Skocz do zawartości

[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w sobotę polubienie szerokich Refusuw Maxxisów nastąpiło. Wiało !!!! To opony z szału wyprz  na Amazon,  w cenie symbolicznej, z brąz bokiem i fatalnym RR jak ze szlaufu.   Okazało się, że .... jedzie się nawet miło, W dodatku na ból warach i nawet na Moście Gdańskim sporo szkła.   Może zostaną jednak na kołach,  może zamleczę, na zimę jeszcze tylko mam obawy jak mieszanka zachowa sę koło zera...czy nie zacznie na czarnym i  mokrym asfalcie hamować jak plastyk a nie guma , zobaczymy.  Nie ma wrażenia że toczą się jak  kowadła. W lesie puszczy - no bez szaleństw, wiadomo na wały czy do Kalwarii mogą być

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, chrismel napisał:

@Przecietny - Czekam na test Hutchinson Caracal 700x40c. Wersja Race wypadła w testach świetnie więc jestem ciekaw porównania ze standardową.

A patrzyłeś na te? https://biostern.abstore.pl/opony-gravel-i-przelajowe-opona-vredestein-aventura-700x44,c116,p9161,pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itr Przecież te Maxxsisy to jednej z najgorzej toczących się opon na rynku. Jak może się jechać miło na czymś takim ?

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/maxxis-re-fuse-gravel

@Eathan - te opony to jakiś dramat

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/vredestein-aventura

Tak w ogóle to jak założymy że szukamy do gravela opony o szerokości minimum 38C, przyzwoitych oporach toczenia i jakiejś odporności na przebicie to po wpisaniu tych parametrów w pole wyszukiwania lista robi się bardzo krótka:

 

 

gravel tyre.jpg

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2024 o 19:51, TheJW napisał:

Wziąłem, bo od dawna mnie ta marka ciekawiła, a w sklepach online opinie na wręcz rewelacyjne. Ciuchy były w dobrej cenie, a potrzebowałem na już, więc spróbowałem. Wychodzi na to, że te opinie są od niedzielnych rowerzystów, którzy po prostu chcą mieć coś markowego.

Musieli polecieć z jakością, miałem trochę rzeczy Endury, nadal kilku używam i są, zważywszy na ówczesną cenę, bardzo dobre i na dodatek trwałe. Widać czas nie stoi w miejscu i firma poszła złą drogą 🤷‍♂️

@chrismel miałem te same plany, ale znowu Getaway ponoć nie trzyma dobrze ciśnienia. Mam z kolei szosowy komplet Strada Pro i nie są to najlepiej wykonane opony, a zakładanie i zdejmowanie z obręczy to katastrofa. Co do Conti, to drutowe Terra Trail a zwijane Terra Speed dzieli wszystko, nie ma w ogóle porównania. Jestem ciekaw Twojej opinii 👍

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismelszkoda,że ja nie wyczytałem tego wcześniej. Zaufałem conti bo w mtb najwygodniejsze mi sie wydawały, nawet jesli to subiektywne odczucie. Tych speedów nie chciałem, bo były droższe ale może się okazać,że jednak duuuzo lepsze, także czekam co napiszesz jak pojeździsz. Pewnie te speedy mają lepszą mieszanke. ja wziałem sw i może przez to wydają sie takie.

@Eathante wygladają na fajne i szybkie i są mojej szerokosci bo celuje tak w 44-45mm.

Przydałyby się jakieś odpowiedniki race king w wersji 45mm jak np schwalbe robi z smart samem, uznałem,że   terra trail na takie wyglądają. Za dużo o oponach gravelowych na razie nie wiem poza tym,że są drogie zazwyczaj.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Przecietny - różne wtopy z oponami nauczyły mnie jednego. Pełnego zaufania do strony https://www.bicyclerollingresistance.com/ i podejmowania decyzji wyłącznie na podstawie podanych tam wyników. Poza tym opony mają tak olbrzymi wpływ na przyjemność z jazdy że absolutnie nie warto na nich oszczędzać. Wolę mieć tańszy, cięższy rower ale na topowych oponach niż odwrotnie. Race King są genialne, oczywiście w wersji na mieszance Black Chili i masz całkowitą rację że powinni zrobić więcej rozmiarów.

@marcesco - Ciśnienia nie trzyma Strada Bianca. Z Gateway jest już lepiej. Nie ma niestety opony idealnej i każda, nawet ta z najwyższej półki ma jakieś wady. Challenge bryluje w kategorii komfortu ale ma problemy z ciśnieniem. Conti nie jest tak wygodna, trzyma ciśnienie ale nie jest trwała. Hutchinson ma cienkie ścianki boczne. Do każdej można się przyczepić i trzeba wybierać co jest dla nas priorytetem. Dla mnie jest to szybkość a na drugim miejscu odporność na przebicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel Ponoć Tufo Thundero wytrzymuje bardzo długo - przynajmniej takie opinie ostatnio wyczytałem. Opory toczenia mają niskie. Znajomy ma je u siebie ale mało jeździ więc średnio się nadaje żeby to był wiarygodny test ale planuje je zamontować u siebie w przyszłym sezonie i zobaczymy jak się mają do Terrano Dry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tufo uzyskało niskie opory toczenia kosztem odporności na przebicie. Jest mnóstwo opinii w necie że są papierowe a testy to potwierdzają. I tak jak napisałem powyżej - decyzję najlepiej podjąć na podstawie testów z ww. strony. Nie ma sensu sugerować się opiniami użytkowników kiedy nie mamy pewności że ktoś jeździ dużo i używał dużej ilości różnych opon. Często ktoś miał opony typu Kenda za 30 zł które dostał z rowerem, potem przesiadł się na jakieś mniejsze badziewie i jest zadowolony.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcesco napisał:

zakładanie i zdejmowanie z obręczy to katastrofa

To jeszcze przy okazji pochwalę się zakupem którego dokonałem kilka miesięcy temu. Narzędź do zakładania opon BBB BTL-78. Nie testowałem na Challenge ale myślę że spokojnie by sobie poradziło to ustrojstwo :)

BBB BTL-78.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili biorę już tylko pod uwagę wyniki z tej strony i opinie Janka z bikeshow. Za dużo kasy kosztowały mnie nietrafione eksperymenty i myślenie w stylu - to przecież wyniki na stalowym bębnie, opona ma gładki bieżnik więc w realu będzie szybka. Nie będzie. O czym się nie raz kosztownie przekonałem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten stalowy bęben to nijak ma się do zachowania opony w terenie ale z tego co pisałeś to u Ciebie grawel to taka nasza mazowiecka szosówka z czasem tylko  lasem albo żwirem?  Przypomij na których slikach się sparzyłeś? bo pamiętam tylko pozytywy - czyli Conti 5000.

Pod kątem technicznej sieczki i terenu  taka strona BRR nie pomoże dobrać opon, niestety. :( indywidualna sprawa.

Wracając do moich Refusów... przecież napisałem, że mają fatalną prasę na RR, ale właśnie albo nowsza wersja z brązem jest lepsza albo w wietrzny dzień  nałożyło się " oszustwo" fizyki mordewindu... niska prędkość pod srogi wiatr - i łysa opona-- jest dobrze, a powrót z wiatrem w plecy zawsze jest dobrze...

Sam na jazdę głównie po asfalcie - szukałbym opon gładkich, ale w zimie antyprzebiciowych , dlatego przytoczyłem swoje kabany, poglądowo... Kupiłem je jednak chyba po 60 zł jako eksperyment, bo test był taki jaki każdy widzi... no i nie ma tragedii.  To nie toczy się samo, ale nie jest kotwicą aż tak złą jak tabela pokazuje.  Ale w cenie nominalnej nie kupiłbym ponownie.No i poczekajmy do mrozów...

W ogóle na zimę to mi się rowery już mieszają i cała ta grawelowa koncepcja się chwieje w posadach...  wizja wypadów w G Świętokrzyskie zostanie chyba tylko wizją , do Góry Kalwarii przełaj grawel jest na kokardę, a Kampinos lepiej z górskim kołem przecinać... W dodatku  w mojej Gieni nie mieszą mi się błotniki i takie Refusy kończą ramę na pojemność.

Temat jest o zakupach,  i tak patrzę na ramy, zapasy części i pomysły... zapominam często co ja tam mam, opony się starzeją koła obrastają w pająki ...

Mam np piękne super  szytki przełajowe Vitorii nowe, semisliki i obręcze do nich z najlepszych czasów,  nigdy nie zaplatane....  bajka , tylko chyba  nigdy nigdy jednak nie zrobię tych kół... co z tego że jazda na nich była by jak piórko.  

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Przecietny - pytałeś o wrażenia więc powiem tak. Pierwsze 40 km zrobione. Opony są oczywiście szybkie (jak na gravelowe) ale przesiadka z szosowych jest bolesna. Na papierze różnica jest minimalna pomiędzy GP5000 AS a Terra Speed - raptem 5W na komplecie - ale przekracza się jakąś magiczną granicę i rower już tak nie zasuwa. Więc jutro z powrotem zakładam GP5000 i dojeżdżę je do pierwszych opadów śniegu a Terra Speed potraktuję jako zimówki. Później zamiast GP5000 wylądują Challenge Strada Bianca albo Hutchinson Caracal ale poczekam na test wersji nie Race. Tylko że jak słusznie zauważył @itr dla mnie gravel to taka mazowiecka szosówka więc przyczepność w terenie jest pomijalna. Opona ma mi umożliwić ostrożne pokonanie łączników szutrowych, fragmentów zerwanej nawierzchni z powodu robót drogowych, itp.

Natomiast przydałby mi się rower na trudniejszy teren i tutaj cały czas chodzi za mną Salsa Fargo na Conti Race King 2.2". Gdyby była dostępna na 1x12 to już bym ją kupił. Ale wstrzymam się do przyszłego roku - może zrobią upgrade.

@itr Najgorsze były Panaracer Gravelking SS. Nie mogłem uwierzyć w wyniki testów no bo jakim cudem ta opona:

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/panaracer-gravel-king-ss-tlc

ma dwa razy większy opór toczenia niż ta:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020

Przecież na zdrowy chłopski rozum to jest niemożliwe i na pewno jakieś głupoty wychodzą na tym bębnie. Okazało się że bęben jest mądrzejszy ode mnie :)

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ogniwko 901860 do lampki Lezyne Strip Drive Pro 300.

Ze wszystkich lampek jakie mam - ta jedna umarła nagłą śmiercią. Nie miała wilgoci w środku, po prostu akku się rozładował do faktycznego zera i nie dawał się już wybudzić, Trup. Znalezienie oryginalnej baterii po oznaczeniu 821659 czy po wymiarach okazało się niezwykle trudne, ale po zmierzeniu wymiarów dziury w lampce doszedłem do wniosku, że ma szansę się zmieścić większe (1000mAh vs ori 800mAh).

Operacja się udała, lampka dostała drugie życie. Informacyjnie - te cyferki w symbolu ogniw to... wymiary ogniwa! Pierwszy wymiar to grubość, drugi szerokość, trzeci długość. Eureka!

 

2a8ade1e6d97ed90f70a53edf97599a0.jpeg


5276cf144c4e230963f942f0ce00b0e2.jpeg

 

  • +1 pomógł 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Przecietny tak jeszcze tytułem uzupełnienia wątku Conti Terra Speed. Finalnie zostawiłem przód, na tył wrócił GP5000 AS. Czyli zrobiłem mulleta ;) Subiektywne odczuwanie komfortu w tłumieniu pomiędzy przodem i tyłem roweru jest na zbliżonym poziomie w tej konfiguracji. Jedna z opon ma minimalne bicie. Widziałem to wczoraj ale myślałem że może źle założyłem. Dziś robiłem dwie poprawki z płynem do mycia naczyń i nie jest idealnie równo. Czy będę reklamował - nie wiem - bicie nie jest duże. Na obręczy o szerokości wewnętrznej 22 mm opona ma 39 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes, miałem te gripy i... fajne na początku. Może taki egzemplarz się trafił, ale są, że tak powiem "ścieralne". I to dość szybko. ADBL SSW da ci piękne kropelkowanie na ramie. 

Jakiś czas temu wznowiłem poszukiwania niedużej podsidłówki, na kilka gadżetów w razie "W". Używałem buritowej podsiodłówki z AliE i chociaż można było świetnie się spakować i ładnie rozłożyć do pracy, to... na górskich szlakach (zwłaszcza technicznych) poddawał się system mocowania - objaw: dyndanie, stukanie o sztycę i prawie "otworzenie się".

Po poszukiwaniach zdecydowałem się na Blackburn Grid Mtb. Mała, wodoszczelna, zmieści to co mi potrzeba (i jeszcze można cośdopchać), no i najważniejsze - siedzi pod siodłem jak zła. Przetestowane na BM2024.

20241024-115406net.jpg

20241024-120448net.jpg

Jak dla mnie podsiodłówka ma małą wadę: zamek mógłby być dłuższy, co zdecydowanie poprawiło by dostęp do wnętrza.

 

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...