 350 i obręczy ZTR arch (dzięki za podpowiedzi). Czas więc skupić się na napędzie. Zacznę od przodu czyli suport i korba. suport chyba zostanie standardowy pod bb30 czyli sram pf30. Nie znam się na tym, ale jak przeglądam internety, to jakiegoś wielkiego wyboru pod bb30 nie ma. Korba prawdopodobnie to Sram x0 z 2 koronkami. Podały zostają ze starego roweru czyli 540 shimano. Jak dla mnie są one idealne. Przerzutka przednia... I tu jest problem. XT czy SRAM X0. Troche kusi mnie kupienie całego napędu od SRAMa, ale z drugiej strony komentarze są różne. Bardziej się skłaniam ku XT. Oczywiście jeśli pójdę w kierunku XT, to na tyle też znajdzie się przerzutka XT.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.