Skocz do zawartości

[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych


Rekomendowane odpowiedzi

Co mnie interesują jakieś teorie z forum? Jesteś cwańszy niż inżynierowie z Shimano? Poprawiaj sobie nastrój twierdzeniami o wyższości mechaników nad hydraulikami, reszta świata raczej nie ma na z tym większych rozterek. Skoro robią klocki i aluminiowe (G03A), stalowe (G03S) i tytanowe (G04Ti) to znaczy, że się te ostatnie sprawdzają a że kosztują z wymienionych najwięcej, to PODEJRZEWAM, że pod jakimiś względami będą względem wcześniej wymienionych lepsze.

 

Mechaniki to prosta budowa, łatwiejszy serwis na wyprawach i może większa niezawodność przy mega mrozach. No to teraz tak: na wyprawy nie jeżdżę, nigdy mnie hydraulika nie zawiodła, regulacja w hydraulikach jest łatwiejsza a siła hamowania zdecydowanie większa, na mega mrozie nigdy nie jeżdżę. Dla mnie mechaniki nie mają żadnej zalety, przewagi czy czegokolwiek.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2021 o 16:03, cervandes napisał:

siła hamowania zdecydowanie większa,

nie nie jest wieksza, w zasadzie to tylko klamka lzej chodzi

W dniu 1.11.2021 o 16:03, cervandes napisał:

Skoro robią klocki i aluminiowe (G03A), stalowe (G03S) i tytanowe (G04Ti)

tu musze im przyznac racje bo to olej mineralny uwazam za lepszy, o co mi w ogóle chodzi? Slyszalem teorie ze mechanik jest gorszy bo hampel hydro odbiera cieplo z klocka do plynu hamulcowego / oleju. To mial byc powod dla ktorego hydro sa lepsze, odporniejsze na over heat. Wiec skoro w zaletach klockow tytanowych podaje sie "izolacja ciepla" sadze ze konstruktorom chodzi o to by mozliwie jak najmniej ciepla dostawalo sie do plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2021 o 08:50, bogus92 napisał:

Teraz kupno czegokolwiek nie ma sensu, ale stówka dopłaty do XT była na tyle mała, że nie było czasu do namysłu. 😋

 

 

A XT to dopłata około 200pln do 520-tek na których mam blisko 25K km i paść nie chcą - a jeździły we wszystkim - od wody, błota, piachu po śnieg 😉 Także, nie wiem jaki Ty interes zrobiłeś 😉

image.png.2a7b302114ddf02263dfd01b8f1d9a26.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj 520 do XT czy XTR. Po pierwsze, inne łożyska, bo te są wspólne z XT dopiero od modelu 540. Po drugie, większa platforma podparcia. Jeździłem na 520 i XT, różnica jest spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PETZL Pixa 3 - może nie stricte rowerowy zakup ale na wyjazdy rowerowe kupiona więc możną ją pod ten temat podpiąć. 

Wzrok coraz słabszy bo lata lecą więc szukałem solidnej czołówki z opcją mocowania do kasku co by służyło jako uzupełniające oświetlenie podczas jazdy nocą. Czytałem opinie i ludzie chwalili ale trafiały się też teksy, że zbyt duża i ciężka ( 160g). Dzisiaj ją odebrałem ze sklepu i muszę stwierdzić, że jestem rozczarowany. Faktycznie kawał lampki jest ale nie ma dramatu i mógłbym to przeżyć. Za to mocowanie do kasku jakieś ...nie teges...mi się wydaje. Niby jest specjalna płytka do kasku ale jak ją do tego kasku zamocować to jeszcze nie rozkminiłem i nie zapowiada się dobrze. Nawet jeśli uda mi się tą płytkę ( adapter) jakoś zamocować to system wsuwania i wysuwanie lampki jest dosyć upierdliwy i wymaga użycia sporej siły. Ta czynność wykonywana gdy lampka była by wpięta do kasku może być jeszcze trudniejsza bo nie wtedy wygodnego chwytu za lampkę. Będę jeszcze kombinował z tym mocowaniem adaptera do kasku, może jakiś paski zaciskowe itp..zobaczy się.

Co do samego oświetlenia to dobrze daje ale też nie zwala z nóg. Trzy tryby są, pierwszy i drugi to światło rozproszone. Pierwszy tryb to raczej taki "postojowy" Drygi tryb już całkiem fajny, można już a nim jechać. Trzeci tryb to już dosyć solidny snop światła skupiony w wąskim kącie. Może nie szperacz, ale coś w tym stylu. Myślę, że można by już nawet porządne MTB z tym jechać. Tak więc nie jest źle, ale porównywałem to ze swoim starym Petzlem Tikka. Tikka ma też trzy tryby i chociaż nie ma szperacza to na najmocniejszym tryby niewiele ustępuje Pixa 3. A jest trzy razy tańsza i pewnie tyle razy lżejsza.

Tak więc niby fajna lampka ale to co oferuje ( odporność na uderzenie, wodoszczelność ) nie przedstawia dla mnie wielkiej wartości) natomiast w innych kwestiach jest porównywalna do starej Tikki.  Oddawał nie będę bo to nie w moim stylu. Pojeżdżę z nią trochę, zobaczę co wyjdzie w praniu. W najgorszym razie pójdzie na sprzedaż jako używana. Na zdjęciu porównanie z Petzl Tikka

pixa.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
11 godzin temu, Charvel napisał:

 

A XT to dopłata około 200pln do 520-tek na których mam blisko 25K km i paść nie chcą - a jeździły we wszystkim - od wody, błota, piachu po śnieg 😉 Także, nie wiem jaki Ty interes zrobiłeś 😉

image.png.2a7b302114ddf02263dfd01b8f1d9a26.png

 

Mam leciwe M505, mam XT M770, teraz XTR. Każdy inny zakup poza XT lub XTR to byłby dla mnie regres w osprzęcie, więc nie ma dyskusji.

Ponadto tak jak @skom25 napisał, to są inne modele. Każdy lubi to co ma i nic więcej.

Idąc Twoim tokiem myślenia każde inne pedały niż najtańsze M505 są beznadziejnym zakupem, bo spełniają taką samą rolę. A gdzie w tym wszystkim są różnice w uszczelnieniu, łożyskach czy chociażby w wadze. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2021 o 09:27, skom25 napisał:

Jak to niekompatybilny? 

Sorry, że dopiero teraz, ostatnio rzadko zaglądam. :)
Kickr Core nie jest kompatybilny z niektórymi ramami rowerów szosowych z rocznika 2021. Wahoo opracowało rozwiązanie w postaci innych adapterów, niż te dostarczane razem z trenażerem. Zgłosiłem się do nich, przekazali zlecenie dystrybutorowi, i po 3-4 dniach miałem komplet nowych adapterów u siebie. W międzyczasie stwierdziłem, że nie "odpalam" trenażera, dopóki nie dobiję do 10000 km na zewnątrz. Zostało mi jakieś 150 km, więc w przyszłym tygodniu będę go już testował. ;)

W dniu 2.11.2021 o 10:13, KSikorski napisał:

Nie jest kompatybilny z 12x148, działa tylko z 12x142 😄

Nie strasz ludzi, jest kompatybilny z boostem. :)  Chodzi o kształt haków w niekórych nowych ramach rowerów szosowych.

Żeby nie było OT, to kupiłem 2 nakrętki kontrujące do korby SRAM, łańcuch Shimano HG701 i - W KOŃCU! - nową, większą skrzynkę "wyjazdową" na narzędzia i części rowerowe. Zamówiłem też kasetę CS-R7000 11-28, ale jeszcze nie doszła.

ddd.png.a303683c9abd0b9df653afc8f92fb1a4.png

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jak rozumiem to skrzynka, która zawsze jest w samochodzie. Jak sie jedzie na 2-3 dbi do jakiegoś bijeparku itp. to dobrze mieć pod ręką.kilka najistotniejszych narzędzi i części. Ja mam pod ręką zawsze hak przerzutki, suport, dętki, linkę, garść klocków hamulcowych, obejmę sztycy, kilka szprych i do tego odpowiednie narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja potrzebuję do piwnicy. Narzędzi mam dużo. Imbusy w kształcie L i T, szczypce do łańcucha, do pancerzy itd, klucze HT2, przedłużki, nabijak do gwiazdki, prowadnica do cięcia rury sterowej. Ogólnie taki organizer 40x40 z kilkoma szufladami jest wypchana po brzegi, do tego stopnia że czasami szuflady się blokują.

Problem jest taki, że niektóre szufladki są dość wąskie, przez co narzędzia leżą na sobie i ciężko je wyjąć.

A w temacie:

Owijka PRO Race Control

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka Dexter z Leroy Merlin:

https://m.leroymerlin.pl/warsztat/organizacja-warsztatu/skrzynki-i-torby-narzedziowe/skrzynka-narzedziowa-formula-a-alu-500-plus-46-2-x-25-x-24-cm-dexter,p263136,l2235.html

Oglądałem wiele różnych i w tym rozmiarze tylko ta była najsolidniejsza i najsensowniejsza. Oczywiście są jeszcze fajniejsze, ale dużo droższe. 

To jest skrzynka, w której będę trzymał większość małych narzędzi, części  zapasowych i chemii jak klucz dynamometryczny, skuwacz, klocki hamulcowe, oleje, smary w strzykawkach itd. Dokładnie, jak napisał @Dokumosa - zabieram ją na zawody i kilkudniowe wyjazdy. Generalnie mieści się w niej bardzo dużo, w połączeniu z ponad 70-elementowym zestawem kluczy Neo Tools dam radę na wyjeździe zrobić wszystko poza wybiciem i wprasowaniem łożysk. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...