Przemas589 Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, jestem posiadaczem od miesiąca amorka marzocchi 66rc2x 2007rok, i mam problem ponieważ wczoraj napompowałem powietrza do komór i zaczął strzelać oraz regulacja tłumienia powrotu przestała działać. Co z nim zrobić? Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Przemas589 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Jeśli przestała działać wczoraj to znaczy że tłumik kompresji jest uszkodzony. Tłumik w tym widelcu to zamknięty fabrycznie kartusz, który z założenia producenta nie jest rozbieralny. Oznacza to że masz do wyboru dwie możliwości: 1. Kupić okazyjnie nowy tłumik (cena dystrybutora oscylowała w granicach 500 zł za sztukę), okazyjnie gdyż nie mam pewności czy części dostaniesz (allegro, ebay, gregorio, dystrybutor, fora rowerowe itd jako źródło części) 2. Rozebrać tłumik ingerując w jego fabryczną konstrukcję - info na ten temat znajdziesz jak poszukasz np na tym forum lub na forum emtb.pl lub dh-zone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas589 Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Jest opcja że będę tak jeździł z tym tłumikiem po prostu bez regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 No opcja jest taka czy jest Ci ta regulacja potrzebna. Poza tym co to jest regulacja kompresji wybicia? Nie ma takowej regulacji, ten widelec ma regulację tłumienia powrotu, regulację kompresji i regulację kompresji końca ugięcia, plus dwa wentyle do pompowania/utwardzania/zmiany charakterystyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas589 Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Drobna literówka, już poprawiłem. Na razie w sumie potrzebuje regulacji, okaże się dopiero w sezonie czy są mi potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Okaże się w sezonie ale wiesz że są potrzebne? Jeździłeś już z tym widelcem? Wiesz do czego służą jego regulacje i jaki mają wpływ na pracę? Do czego stosujesz ten widelec - styl jazdy? Z założenia ten Marcok był widelcem do rowerów z pełną amortyzacją przeznaczonych do freeride'u. Pancerny, sztywny, ciężki, o szerokim spektrum ustawień i ze sprężynami stalowymi (czułość i sposób uginania się) oraz kąpielą olejową (dziś już praktycznie wymarły sposób tłumienia i smarowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas589 Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Na razie mam sztywniaka i kupiłem 66 bo w sumie to był tylko jedyny amor który mi pasował i pierwszy raz mam z tym styczność. Regulacje sprawdziłem która do czego i w sumie po jej kręceniu nic się nie dzieje. Wideł stosuję do FR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 A pozostałe działają? Właściwie która nie działa - z tych trzech wymienionych? Ups, już widzę że chodzi o tłumienie powrotu, widzę korektę pierwszego postu. Tłumienie powrotu to podstawowa i najczęściej występująca w amortyzatorach regulacja tłumienia, więc jest ważna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas589 Napisano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 górna z prawej strony, czytałem to jest to regulacja tłumienia. Z dołu jest też pokrętło jeżeli bym się pomylił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Grudnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Z dołu zazwyczaj tłumienie powrotu, to najważniejsze tłumienie w zawieszeniu, bez niego można sie zabić, zwłaszcza przy takiej jeździe jaką jest FR. Koło wraca za szybko, zaczyna sie odbijać tracąc kontakt z podłożem. Owym problem należy sie zająć możliwie jak najszybciej. Jeździć sie oczywiście da Jednak ja osobiście bym sie bał taki widelec używać do czegoś bardziej wymagającego jak zwykła jazda po prostym. Jeżeli natomiast tłumienie samo w sobie działa, tylko brak regulacji to sprawa moze nie mniej kłopotliwa, ale mniej niebezpieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 W jednej goleni jest tłumik z regulacją powrotu (na górze) w drugiej kompresji, regulatory znajdują się na dole i na górze goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas589 Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Regulacja z dołu coś tam zmienia, ale górna w tej samej ladze można kręcić i nic nie zmienia, i ustawiło na szybkie odbijanie ze aż Marcok strzela. Stało się to nabiciu powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.