Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
3 godziny temu, marcin_ostrów napisał:

Nie , akurat od kier MTB z ali to się trzymam z daleka . 

To progress pg-230 

A mostek to Leadtec/LP? Sztyca nie mam pojęcia.

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Strek napisał:

Trochę ciuchów, trochę galanterii i litr mleka, bo czeka mnie zabawa z oponami od mtb.

20250225_153612.jpg

Jeśli jeszcze możesz, to zwróć to mleko, serio.
Zastanawiałem się, co mi tak grzechocze w kole szosy i byłem już prawie pewien, że to obręcz popękała i jej fragmenty tak hałasują.
Zdjąłem oponę i zobaczyłem to:
image.thumb.png.6686b207b2bc38e9f73855af2b70c7c0.png

W MTB każde większe rozcięcie skutkowało koniecznością wkładania knota. Dla porównania - na Stansie knota użyłem tylko jeden raz.

I pomyśleć, że kiedyś je polecałem... :whistling::sweat:

Edytowane przez TheJW
  • Smutny 2
Napisano

Produkty Muc Off i bycie stratą czasu i pieniędzy, znajdź bardziej ikoniczne duo.

Ja uzupełniłem zapasy Chińskich części. W sam raz na pełny serwis rowerów w zimę.

image.thumb.jpeg.dcad8b2ea83e48dc629c530882d40be2.jpeg

 

I zapłaciłem pełną cenę za Europejskie narzędzia...

image.thumb.jpeg.396950194c2ca41d5fb8a9cbac7a7dac.jpeg

  • +1 pomógł 7
Napisano
53 minuty temu, TheJW napisał:

Jeśli jeszcze możesz, to zwróć to mleko, serio.
Zastanawiałem się, co mi tak grzechocze w kole szosy i byłem już prawie pewien, że to obręcz popękała i jej fragmenty tak hałasują.
Zdjąłem oponę i zobaczyłem to:
image.thumb.png.6686b207b2bc38e9f73855af2b70c7c0.png

W MTB każde większe rozcięcie skutkowało koniecznością wkładania knota. Dla porównania - na Stansie knota użyłem tylko jeden raz.

I pomyśleć, że kiedyś je polecałem... :whistling::sweat:

Faktycznie wygląda to nieciekawie. 

Napisano (edytowane)

@Strek no niestety, to straszny szajs jest. Już lepiej kupić Trezado. ;)

Żeby nie było samego OT, kupiłem kolejną część do budowanej (póki co w głowie :D) szosy.
Kolejny po siodle punkt podparcia - kierownica Giant Contact SL dedykowana do 10. generacji TCRa. Nie kupiłem jej ze względu na markę, a dlatego, że jako jedna z niewielu pasowała do wymagań postawionych po bikefittingu - odpowiednia flara, drop i reach. A że przy okazji załatwiłem temat wewnętrznego prowadzenia kabli, to tylko na plus. :) Okazyjnie na OLX za połowę ceny, z demontażu.

Zdjęcie ze strony producenta, bo nie chce mi się lecieć na warsztat. 😜 
image.thumb.jpeg.df3e7546a89d90aced7d2a6f8c3b42d0.jpeg

Teraz czekam na ile Pan Knedlicek wyceni wysyłkę mostka, również z demontażu i również za połowę ceny katalogowej.

Swoją drogą, to będzie bardzo światowy rower:
- frameset z Wielkiej Brytanii
- koła i opony z Niemiec
- mostek z Czech
- grupa osprzętu z Holandii lub Włoch
 - kierownica z Opola 😜 

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 7
Napisano
10 godzin temu, Talrand napisał:

Produkty Muc Off i bycie stratą czasu i pieniędzy, znajdź bardziej ikoniczne duo.

Ja uzupełniłem zapasy Chińskich części. W sam raz na pełny serwis rowerów w zimę.

image.thumb.jpeg.dcad8b2ea83e48dc629c530882d40be2.jpeg

 

I zapłaciłem pełną cenę za Europejskie narzędzia...

image.thumb.jpeg.396950194c2ca41d5fb8a9cbac7a7dac.jpeg

Jak się sprawdza ten mini skuwacz na 12 rzędowym łańcuchu? Widziałem takie z możliwością schowania w kierownicy i zastanawiam się czy zdają egzamin. Pasowało by mi takie rozwiązanie :)

Napisano (edytowane)

W końcu po 3 sezonach na HT powracam do Full suspension.

Rogal jest niesamowity na sam widok co dopiero jak ukończe składanie. 

Resize_20250226_100524_4494.jpg

Czas w koncu odpalić stojaczek w garażu.

Edytowane przez grindz0ne
  • +1 pomógł 9
Napisano
Cytat

Na razie jedna bo udało się wyrwać taniej, teraz jeszcze jej towarzyszkę muszę znaleźć

Ludzie zaczynają wyprzedawać zapasy poczynione rok temu w czerwcu na wielkiej wyprzedaży na Amazonie gdzie wszystkie opony Maxxisa chodziły po 60-70 zł :)

  • +1 pomógł 1
  • Smutny 1
Napisano (edytowane)
W dniu 21.02.2025 o 13:32, wr81 napisał:

Jakie pierwsze wrażenia z obmacanie tego Limoteca, jest jakaś na pierwszy rzut oka (i ucha) odczuwalna różnica w stosunku do takiego Tranz-Xa?

W końcu się zebrałem i wygrzebałem z czeluści mieszkania tego Tranz-X'a. Niestety mam tylko 30,9x125mm a Limotec jest 31,6x150mm. Jak widać pomimo tego, że Limotec jest dłuższy i ma większą średnicę to ważą porównywalnie (czyli przy tych samych rozmiarach Limotec serii Alpha L będzie lżejszy). Z innych różnic:

  • powłoka w T-X jest gładka, anodowama, w Limotec jest szorstka
  • w T-X wymagana jest mniejsza siła żeby ruszyć "spust"
  • T-X ma odkręcaną nakrętkę z uszczelką kurzową, w Limo jest to integralna część korpusu (nie odkręca się)*
  • T-X ma zgrabniejsze jarzmo siodła, funkcjonalnie to samo
  • obydwa mają identycznie montowany cartridge (może nawet pasować z jednego do drugiego o tym samym skoku)

* ma to IMHO istotne znaczenie gdyż w T-X, nie wyciągając sztycy z roweru, można odkręcić tą nakrętkę, wysunąć kawałek siodło i wyłażą ślizgi oraz widać mosiężne oliwki zapobiegające obrotowi w osi, można to wyczyścić i nasmarować świeżym smarem.  W Limo żeby zrobić to samo  trzeba:

  •  zdemontować sztycę z roweru;
  • zdjąć segera zabezpieczającego dół
  • zdemontować z trzpienia cartridge'a mechanizm spustowy
  • użyć osobilwego ściągacza, który wypchnie od wewnątrz shaft z jarzmem z korpusu (wypycha to uszczelkę kurzową i ślizg górny po czym wyłazi cała reszta)
  • montaż jest jeszcze śmieszniejszy gdyż trzeba trzymając pionowo korpus tłuc jarzmem o stół żeby nabiło uszczelkę kurzową i ślizg górny (analogiczna konstrukcja jest w K-S Rage-I i swego czasu nieźle się spociłem żeby to ogarnąć).

 

20250226_140451_resize.jpg

20250226_140527_resize.jpg

20250226_140609_resize.jpg

20250226_140642_resize.jpg

20250226_140653_resize.jpg

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 6
Napisano
6 godzin temu, Dokumosa napisał:

W końcu się zebrałem i wygrzebałem z czeluści mieszkania tego Tranz-X'a. Niestety mam tylko 30,9x125mm a Limotec jest 31,6x150mm. Jak widać pomimo tego, że Limotec jest dłuższy i ma większą średnicę to ważą porównywalnie (czyli przy tych samych rozmiarach Limotec serii Alpha L będzie lżejszy). Z innych różnic:

Dzięki, to się nazywa "premium content"... 

Napisano
7 godzin temu, ernorator napisał:

To jakby powiedzieć, weź wlej tam lepiej kefir. 

 

 

Od dwóch sezonów leje w opony mleko Doc Blue od Schwalbe i robi robotę,  mam jeszcze rezerwową flaszkę więc wrócę do sprawdzonego specyfiku. Ale dzięki za wskazówkę zaoszędziłem kasy i niepotrzebnej roboty..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...