Mod Team IvanMTB Napisano 19 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Kłaniam, Suprajz, suprajz... 12x142 juz nie wystarcza. Trek wymyślił, ze specjalnie dla standardu (+) trzeba wprowadzić jeszcze szersze osie. Żeby było poręczniej nie tak jak to już było w DH 12 lub 10 x 150 ale 12x148mm. Jak ktoś chce się zapoznać z masą bełkotu i sprzeczności to polecam Bajkrumory Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 19 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Oessu... Miałem nadzieję że chociaż się porządnie zwiększyła odległość między kołnierzami tych nowych piast, a tu ze 3 mm, łał! A najbardziej mnie bawi to, że marketingowcy wciskają nam że 5 mm dłuższa oś to wzrost sztywności, ale ci sami wciskają że koło z 24-ma szprychami w 29-er jest zupełnie w porządku a do tego lżejsze! W ogóle może zróbmy osie jak rolki po papierze toaletowym, do tego koło 29" a w nim 8 szprych, do tego opony 2.4 o wadze 300 g... No mega sztywność i niska waga w jednym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Głupota... Tak jakby nie można było w większości przypadków ujednolicić np. sztywniaki 135x9 albo 142x10, fulle 142x12. Do dh ten większy czyli 12x150. Tak samo sztyce/stery. Do danej dyscypliny mniej więcej te same standardy bo potem przy zmianie ramy to trzeba zmienić rzeczy które są w 100% dobre tylko że producent ma jakiś nowatorski standard który powoduję że rower sam jedzie i w ogóle nawet ridera nie potrzeba. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Bejker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Bez sensu. Tysiąc standardów i tylko interes producenta, któremu wydaje się, iż tak łatwiej będzie łatwowiernemu klientowi następny buble wcisnąć, a najlepiej za grubą kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 w motoryzacji jest to samo, nikt nie narzeka że np klocki hamulcowe mają milion różnych kształtów do każdej marki inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rlk Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 O 29er też tak wszyscy mówili na początku Że chwyt marketingowy itp. Czas pokaże czy trekowi się to sprawdzi. Swoją drogą już chyba kiedyś miał swój własny standard supotru szerszy o kilka mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 O 29er też tak wszyscy mówili na początku Że chwyt marketingowy itp. Czas pokaże czy trekowi się to sprawdzi. Swoją drogą już chyba kiedyś miał swój własny standard supotru szerszy o kilka mm. Dokładnie, znajomy ma x calibra na kołach 26 i ma tam suport 90 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 w motoryzacji jest to samo, nikt nie narzeka że np klocki hamulcowe mają milion różnych kształtów do każdej marki inne... Może coś przespałem, ale w rowerach tez jest wiele standardów klocków hamulcowych i jakos płaczu nie słychać... Troche chyba mylisz pojecia, gdyż owszem koła z Malacza raczej do Defendera nie wstawisz, a jeśli już to chyba tylko po to aby sie pośmiać, ale jak byćmoże nie zauważyłeś, nie licząc rozmiarów koła rowerowe są dość mocno wymienne między rozmaitymi markami. I to bez kombinacjialpejskich... Marketing-srarketing...Wszystko polega na kształtowaniu rynku, budowaniu wirtualnych potrzeb i nakręcaniu sprzedaży. Jeśli ktoś wszem, wobec i każdemu z osobna mówie, że on tylko z pasji i miłości do rowerów to znaczy się że kłamie jak pies... ... a juz szczególnie jeśli robi rowery na taka skalę jak Trek... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Niczym Wilkinson: 3 ostrza, 4 ostrza, 5 ostrzy... Sugerowałbym zaprzestanie używania wyrazu "standard", w tej chwili jest to już po prostu kolejny nikomu nie potrzebny system mocowania koła w ramie. Czekam aż wcisną tą nowość jakiemuś zawodnikowi który zacznie wychwalać jak bardzo czuje że jedzie mu się lepiej i że rower jest sztywniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 uważam że porównanie do motoryzacji jest nad wyraz trafne! klocki hamulcowe również. w rowerach ile jest rodzajów klocków - podejrzewam że 95% hamulców to dosłownie kilka rodzajów klocków - kilka do shimano, avidy. A marek samochodowych i modeli są wręcz tysiące i praktycznie co model to inne części, które robią dokładnie to samo. klocki hamulcowe, tarcze, amortyzatory, jakieś końcówki drążków, wahacze, cały zużywający się osprzęt mógłby być zunifikowany a przez to tańszy i ekologiczny do wyprodukowania. Czyż nie? Jesteśmy na drodze że w końcu amorek z Treka nie pasuje do Speca ani do Meridy a Giant ma swój standard i też amor inny... może tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Co z mniejszymi? To nie rynek samochodowy. Oczywiście dużym producentom marzy się taka sytuacja, bo zgarną większy kawałek tortu eliminujące mniejszych, a w szczególności malutkich producentów i rynek rowerów używanych, bo jak jedyny producent części zamiennych zrezygnuje z produkcji zapasowej kulki, o ile w ogóle będzie miał ochotę sprzedaż części zapasowych (przykład z łożyskami do suportu), to my rowerek wyrzucimy do kosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Jakby tutaj chodziło o ekologię to byłoby to zestandaryzowanego. Sztyca 27.2 - szosa, 30.9 i 31.6 - MTB. Główka 1 1/8 w szosie, crossach itp, taper w MTB XC do EN, do FR,DH 1.5 Osie w szosie miękkie, MTB XC-EN QR15 i 12x142, FR,DH QR15 i 12x150. Ale jak widać producenci rowerów dobrze widzą, że rowerzyści to spora cześć pasjonatów - wydadzą więcej pieniędzy na rower jako hobby niż na rower jako środek transportu. Producenci co chwilę będą wymyślać coś nowego, a najlepiej niekompatybilnego z niczym innym. Zawodnicy z firmowych klubów mają sprzęt, taki jaki dostaną i mają w nosie, czy ta ośka w ogóle podniesie efektywność. Im płacą - będą zachwalać. Potem szybki downgrade do amatorów, a zaraz potem okazuje się, że przeciętny Kowalski uważa, że do weekendowych przejażdek po parku potrzebne mu są miliony milimetrów skoku, hamulce tarczowe i inne wodotryski. A my sami kupując rowery napędzamy to błędne koło. Do dzisiaj są osoby, które na czołowych miejscach w maratonach jeżdżą na napędzie 9s i kole 26. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.