Mod Team IvanMTB Napisano 19 Grudnia 2014 Mod Team Napisano 19 Grudnia 2014 Kłaniam, Suprajz, suprajz... 12x142 juz nie wystarcza. Trek wymyślił, ze specjalnie dla standardu (+) trzeba wprowadzić jeszcze szersze osie. Żeby było poręczniej nie tak jak to już było w DH 12 lub 10 x 150 ale 12x148mm. Jak ktoś chce się zapoznać z masą bełkotu i sprzeczności to polecam Bajkrumory Szacunek... I. Cytuj
djzatorze Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 Oessu... Miałem nadzieję że chociaż się porządnie zwiększyła odległość między kołnierzami tych nowych piast, a tu ze 3 mm, łał! A najbardziej mnie bawi to, że marketingowcy wciskają nam że 5 mm dłuższa oś to wzrost sztywności, ale ci sami wciskają że koło z 24-ma szprychami w 29-er jest zupełnie w porządku a do tego lżejsze! W ogóle może zróbmy osie jak rolki po papierze toaletowym, do tego koło 29" a w nim 8 szprych, do tego opony 2.4 o wadze 300 g... No mega sztywność i niska waga w jednym Cytuj
Bejker Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Głupota... Tak jakby nie można było w większości przypadków ujednolicić np. sztywniaki 135x9 albo 142x10, fulle 142x12. Do dh ten większy czyli 12x150. Tak samo sztyce/stery. Do danej dyscypliny mniej więcej te same standardy bo potem przy zmianie ramy to trzeba zmienić rzeczy które są w 100% dobre tylko że producent ma jakiś nowatorski standard który powoduję że rower sam jedzie i w ogóle nawet ridera nie potrzeba. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Bejker Cytuj
realkrzysiek Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 Bez sensu. Tysiąc standardów i tylko interes producenta, któremu wydaje się, iż tak łatwiej będzie łatwowiernemu klientowi następny buble wcisnąć, a najlepiej za grubą kasę. Cytuj
wojtas7 Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 w motoryzacji jest to samo, nikt nie narzeka że np klocki hamulcowe mają milion różnych kształtów do każdej marki inne... Cytuj
rlk Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 O 29er też tak wszyscy mówili na początku Że chwyt marketingowy itp. Czas pokaże czy trekowi się to sprawdzi. Swoją drogą już chyba kiedyś miał swój własny standard supotru szerszy o kilka mm. Cytuj
Bejker Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 O 29er też tak wszyscy mówili na początku Że chwyt marketingowy itp. Czas pokaże czy trekowi się to sprawdzi. Swoją drogą już chyba kiedyś miał swój własny standard supotru szerszy o kilka mm. Dokładnie, znajomy ma x calibra na kołach 26 i ma tam suport 90 mm. Cytuj
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Mod Team Napisano 20 Grudnia 2014 w motoryzacji jest to samo, nikt nie narzeka że np klocki hamulcowe mają milion różnych kształtów do każdej marki inne... Może coś przespałem, ale w rowerach tez jest wiele standardów klocków hamulcowych i jakos płaczu nie słychać... Troche chyba mylisz pojecia, gdyż owszem koła z Malacza raczej do Defendera nie wstawisz, a jeśli już to chyba tylko po to aby sie pośmiać, ale jak byćmoże nie zauważyłeś, nie licząc rozmiarów koła rowerowe są dość mocno wymienne między rozmaitymi markami. I to bez kombinacjialpejskich... Marketing-srarketing...Wszystko polega na kształtowaniu rynku, budowaniu wirtualnych potrzeb i nakręcaniu sprzedaży. Jeśli ktoś wszem, wobec i każdemu z osobna mówie, że on tylko z pasji i miłości do rowerów to znaczy się że kłamie jak pies... ... a juz szczególnie jeśli robi rowery na taka skalę jak Trek... Szacunek... I. Cytuj
arroyo Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 Niczym Wilkinson: 3 ostrza, 4 ostrza, 5 ostrzy... Sugerowałbym zaprzestanie używania wyrazu "standard", w tej chwili jest to już po prostu kolejny nikomu nie potrzebny system mocowania koła w ramie. Czekam aż wcisną tą nowość jakiemuś zawodnikowi który zacznie wychwalać jak bardzo czuje że jedzie mu się lepiej i że rower jest sztywniejszy Cytuj
wojtas7 Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 uważam że porównanie do motoryzacji jest nad wyraz trafne! klocki hamulcowe również. w rowerach ile jest rodzajów klocków - podejrzewam że 95% hamulców to dosłownie kilka rodzajów klocków - kilka do shimano, avidy. A marek samochodowych i modeli są wręcz tysiące i praktycznie co model to inne części, które robią dokładnie to samo. klocki hamulcowe, tarcze, amortyzatory, jakieś końcówki drążków, wahacze, cały zużywający się osprzęt mógłby być zunifikowany a przez to tańszy i ekologiczny do wyprodukowania. Czyż nie? Jesteśmy na drodze że w końcu amorek z Treka nie pasuje do Speca ani do Meridy a Giant ma swój standard i też amor inny... może tak być. Cytuj
realkrzysiek Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 Co z mniejszymi? To nie rynek samochodowy. Oczywiście dużym producentom marzy się taka sytuacja, bo zgarną większy kawałek tortu eliminujące mniejszych, a w szczególności malutkich producentów i rynek rowerów używanych, bo jak jedyny producent części zamiennych zrezygnuje z produkcji zapasowej kulki, o ile w ogóle będzie miał ochotę sprzedaż części zapasowych (przykład z łożyskami do suportu), to my rowerek wyrzucimy do kosza. Cytuj
MokryxD Napisano 20 Grudnia 2014 Napisano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Jakby tutaj chodziło o ekologię to byłoby to zestandaryzowanego. Sztyca 27.2 - szosa, 30.9 i 31.6 - MTB. Główka 1 1/8 w szosie, crossach itp, taper w MTB XC do EN, do FR,DH 1.5 Osie w szosie miękkie, MTB XC-EN QR15 i 12x142, FR,DH QR15 i 12x150. Ale jak widać producenci rowerów dobrze widzą, że rowerzyści to spora cześć pasjonatów - wydadzą więcej pieniędzy na rower jako hobby niż na rower jako środek transportu. Producenci co chwilę będą wymyślać coś nowego, a najlepiej niekompatybilnego z niczym innym. Zawodnicy z firmowych klubów mają sprzęt, taki jaki dostaną i mają w nosie, czy ta ośka w ogóle podniesie efektywność. Im płacą - będą zachwalać. Potem szybki downgrade do amatorów, a zaraz potem okazuje się, że przeciętny Kowalski uważa, że do weekendowych przejażdek po parku potrzebne mu są miliony milimetrów skoku, hamulce tarczowe i inne wodotryski. A my sami kupując rowery napędzamy to błędne koło. Do dzisiaj są osoby, które na czołowych miejscach w maratonach jeżdżą na napędzie 9s i kole 26. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez MokryxD Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.