Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem używaną podpórkę do dłoni, żeby przypadkiem się nie wywalić w czasie jazdy. Red Cycling Production, aka Genetic Digest, aka Dajla Far Bar i pewnie jeszcze kilka innych brandów. Chciałem mniejszy drop, ale akurat taka się trafiła, a że mam w gravelu Genetyka, to wziąłem. Zobaczę czy mi się pozycja w SS MTB spodoba, czy wrócę do OGa.
Do tego klamki RL-520, bo w razie czego też trzeba się móc zatrzymać.

IMG_20250411_155926.thumb.jpg.345d934867b5365a7226f768a98b8867.jpg
IMG_20250411_155926.thumb.jpg.baea115fded3c33055a5ae12f4021a1c.jpg

  • +1 pomógł 6
Napisano (edytowane)

Przy okazji wymiany opon w elektryku, okazało się że klocki hamulcowe są już w agonii, no i pech chciał że do hamulców Tektro Orion 4x2 (przód 4 tłoczki, tył dwa)nie mogłem od ręki dostać oryginału w odwiedzonych przybytkach rowerowych. Ale pokombinowałem i zakupiłem coś zastępczego co okazało się pasować na podmiankę. Na zdjęciu żółte klocki to oryginały Tektro a zastępcze nowości w pudełkach od Shimano  i TRP. 

20250412_170624.jpg

Edytowane przez Strek
  • +1 pomógł 9
Napisano

@Thunder1983 trp trafia na tylny dwutłoczkowy hamulec, shimano na przód tam gdzie jest czterotłoczkowy, tak to jest zamontowane fabrycznie  , hamulce model tektro m735 4x2. Trzeba tylko sobie zostawić oryginalne trzpienie z zawleczkami ze starych,  oryginalnych klocków tektro bo w nowych trp takich nie ma , a w shimano są tylko zawleczki których nie próbowałem zakładać w hamulcach tektro, bo stare trzpienie pasowały średnicą w obu przypadkach do nowych klocków tak dla trp jak i dla shimano. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Opony rozmiar 630, owijki, niebieskie były po 4 zł 🙃 klocki, dętki i du*erele do retro bajków. 

20250417_235843.thumb.jpg.6ff38ed73b7431e9bccd9fe00165442f.jpg

 

Oraz komplet z demontażu do jakiegoś ulepa🫠

20250417_235908.thumb.jpg.9ce0c9b5c4acf1e36b5c4f3d22df9d61.jpg

 

Na szybko, napompowałem i wsadziłem do gruza sprzed 40 lat na redukcjach qr ze sztywnych osi 😉

20250418_001452.thumb.jpg.6fddc00390e65be4db352dd44b90f674.jpg

Pozdrow'er 😘

  • +1 pomógł 7
Napisano

Opony Pirelli P Zero Race 700x40C.

Moje ulubione Conti GP5000 AS 35C dokonują żywota. Kupiłem niedawno na zmianę nowy komplet ale trochę zmieniły mi się preferencje ostatnio po odkryciu kolarstwa kolejowego więc postanowiłem zafundować sobie więcej komfortu. Wybór slicków 40C na rynku jest praktycznie żaden więc padło na Pirelli. Conti modelem AS zawiesiło poprzeczkę ekstremalnie wysoko więc Pirelli będzie miało trudne zadanie.

Na razie nie przejechałem na nich nawet 1 cm a już mam o czym pisać.

Na stronie bike24 jest dużo opinii o trudnym montażu. W necie jest kilka recenzji (sponsorowanych ?) w których albo o tym nie wspominają albo mówią że nie ma problemu. No więc problem jest. U mnie poszło w miarę gładko bo mam narzędzie od firmy BBB BTL-78: https://bbbcycling.com/pl_pl/btl-78-easytire Ale w miarę to nie oznacza bezproblemowo jak w przypadku Conti tylko naprawdę w miarę.

Problemy pojawiają się już przy zakładaniu pierwszej części opony. Do tej pory na tym etapie każdą oponę zakładałem ręką. Tutaj nawet łyżką sobie nie mogłem poradzić. W ruch poszedł BTL i weszła. Problemów ciąg dalszy. Opona siedzi tak ciasno że nie mogłem włożyć wentyla dętki. Po prostu nie mogłem zsunąć nawet kawałka ze środkowego wgłębienia na krawędź. Znów kombinowanie, jakoś wcisnąłem łyżkę żeby oponę chociaż odrobinę zsunąć i w końcu bardzo mocno wciskając wentyl jakoś wszedł. Paradoksalnie z drugą częścią opony poszło łatwiej. Znów dzięki BTL. Ale przy zakładaniu drugiej popełniłem błąd i zwilżyłem krawędzie przed założeniem drugiej części. No i BTL już sobie nie poradził bo to co naciągnął zsuwało się z drugiej strony. Weszła dopiero po całkowitym wysuszeniu.

Conti 35C na moich obręczach ma 35 mm szerokości. Pirelli nie ma deklarowanych 40 tylko 38 mm. Przy okazji. Wysokość Conti to 32 mm. Pirelli ma 33 mm.

Czy te dodatkowe realne 3 mm podniosą mi odczuwalnie komfort nie wiem. Jak z oporami toczenia, przyczepnością, ogólną wytrzymałością też nie wiem. Póki co mam spore obawy że wtopiłem niepotrzebnie 6 stów. Choćby dlatego że nie wyobrażam sobie wymiany dętki w warunkach polowych, np. po ciemku w listopadzie. Liczę że może trochę się rozciągną co po kilkuset kilometrach zamierzam sprawdzić. Jak nie to na szczęście śmietnik mam niedaleko domu.

 

P 700x40.jpg

  • +1 pomógł 7
Napisano

No i moja przygoda z Pirelli P Zero Race 700x40C zakończyła się w trybie ekspresowym. Przy montażu uszkodziłem jedną dętkę lateksową które są bardzo delikatne. Chciałem ją wymienić ale po półtorej godzinie walki nie potrafię zdjąć opony. Po rozmowie z Cyklomanią gdzie robiłem zakup ustaliłem że opony odeślę. Oczywiście jeżeli jakoś jednak uda mi się je zdjąć bez przecinania :)

Także bardzo zdecydowanie odradzam ich zakup. Nie ma w nich niczego tak wyjątkowego co odróżnia je od topowej konkurencji żeby się z nimi mordować. No może poza akurat tym rozmiarem. Jednak ja już wolę odrobinę mniej komfortu na Conti GP5000 AS w zamian za komfort psychiczny że jak będę miał awarię w trasie to nawet jak będzie ciemno, będę zmęczony, dętkę wymienię w 5 minut.

  • +1 pomógł 3
Napisano (edytowane)

@chrismel ...bo to jakiś heretycki rozmiar 😉. Od 4 kompletów jeżdżę na P Zero Race i montaż/demontaż przeprowadzam  praktycznie samymi rękoma. Tyle tylko, że ja orbituje wokoło 26C/28C, na "stożku" o wewnętrznej średnicy 21mm.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Nie wiem, nie wnikam. Sytuacja dotyczy wyłącznie tego rozmiaru bo z innymi nie miałem do czynienia. Zdjęli mi te opony w serwisie. Powiedziałem żeby robili to delikatnie bo chcę je odesłać. Więc najpierw serwisant, chłop jak dąb, próbował rękami. Poległ. Potem wziął takie plastikowe łyżeczki które mam ja i pewnie większość z nas. Poległ. Na końcu wziął metalowe, takie po 30 cm i po kolei zaczął je wkładać. Dopiero po włożeniu 3-ciej udało się. Nie chciał ich przesuwać po obręczy żeby jej nie porysować.

Nie widzę absolutnie żadnej możliwości żeby to zrobić w warunkach polowych nawet gdyby te opony trochę się rozciągnęły. Dla mnie bubel klasy premium i za pieniądze też klasy premium. Szkoda tylko że ci internetowi testerzy o tym nie wspomnieli bo nie wierzę żebym trafił akurat 2 identycznie wybrakowane sztuki.

W tej historii są jednak dwa pozytywy. Miałem ogromne szczęście że uszkodziłem dętkę przy montażu i zabawa odbyła się w domu a nie w listopadzie, po ciemku, w deszczu, na poboczu drogi, kilkadziesiąt kilometrów od domu. Drugi - mam możliwość zwrotu a cały koszt jaki poniosłem to jedna dętka.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Parę gruzów do kwadratu, kiermanę do Marina i opony do retro, ale wpadną do Marina na chwilę żeby zrobić blowmind co musiało skutkować kupnem drugiej pary kół które są w drodze po świętach, ale kto by to wszystko liczył 🫠😉 na zdjęciu z ritchey'em są jeszcze pedały i taśmy do obręczy. 

20250419_165622.thumb.jpg.b83bb7a35ee6e416d6e42f2cb5cc3c58.jpg

 

 

20250419_165532.thumb.jpg.c2b4ab4dff0a81bc691ebedf78a1a51d.jpg

 

20250419_165454.thumb.jpg.c01cf709d4d57d946c790e6378562b88.jpg

 

20250419_165414.thumb.jpg.a8a5ac4385981a789abcebb6d7cce8c4.jpg

 

20250419_232916.thumb.jpg.748311889e8b5661e9ce4a7b8bca2b16.jpg

 

20250419_233001.thumb.jpg.3324d320b979be2c541c454f0ae27d11.jpg

Pozdrow'er i wesołego jajka z królika mokrego dyngusa. 😘

  • +1 pomógł 6
Napisano

Pirelli P Zero Race 700x40C - przespałem się z problemem i postanowiłem że te opony zostają jednak u mnie do testów. Mogę się obrażać na Pirelli ale prawda jest taka że nie mają żadnej konkurencji w tym rozmiarze. Przy tych oporach toczenia jedyna alternatywa to opony gravelowe, prawie każde z jakimś bieżnikiem który jest mi zbędny i ze znacznie słabszą ochroną antyprzebiciową. Za jakiś czas, pewnie za miesiąc a raczej dwa coś o nich napiszę na forum. Gdyby ktoś chciał wiedzieć coś szybciej to może pisać na priv.

Napisano

Nie wiem. Ale na pewno nie tandeta bo mają mnóstwo porządnych narzędzi. Jak ranty opony są w wewnętrznym kanale obręczy to zwykle jest jakiś luz. W tym przypadku bardzo ściśle do niego przylegały stąd problem.

Zobaczymy jak będzie dalej bo na razie jest ciekawie. Przy pierwszym mierzeniu opona miała 33 mm wysokości. Teraz ma już 36 :) 

Napisano

Kiedyś miałem zbliżoną sytuację z oponami do bmx-a mojego syna. Rożnica była taka, że zdejmując je z obręczy, rozwaliłem oba druciane ranty. Decathlon nie kwestionował uszkodzeń, oddali mi całą kwotę.

Napisano (edytowane)

@chrismel, pytałem o te Twoje plastiki i większość kolegów. :) A tym , że mają kupę porządnych narzędzi się nie sugeruj,nie bez powodu miał metalowe ;) W wielu miejscach obok narzędzi Park Toola , Uniora spotykałem badziewie właśnie jeżeli chodzi o łyżki ( bo co ja nie zdejmę? :D ) Niejednokrotnie ściągałem opony gdzie ciężko wcisnąć w szczelinę niebieskimi Park Toolami i tylko tych łyzek używam. A jak odkleisz od rantu po całym obwodzie , to oponę tymi łyżkami spokojnie zdejmiesz w moment :) I wystarczą tylko 2-e :) 

Sorry za OT ;)

Edytowane przez kaido2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.